Με στόχο την ενημέρωση των ναυτιλιακών εταιρειών, σχετικά με το διαρκώς μεταβαλλόμενο ταξιδιωτικό περιβάλλον υπό το οποίο καλούνται να μετακινηθούν τα πληρώματα σήμερα, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης των νέων αυτών συνθηκών με στόχο την ενίσχυση της ναυτιλιακής κοινότητας και τη διασφάλιση της υγείας και της ευημερίας των ναυτικών.
Η Marine Tours, η οποία εδώ και 40 χρόνια εξειδικέυεται στη διαχείριση ναυτικών και υπεράκτιων ταξιδιών, διοργάνωσε webinar. με θέμα «Οι προκλήσεις στη διαχείριση μεταφοράς πληρωμάτων στην εποχή του COVID – 19».
Στο ψηφιακό πάνελ, το «παρών» έδωσαν με τις ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις τους, σημαντικοί εκπρόσωποι της αγοράς και πιο συγκεκριμένα οι κ Κωσταντίνος Οικονόμου, CEO του Ταξιδιωτικού Οργανισμού Marine Tours, Δρ. Μαρία Προγουλάκη, Senior Consultant της Green Jakobsen A/S Αλέξανδρος Μιχαλόπουλος, Sales manager Ελλάδος της Qatar Airways και Γιάννης Πανταζόπουλος, Regional Manager για Ελλάδα, Τουρκία, και Κύπρο της Air France – KLM.
Ο αεροπορικός κλάδος
Οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών διαβεβαίωσαν πως έχουν εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους και κεφάλαια για συνεχίσουν απρόσκοπτα τη δραστηριότητάς τους, έχοντας επενδύσει ευρέως στην εκπαίδευση του προσωπικού και στην αδιαπραγμάτευτη διασφάλιση της υγείας και της προστασίας των επιβατών τους.
Σημείωσαν, πως η ανάπτυξη του δικτύου και της συχνότητας πτήσεων θα εξαρτηθεί από το «άνοιγμα των συνόρων» και τους περιορισμούς που θα θέσουν τα κράτη το επόμενο διάστημα, ενώ οι ίδιοι επιθυμούν να διευρύνουν το δίκτυό τους όπου τους επιτραπεί.
Τόνισαν δε, ότι παρά τη περιορισμένη συχνότητα πτήσεων και δικτύου, σε συνδυασμό με την υψηλότατη ταξιδιωτική ζήτηση και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς για την μετακίνηση ναυτικών-σε σχέση με τις διαθέσιμες θέσεις- δεν έχουν προβεί σε αναθεωρήσεις των εμπορικών πολιτικών τους.
Η διαχείριση κουλτούρας υγείας και ασφάλειας
Από την πλευρά της η Δρ. Μαρία Προγουλάκη, επικεφαλής της Green-Jakobsen A/S, ανέπτυξε το μείζον ζήτημα της δημιουργίας κουλτούρας υγιεινής και ασφάλειας στη μετά-Covid εποχή.
Ανέφερε πως εν μέσω της κρίσιμης αυτής κατάστασης, οι άνθρωποι των εταιρειών αγωνιούν για την ψυχική, πνευματική και σωματική υγεία των ναυτικών που διαμένουν πάνω στα πλοία για πολύ μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που ορίζει η σύμβασή τους, ενώ παράλληλα προσπαθούν να επικοινωνήσουν τα νέα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν σε κάθε ένα από τα πολλαπλά σημεία από τα οποία διέρχεται ο ναυτικός.
Η Δρ Προγουλάκη, πρότεινε στις εταιρείες, να αξιοποιήσουν τα πρωτόκολλα και τις διαδικασίες ασφάλειας που ήδη έχουν, και να ενισχύουν την εταιρική τους κουλτούρα, δίνοντας έμφαση σε συγκεκριμένες συμπεριφορές που προάγουν την υγεία και την ασφάλεια.
Οι προκλήσεις στη διαχείριση πληρωμάτων
Ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, Διευθύνων Σύμβουλος της Marine Tours, ανέπτυξε το ζήτημα της αποτελεσματικής διαχείρισης του crew travel την επόμενη μέρα.
Στην παρουσίαση του τόνισε πως, παρόλο που το διεθνές ταξιδιωτικό σκηνικό έχει αλλάξει ριζικά, τα ναυτικά ταξίδια θα εξακολουθήσουν να αποτελούν μια κομβική ανάγκη, τόσο για τις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρείες, όσο και για το παγκόσμιο εμπόριο, καθιστώντας τη σημαντικότητά τους καταλυτική. Αυτό που αλλάζει σήμερα, είναι πως τώρα περισσότερο από ποτέ, η τεχνογνωσία και η φροντίδα που θωρακίζουν την ασφάλεια των ναυτικών, γίνονται θεμελιώδεις έννοιες που κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει.
Υπογράμμισε επίσης πως κρίνεται επιτακτικό να χαρακτηριστούν οι ναυτικοί ως “Key Workers” δεδομένης της σημαντικότητας της ιδιότητάς τους ενώ αναφερόμενος στην εταιρεία που ηγείται επεσήμανε:
«Η Marine Tours, έπειτα από 40 συναπτά έτη εμπειρίας στη διαχείριση ναυτικών ταξιδιών, συνεχίζει να είναι δίπλα στα στελέχη των crew departments και τα πληρώματά τους, παρέχοντας λύσεις σε όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά και υποστηρίζοντας κάθε βήμα του ταξιδιού τους, με υπευθυνότητα και αξιοπιστία»