Η ενεργειακή κρίση και ο ιστορικά υψηλός πληθωρισμός έχουν εκτινάξει στα ύψη το κόστος ζωής και αρχίζουν να επηρεάζουν την παγκόσμια κατανάλωση αγαθών και εμπορευμάτων.

Στο ερώτημα εάν αυτή η κατάσταση θα επηρέαζε τη ναυτιλία, η απάντηση είναι ότι ίσως «ακουμπήσει» τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφού πλήττεται η καταναλωτική ζήτηση.

«Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να αντιμετωπίσουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμα κι αν κινηθούν κάτω από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα παράγουν κέρδη» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά την άνοδο του πληθωρισμού και των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές δημιουργούνται και έχουν αυξηθεί τα τονομίλια.

Η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία το 2023 και σε αυτό συμβάλλουν και οι λίγες παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί στις γιάρδες». Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου «σύμφωνα με τις προβλέψεις της IEA, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς φυσικού αερίου θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω του της κίνησης της ΕΕ να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο».

Όπως επισημαίνεται στην ανάλυση «ο μόνος κίνδυνος να επηρεαστεί αρνητικά η ναυτιλία όσο και η παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid, εξέλιξη που δεν μπορεί να προβλεφθεί».

Ναυλαγορά

Έπειτα από πτώση δύο εβδομάδων, η αγορά ξηρού χύδην φορτίου ανέκαμψε, με τον BCI να κλείνει την περασμένη εβδομάδα στις 2.987 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση. Ο BPI σημείωσε αύξηση περίπου 9%.

Οι δείκτες Supramax & Handysize έκλεισαν ελαφρώς χαμηλότερα στις 2.467 και 1.343 αντίστοιχα σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα.

Μερικά ενθαρρυντικά νέα είναι ότι η Ουκρανία βρήκε τον τρόπο να ξεκινήσει ξανά τις εξαγωγές σιτηρών χρησιμοποιώντας κυρίως τον σιδηρόδρομο ή τον ποταμό Δούναβη για να φτάσει σε κύρια λιμάνια εκτός της Ουκρανίας.

Προς το παρόν, αυτό έχει ευνοήσει κυρίως μικρότερα πλοία χύδην φορτίου και γενικού φορτίου και έχει δημιουργήσει δυναμική στη Μαύρη Θάλασσα.

Διαβάστε ακόμα:

Ελευθέριος Μουζάκης: Ο «Πεταλούδας» διοικούσε την εταιρεία του 15 χρόνια μετά τον θάνατό του (pics)

Το γαλλικό σοκ, οι μνηστήρες για τα 75 ξενοδοχεία, το βιβλίο του Λεμπιδάκη και ο Δρ. Πρόδρομος με την… ήττα στον Σαγγάριο

Μέχρι και… υπόστεγο στο αεροδρόμιο της Πάχης βγαίνει στο σφυρί (pic)