«Ίλιγγο» προκαλούν οι ρυθμοί αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων και τα ποσά που δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ενισχύουν τους στόλους τους για να αποκομίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος από την ξέφρενη άνοδο της ναυλαγοράς στα φορτηγά και στο containers vessels.
Μέσα στο 2021 και έως την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου έχουν δώσει 4,9 δισ. δολάρια για 281 πλοία. Από αυτά τα 178 είναι φορτηγά, αξίας 2,9 δισ. δολαρίων, 66 δεξαμενόπλοια αξίας 1,3 δισ. δολαρίων, 27 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 369 εκατ., τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 226,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί παγκοσμίως, συνολικά 663 φορτηγά πλοία, ενώ ολόκληρη τη χρονιά του 2020 ο αριθμός τους ήταν 541. Το αξιοσημείωτο όμως είναι στα ποσά που έχουν δοθεί, αφού η ζήτηση είναι μεγάλη. άρα έχει ανέβει η τιμή των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Το ίδιο ισχύει ακόμα και για όσα πωλούνται, ενώ είναι ακόμη υπό ναυπήγηση γίνεται κανονική πλειοδοσία. Όλο το 2020 δαπανήθηκαν 5,7 δισ. για αυτά τα 541 φορτηγά πλοία. Το 2021 σε 34 εβδομάδες έχουν δοθεί 9,1 δισ. δολάρια.
Οι Έλληνες για τα 178 που έχουν από τα συνολικά 663 φορτηγά πλοία ποσοστό 26,8% έχουν δώσει 2,9 δισ. δολάρια ήτοι το 29,8% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί έως τώρα φορτηγά πλοία που ανέρχονται στα 9,7 δισ.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 2,2 δισ. για 167 φορτηγά. Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, 1.368 πλοία συνολικής έως τώρα αξίας 20,5 δισ. δολαρίων. Από αυτά τα 1.368 πλοία τα 663 είναι φορτηγά, 343 δεξαμενόπλοια, 237 containers 19 υγραεριοφόρα ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Διαβάστε ακόμη:
ΕΛΣΤΑΤ- Πληθωρισμός: Αυξήσεις τιμών – σοκ τον Αύγουστο σε καύσιμα και βασικά τρόφιμα
Amazon: Λανσάρει τη δική της σειρά τηλεοράσεων – Aπό $370 η τιμή τους
Γιώργος και Αντώνης Γλου: Βγαίνουν στο σφυρί τα σπίτια τους στην Καστέλα (pics)