Αντίστροφα μετρά η διαδικασία έγκρισης του επενδυτικού σχεδίου-master plan της ΟΛΠ ΑΕ. Σήμερα,Τετάρτη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα εισάγει τον πλήρη φάκελο στην Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ναυτιλίας, η οποία θα συνεδριάσει αμέσως μετά. Στο πρώτο μέρος της συνεδρίασης μπορούν να παραστούν όλοι όσοι ενδιαφέρονται να καταθέσουν την άποψή τους, φορείς ή ακόμη και φυσικά πρόσωπα σε μία ανοικτή διαβούλευση. Το μεσημέρι τα μέλη της Επιτροπής θα συσκεφθούν και αργά το βράδυ αναμένεται να ληφθεί η απόφαση η οποία αναμένεται να έχει καθαρογραφεί μέσα σε ένα 48ωρο.
Είναι απόφαση της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τα έργα να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατό. Να μπει έστω και μία μπουλντόζα πριν ταξιδέψει στην Κίνα και πριν ανταποδώσει μέσα Νοεμβρίου την επίσκεψη ο Κινέζος πρόεδρος.
Μάλιστα στα μέσα του Σεπτεμβρίου σε συνάντηση του Γιάννη Πλακιωτάκη με τον νέο Πρόεδρο της ΟΛΠ Α.Ε. – Cosco Shipping κ. YU Zenggang, ο Έλληνας υπουργός είχε τονίσει ότι «απόφαση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση όλες οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να ξεκινήσουν με ταχείς ρυθμούς οι μεγάλες επενδύσεις στην χώρα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η επένδυση του κινεζικού ομίλου COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο πάντα των ευρωπαϊκών και εθνικών νόμων».
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ από την πλευρά του διαβεβαίωσε τον υπουργό ότι η κινεζική πλευρά αφενός δεσμεύεται πως θα ξεκινήσει άμεσα τα έργα που προβλέπονται στο νέο master plan αμέσως μετά την έγκριση του από την ΕΣΑΛ και αφετέρου ότι οι επενδύσεις αυτές αποτελούν μόνο την αρχή, καθώς, όπως ανέφερε, στόχος της COSCO είναι να μεγαλώνει και να ενδυναμώνει συνεχώς το λιμάνι του Πειραιά.
Τα λεφτά σε κάθε περίπτωση είναι πολλά. Το ποσό των 700 εκατ. ευρώ που προβλέπει το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο είναι υπερδιπλάσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων -γύρω στα 294 εκατ.- που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Η θυγατρική της COSCO έχει ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις γύρω στα 100 εκατ. ευρώ παρά την αδράνεια των κρατικών υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας , «η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην την δυναμική του, καθιστώντας το έναν αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή στο παγκόσμια δια θαλάσσης εμπόριο.
Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για την χώρα, συμπλήρωσε, επισημαίνοντας τρεις βασικούς λόγους:
-Πρώτον, γιατί το «ξεκλείδωμα» της επένδυσης της ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHIPPING στην Ελλάδα, η οποία – πρέπει να τονισθεί – γίνεται με ίδια εξασφαλισμένα κεφάλαια, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στην παγκόσμια οικονομία πως η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στο διεθνές οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον.
-Δεύτερον, γιατί καταδεικνύει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως είμαστε αποφασισμένοι να καταπολεμήσουμε κάθε γκρίζα ζώνη που θέτει σε αμφισβήτηση την ικανότητα της πατρίδας μας να αντεπεξέλθει και να απορροφήσει τόσο μεγάλες και τόσο σημαντικές διεθνείς επενδύσεις, και.
-Τρίτον, γιατί πρόκειται για μια επένδυση η οποία δεν θα ωφελήσει μόνον τους επενδυτές, αλλά και τον Ελληνικό λαό.
Υπενθυμίζεται ότι το νέο βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).
Στο κείμενο δεν γίνεται καμία αναφορά της λέξης «ναυπηγείο», που ήταν και το σημείο τριβής και ο λόγος που καθυστέρησε η κατάθεση του σχεδίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, γίνεται λόγος για ανάπτυξη της «ναυπηγοεπισκευής», που ούτως ή άλλως, είναι μέσα στις υποχρεώσεις της Cosco.
Κύκλοι του λιμανιού τονίζουν ότι τώρα αναμένουν όλοι την αύξηση της απασχόλησης στον Πειραιά, τόσο στον τομέα κατασκευής έργων όσο και στη λειτουργία του λιμανιού με τις νέες επενδύσεις.