Το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο του Χονγκ Κονγκ («HKCoS») γιόρτασε σήμερα την ίδρυσή του, με μια εναρκτήρια δεξίωση στο γραφείο της COSCO Shipping στο Χονγκ Κονγκ.

Οι επίτιμοι προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων ο κ. Yin Zhonghua, Αναπληρωτής Διευθυντής του Γραφείου Συνδέσμου της Κεντρικής Λαϊκής Κυβέρνησης στην ΕΔΠ Χονγκ Κονγκ, ο κ. Paul Chan, Οικονομικός Γραμματέας της Κυβέρνησης της ΕΔΠ Χονγκ Κονγκ, ο κ. Paul Lam Ting-kwok, Υπουργός Δικαιοσύνης, ο κ. Lam Sai Hung, Υπουργός Μεταφορών και Logistics, καθώς και περίπου εκατό διακεκριμένοι προσκεκλημένοι από τον πολιτικό και επιχειρηματικό τομέα, έδωσαν επίσης το παρών. Τα μέλη της επιτροπής του HKCoS παρουσίασαν την ίδρυση του Επιμελητηρίου, τους στόχους και τα μελλοντικά του σχέδια.

Το Επιμελητήριο ιδρύθηκε από τον κ. C Y Leung, Αντιπρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής της Κινεζικής Λαϊκής Πολιτικής Συμβουλευτικής Διάσκεψης, και τον κ. Hing Chao, μαζί με εκπροσώπους του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των China Merchants Energy Shipping Company Limited, COSCO SHIPPING (Hong Kong) Co, Limited, China Petroleum Hong Kong (Holding) Ltd., Sinopec (Hong Kong) Limited, CSSC (Hong Kong) Shipping Company Ltd., China Classification Society Hong Kong Branch, Wah Kwong Maritime Transport Limited, Island Navigation Corporation International Ltd. και Shandong Port Group Co., Ltd. Στόχος του Επιμελητηρίου είναι να οικοδομήσει μια ολιστική αλυσίδα αξίας και ένα οικοσύστημα, να υποστηρίξει την επίτευξη των φιλοδοξιών και των μακροπρόθεσμων στρατηγικών στόχων, να αναβαθμίσει το ρόλο του Χονγκ Κονγκ ως κορυφαίο διεθνές οικονομικό, ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο και να προωθήσει με υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σύμφωνα με την ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας του Χονγκ Κονγκ.

Ο κ. C Y Leung, ιδρυτικό μέλος και σύμβουλος, δήλωσε: «Το 13ο και το 14ο πενταετές εθνικό σχέδιο της Κίνας υποστηρίζουν ρητά την αναβάθμιση του Χονγκ Κονγκ ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Αυτό συνεπάγεται την ευθυγράμμιση με τις εθνικές ανάγκες, την αξιοποίηση των μοναδικών πλεονεκτημάτων του Χονγκ Κονγκ, την αποτελεσματική ενσωμάτωση με τα πλεονεκτήματα της ηπειρωτικής χώρας, τη γεφύρωση των υφιστάμενων κενών και την τελειοποίηση του εθνικού ναυτιλιακού οικοσυστήματος, ενώ παράλληλα προωθείται προς τις δραστηριότητες υψηλής αξίας στην αλυσίδα αξίας. Τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν κατά την Τρίτη Σύνοδο Ολομέλειας της 20ής Κεντρικής Επιτροπής αναφέρουν: «Θα αυξήσουμε την ικανότητα αναδοχής των ναυτασφαλιστών, θα τους βοηθήσουμε να παρέχουν καλύτερες παγκόσμιες υπηρεσίες και θα εισαγάγουμε νέα συστήματα και κανόνες για τη διαιτησία των ναυτιλιακών υποθέσεων» και «Θα ενισχυθούν οι θεσμοί και οι μηχανισμοί για την προώθηση της ανάπτυξης της ναυτιλιακής οικονομίας».»

Και συνέχισε: «Η πρακτική της αρχής “Μία χώρα, δύο συστήματα” αποτελεί συστημικό πλεονέκτημα του έθνους μας και ταυτόχρονα αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία του Χονγκ Κονγκ. Πρέπει να υιοθετήσουμε μια ευρεία και προοδευτική προοπτική για να αξιοποιήσουμε πλήρως αυτά τα πλεονεκτήματα. Η εστίασή μας πρέπει να στραφεί σε σημαντικά και πρακτικά θέματα, εξασφαλίζοντας αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των τομέων της ναυτιλίας, του εμπορίου, της χρηματοδότησης, των επαγγελματιών και της εκπαίδευσης, καθώς και με τους γονείς και τη νεολαία. Μαζί, μπορούμε να υποστηρίξουμε το έθνος μας στην επίτευξη της φιλοδοξίας του να γίνει μια ισχυρή θαλάσσια δύναμη και να διασφαλίσουμε τα θαλάσσια δικαιώματά μας».

Ο κ. Hing Chao, ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος, εξήγησε στην ομιλία του τον επείγοντα χαρακτήρα της ίδρυσης του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου του Χονγκ Κονγκ: «Το κυρίαρχο οικονομικό μοντέλο και οι διεθνείς εμπορικές σχέσεις υφίστανται ραγδαίες αλλαγές. Στους βασικούς λόγους συγκαταλέγονται οι όλο και πιο πολύπλοκες διεθνείς σχέσεις και η Τρίτη Βιομηχανική Επανάσταση. Οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και οι περιβαλλοντικές τεχνολογίες θα έχουν βαθύτατο αντίκτυπο στη μελλοντική παγκόσμια οικονομία και το μοντέλο παραγωγής. Ο τρόπος με τον οποίο θα μετασχηματιστεί από το παλιό βιομηχανικό μοντέλο παραγωγής σε ένα νέο πρότυπο μέσα στα επόμενα 30 έως 40 χρόνια, ενώ παράλληλα θα μετακινηθούμε σταδιακά προς μια οικονομία μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέσω της συγκομιδής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θα είναι κρίσιμος για τη βιώσιμη ανάπτυξη σε όλο τον κόσμο». Και πρόσθεσε: «Από τη σκοπιά της ναυτιλιακής βιομηχανίας, βλέπω μια έντονη επιθυμία και επείγουσα ζήτηση για καθαρή ενέργεια σε παγκόσμιο επίπεδο. Από αυτή την άποψη, η απαράμιλλη παραγωγική ικανότητα της Κίνας και οι προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες θα διαδραματίσουν αναντικατάστατο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση».

Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας δεξίωσης πραγματοποιήθηκε τελετή υπογραφής του μνημονίου κατανόησης (MOU) της «Συμφωνίας συνεργασίας διπλού πτυχίου ναυτικού δικαίου του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, του Πανεπιστημίου του Πεκίνου και του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου του Χονγκ Κονγκ». Το μνημόνιο υπογράφηκε από τον καθηγητή Hualing Fu, Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, τον καθηγητή Guo Yu, Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου Ναυτικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, τον κ. Li Lianjun, ιδρυτικό μέλος και επίτιμο νομικό σύμβουλο του HKCoS, και βεβαιώθηκε από τον κ. C Y Leung, ιδρυτικό μέλος και σύμβουλο του HKCoS, τον κ. Yin Zhonghua, Αναπληρωτής Διευθυντής του Γραφείου Συνδέσμου της Κεντρικής Λαϊκής Κυβέρνησης, ο κ. Paul Lam Ting-kwok, Υπουργός Δικαιοσύνης, ο Καθηγητής Xiang Zhang, Πρόεδρος και Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, ο Καθηγητής Xu Xiaoying, Γραμματέας της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Πεκίνου και ο κ. Hing Chao, Ιδρυτικό Μέλος και Πρόεδρος της HKCoS.

Το Μνημόνιο Συνεννόησης παρέχει ένα πλαίσιο για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών ανταλλαγών και της συνεργασίας μεταξύ του Χονγκ Κονγκ και της ηπειρωτικής χώρας. Εκτός από τη «Συμφωνία εταιρικής σχέσης διπλού πτυχίου ναυτικού δικαίου μεταξύ του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, του Πανεπιστημίου του Πεκίνου και του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου του Χονγκ Κονγκ», το HKCoS συνεργάζεται στενά με το Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ και τέσσερα άλλα φημισμένα πανεπιστήμια της ηπειρωτικής χώρας, συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο Shandong, το Πανεπιστήμιο Xiamen, το Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο Dailian και το Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο της Σαγκάης, για την ανάπτυξη ταλέντων για τη χώρα και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.