Η υποεπιτροπή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ για τη μεταφορά φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη του σχεδίου προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών για την ασφάλεια των πλοίων που χρησιμοποιούν υδρογόνο και αμμωνία ως καύσιμο, όταν συνεδρίασε για την ένατη σύνοδό της (CCC 9, 20-29 Σεπτεμβρίου 2023).
Λαμβάνοντας υπόψη τον επείγοντα χαρακτήρα της παροχής καθοδήγησης προς τις διοικήσεις, τους πλοιοκτήτες και τον κλάδο στο σύνολό του σχετικά με την ασφαλή χρήση υδρογόνου και αμμωνίας ως καυσίμου και για την υποστήριξη των στόχων του ΙΜΟ για τις εκπομπές, η υποεπιτροπή συμφώνησε να συγκαλέσει μια ενδιάμεση ομάδα εργασίας από τις 9 έως τις 13 Σεπτεμβρίου 2024, αμέσως πριν από την CCC 10 (με την επιφύλαξη της έγκρισης από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) κατά την 108η σύνοδό της και της έγκρισης από το Συμβούλιο), για την οριστικοποίηση των κατευθυντήριων γραμμών.
Εφόσον το επιτρέπει ο χρόνος, η ομάδα εργασίας θα κληθεί επίσης να αναπτύξει περαιτέρω το σχέδιο προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών για τα πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμα πετρελαίου χαμηλού σημείου ανάφλεξης.
Η υποεπιτροπή συμφώνησε με ένα σχέδιο εγκυκλίου της MSC σχετικά με τις προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) ως καυσίμου, προς έγκριση από την MSC 108, το οποίο παρέχει πρόσθετη κάλυψη για τα πλοία βάσει του κώδικα IGC και συμπληρώνει τις προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλεια των πλοίων που χρησιμοποιούν καύσιμα LPG (MSC.1/Circ.1666) που εγκρίθηκαν από την MSC 107.
Εν τω μεταξύ, η υποεπιτροπή ξεκίνησε επίσης την εκπόνηση σχεδίων τροποποιήσεων του κώδικα IGC όσον αφορά την ασφαλή χρήση του υγραερίου ως καυσίμου, με βάση τις προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές, καθώς και διατάξεις για την ασφαλή χρήση του υγραερίου ως καυσίμου για τα αεριοφόρα που μεταφέρουν φορτία εκτός του υγραερίου που απαριθμούνται στο κεφάλαιο 19 του κώδικα IGC.
Η υποεπιτροπή CCC διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην ανάπτυξη τεχνικών διατάξεων για εναλλακτικά καύσιμα και συναφείς τεχνολογίες, διασφαλίζοντας ότι οι επιπτώσεις στην ασφάλεια και οι δυνητικοί κίνδυνοι που συνδέονται με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και συναφών τεχνολογιών αντιμετωπίζονται δεόντως.
Οι κατευθυντήριες γραμμές που έχουν ήδη αναπτυχθεί περιλαμβάνουν:
Προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλεια των πλοίων που χρησιμοποιούν μεθυλική/αιθυλική αλκοόλη ως καύσιμο (MSC.1/Circ.1621),
Προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές για πλοία που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου (MSC.1/Circ.1647) και
Προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλεια των πλοίων που χρησιμοποιούν καύσιμα υγραερίου (MSC.1/Circ.1666).
Το σχέδιο εργασίας, το οποίο επικαιροποιήθηκε σε αυτή τη σύνοδο, προβλέπει την περαιτέρω ανάπτυξη των κατευθυντήριων γραμμών μέχρι το 2024 και το 2025 με την οριστικοποίηση των υποχρεωτικών διατάξεων για τις μεθυλικές/αιθυλικές αλκοόλες και την περαιτέρω ανάπτυξη των υποχρεωτικών διατάξεων για τις κυψέλες καυσίμου στην CCC 12 τον Σεπτέμβριο του 2026.
Άλλα θέματα που συζητήθηκαν στην CCC 9 περιλαμβάνουν την εν εξελίξει αναθεώρηση του Διεθνούς Κώδικα Κατασκευής και Εξοπλισμού των Πλοίων που μεταφέρουν χύδην υγροποιημένα αέρια (Κώδικας IGC), την αυξημένη συχνότητα ατυχημάτων που σχετίζονται με την είσοδο σε κλειστούς χώρους και έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών, καθώς και ένα σχέδιο εγκυκλίου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) σχετικά με συστάσεις για τη θαλάσσια μεταφορά πλαστικών σφαιριδίων σε εμπορευματοκιβώτια.
Διαβάστε ακόμη
ΑΑΔΕ: Τα λάθη που φέρνουν ελέγχους μέχρι και 10 χρόνια μετά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ