Την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία της ανακύκλωσης των πλοίων, τόνισε ο Ηλίας Τσακίρης, Διευθύνων Σύμβουλος της American Hellenic Hull κατά τη διάρκεια συνεδρίου το διοργανώθηκε από το International Union of Marine Insurance (IUMI) και την Πρωτοβουλία Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI).
«Για εμάς στην American Hellenic, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μόνο μια σύγχρονη τάση. Είναι ζήτημα ήθους, ενώ θεωρούμε ότι είναι κι ένας έξυπνος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας» επεσήμανε:
“Η βιωσιμότητα αποτελεί modus vivendi για την American Hellenic Hull, ενώ τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και ζητήματα διακυβέρνησης (ESG) αντικατοπτρίζονται σε όλες τις πολιτικές της εταιρείας, ήδη από την ίδρυσή της, το 2016.
Βλέπουμε τις ρυθμιστικές αρχές, τους επενδυτές, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τους μεγάλους πελάτες να συγκλίνουν γύρω από αυτές τις αρχές, να συνεργάζονται μεταξύ τους και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις μη βιώσιμες πρακτικές που ακολουθούνται από ορισμένες επιχειρήσεις» και πρόσθεσε:
“Εναρμονισμένη με την ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια καινοτόμο και βιώσιμη προσέγγιση, σφυρηλατώντας διεθνείς συνεργασίες με το πρόγραμμα περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών UNEPFI Principles for Sustainable Insurance και την πρωτοβουλία Sustainable Blue Economy Finance Initiative, με το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών UN Global Compact, τη συμμαχία για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών Net Zero Insurance Alliance και το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο (World Maritime University). Η εταιρεία έχει συμμετάσχει, επίσης, στην ανάπτυξη δύο οδηγών για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους κινδύνους βιωσιμότητας στην ασφαλιστική αγορά και στη βιώσιμη μπλε οικονομία”.
Σύμφωνα με τον Ηλία Τσακίρη η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει σειρά τεκτονικών αλλαγών, προερχόμενων από τους νέους κανονισμούς που σχετίζονται με τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα και τα εναλλακτικά καύσιμα, τις νέες τεχνολογίες και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης τόσο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όσο και στα πλοία. Μεταξύ των πιο σημαντικών ζητημάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτασφαλιστές είναι οι βιώσιμες πολιτικές και διαδικασίες για την ανακύκλωση των πλοίων.
Η AHHIC είναι μέλος του SRTI ήδη από τον Μάιο του 2021. Η πρωτοβουλία η οποία γεννήθηκε το 2018, παρέχει μια καινοτόμο πλατφόρμα στους πλοιοκτήτες για να αναδείξουν τις βιώσιμες πολιτικές ανακύκλωσης πλοίων που έχουν υιοθετήσει.
“Οι μέχρι σήμερα προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας, των Ηνωμένων Εθνών και άλλων θεσμών, για τη θέσπιση ενός ενιαίου πλαισίου για την ανακύκλωση πλοίων δεν είναι επαρκείς” επεσήμανε ο Ηλίας Τσακίρης:
«Ελλείψει ενός ενιαίου διεθνούς κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων, τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να βρουν μια ενιαία φόρμουλα για όλα τα ζητήματα», είπε.
Η απουσία κοινού κανονισμού για την προστασία του εργατικού δυναμικού-ακόμη και την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας που συναντάται σε διάφορα διαλυτήρια-, οι προκλήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και η απουσία σχεδίου ανακύκλωσης πλοίων από τα διαλυτήρια, δημιουργούν μια βιομηχανία ανακύκλωσης δύο ταχυτήτων μεταξύ εγκαταστάσεων υψηλού και χαμηλού κόστους.
Πιστεύουμε ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένα συμφωνημένο πλαίσιο και μια κοινή στρατηγική διαχείρισης κινδύνου που θα παρέχει έναν κατάλληλο μηχανισμό επιβολής για την ανακύκλωση πλοίων, ενσωματώνοντας απαιτήσεις πιστοποίησης και αναφοράς».
Ελλείψει κοινού διεθνούς νομοθετικού πλαισίου, η πλατφόρμα SRTI λειτουργεί ως ένα one-stop shop για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που επιθυμούν να αναδείξουν βιώσιμες πρακτικές, αλλά και να επεξεργαστούν τα δεδομένα που δημοσιοποιούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.
«Είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπόνησης ενός οδικού χάρτη εκτίμησης κινδύνου, που θα βοηθήσει τη ναυτασφαλιστική αγορά να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις μη βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων», είπε ο Ηλίας Τσακίρης:
«Είναι σημαντικό για τους τους ναυτασφαλιστές να συμμετέχουν στην αναβάθμιση των προτύπων βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων και να πιέσουν ώστε να υιοθετηθεί ένα κοινό πλαίσιο κοινά αποδεκτό από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Διαβάστε ακόμη:
Εγκαίνια Pfizer στη Θεσσαλονίκη – Μητσοτάκης: Eπένδυση-σταθμός για τη χώρα
Υπ. Εργασίας: Οι παρεμβάσεις ύψους 2,6 δισ. ευρώ που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης – LIVE
Ποιος θέλει να… «σκοτώσει» τα Χριστούγεννα; Ποια προϊόντα δεν θα βρείτε στα ράφια