search icon

Ναυτιλία

ΙΜΟ: Τα κράτη-μέλη συμφωνούν ότι διαφωνούν για μέτρα προς την πράσινη μετάβαση

Τα κράτη μέλη δεν απέκλεισαν κανένα από τα τα προτεινόμενα μέτρα λόγω της διαφοράς θέσεων των χωρών

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός σημείωσε περιορισμένη πρόοδο στον σχεδιασμό της μείωσης των εκπομπών μέτρων κατά τη διάρκεια της 82ης συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Ναυτιλίας- MEPC 82. Τα κράτη μέλη δεν απέκλεισαν κανένα από τα τα προτεινόμενα μέτρα λόγω της διαφοράς θέσεων των χωρών.

Η επιτροπή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην 82η συνεδρίαση επικεντρώθηκε στην πρόοδο των σχεδίων νομικών κειμένων για μεσοπρόθεσμα μέτρα στο πλαίσιο του παραρτήματος της Marpol VI. Ορισμένα μέρη του προτεινόμενου IMO net zero πλαισίου έχουν τέσσερις επιλογές που αντικατοπτρίζουν ξεχωριστά προτάσεις οικονομικών και τεχνικών μέτρων από τα κράτη και ΜΚΟ.

Η πρόοδος του ΙΜΟ την περασμένη εβδομάδα προκάλεσε ανάμεικτες αντιδράσεις από τους συμμετέχοντες, καθώς ορισμένοι θεώρησαν ότι η συμπερίληψη όλων των προτεινόμενων μέτρων είναι ένδειξη πιθανής συμφωνίας για ένα φιλόδοξο μέτρο όπως μια εισφορά- levy.

Ωστόσο, άλλοι αντιπρόσωποι δήλωσαν ότι οι προοπτικές συμφωνίας σε μια εισφορά δεν είναι αισιόδοξες καθώς οι ΗΠΑ και η Κίνα παραμένουν αντίθετες σε ένα τέτοιο μέτρο.

Τα κράτη θα οριστικοποιήσουν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα στο MEPC83 τον Απρίλιο του 2025 και στη συνέχεια θα τα εγκρίνουν σε μιά έκτακτη MEPC το φθινόπωρο του 2025, πράγμα που σημαίνει ότι απομένει μία μόνο συνεδρίαση για να καθοριστούν οι λεπτομέρειες ενός μηχανισμού τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου.

Ο ΙΜΟ στοχεύει στη μείωση εκπομπής αερίων έως 30% το 2030 και 80% το 2040. Η Κίνα, η Βραζιλία και ορισμένα άλλα κράτη υποστήριξαν ότι ευέλικτες επιλογές συμμόρφωσης, όπως η εμπορία μονάδων, θα λειτουργούσαν επαρκώς. Τουλάχιστον 50 κράτη υποστηρίζουν την επιβολή εισφοράς, συμπεριλαμβανομένων της ΕΕ των 27, της Ιαπωνίας, Καναδάς και ορισμένα νησιά του Ειρηνικού και της Καραϊβικής, ενώ περισσότερα από 15 κράτη, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Βραζιλία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Αγκόλα τάσσονται κατά.

«Καθώς πλησιάζουμε στις τελευταίες συνεδριάσεις της επιτροπής πριν από τη λήψη της απόφασης το φθινόπωρο του επόμενου έτους, σας καλώ να επικεντρωθείτε στους βασικούς μας στόχους: όλοι γνωρίζουμε τις αντίστοιχες θέσεις μας και είναι πλέον καιρός να επικεντρωθούμε στο έργο που έχουμε μπροστά μας. Στο πνεύμα αυτό, θα ήμουν εξαιρετικά ευγνώμων αν μπορούσαμε να εντοπίσουμε τομείς συμβιβασμού- να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες καθώς προχωρούμε σε αυτή τη μετάβαση και να αναζητήσουμε λύσεις που να είναι αποδεκτές από όλους. Το πιο σημαντικό σημείο είναι ότι θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην εξεύρεση λύσεων που θα μας επιτρέψουν να προχωρήσουμε μαζί. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι όλοι μοιραζόμαστε τους ίδιους στόχους εδώ στον ΙΜΟ» ήταν το μήνυμα του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ, Αρσένιο Ντομίνγκεζ.

Το levy για την πράσινη μετάβαση αναφέρεται σε έναν οικονομικό μηχανισμό που επιβάλλει πρόσθετους φόρους ή εισφορές με σκοπό τη χρηματοδότηση έργων και πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης. Αυτά τα κεφάλαια χρησιμοποιούνται για επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, και την υποστήριξη μεταρρυθμίσεων που οδηγούν σε μια πιο οικολογικά βιώσιμη οικονομία.

Μια τέτοια εισφορά μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τομείς, όπως η βιομηχανία, οι μεταφορές, και η ενέργεια, με σκοπό να ενθαρρύνει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να διευκολύνει τη μετάβαση προς μια πράσινη οικονομία.

Ουσιαστικά, ο στόχος είναι να μετατοπιστεί το κόστος των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε εκείνους που τις προκαλούν, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις επενδύσεις σε πράσινες υποδομές και πολιτικές.

Διαβάστε ακόμη

Η αλήθεια πίσω από τα ρεκόρ εσόδων της πληροφορικής – Οι αιτίες που επηρέασαν τις κερδοφορίες (pic)

Αναζητούνται 920.000 οφειλέτες με χρέη 25 δισ. ευρώ

ΑΚΤΩΡ: Πρόβα τζενεράλε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version