εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας μειώθηκαν σημαντικά τον Ιούλιο. Παρά την οριακή αύξηση του μεριδίου των δεξαμενόπλοιων εκτός G7 που συμμετέχουν στη μεταφορά, ο συνολικός όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε από τα εν λόγω πλοία μειώθηκε πάνω από 10%.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv Shipbrokers «η μείωση αυτή αποδίδεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των αυξημένων δυτικών κυρώσεων με στόχο τα δεξαμενόπλοια, των εθελοντικών περικοπών της παραγωγής της Ρωσίας σύμφωνα με τις συμφωνίες του ΟΠΕΚ+ και της ανάκαμψης της εγχώριας διύλισης. Ενώ οι κυρώσεις κατά των δεξαμενόπλοιων έχουν αρχικά διαταράξει τις εργασίες, η ανθεκτικότητα της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου, σε συνδυασμό με την προθυμία μεγάλων αγοραστών όπως η Ινδία και η Κίνα να συνεχίσουν να αγοράζουν ρωσικό αργό, υποδηλώνει ότι οι διαταραχές αυτές μπορεί να είναι προσωρινές».

Σύμφωνα με τους αναλυτές οι ναυτιλιακές εταιρείες του Χονγκ Κονγκ και της ηπειρωτικής Κίνας έχουν αναδειχθεί σε κυρίαρχους παίκτες στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, με το συνολικό τους μερίδιο να φτάνει σχεδόν το 29% των συνολικών εξαγωγών.

«Ωστόσο, ακόμη και με αυτές τις εξελίξεις, οι συνολικές εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας έχουν συρρικνωθεί, γεγονός που υποδηλώνει την αυξανόμενη πίεση που ασκούν οι δυτικές κυρώσεις» επισημαίνουν.

Διαβάστε ακόμη

Ηλεκτρική ενέργεια: «Φωτιά» στις τιμές που πέταξαν στα 146 ευρώ/MWh

ΑΑΔΕ: Έλεγχοι και πρόστιμα για 2.500 μεταβιβάσεις ακινήτων

Χρηματιστήριο Αθηνών: Το rebound μετά το sell off – Ποιες μετοχές είχαν «αντισώματα»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ