Την καυτή ανάσα της MSC που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία liner στον κόσμο νιώθει ο δανέζικων συμφερόντων κολοσσός Maersk υπ’ αριθμόν 2 παγκοσμίως.

Πιο συγκεκριμένα, η θυγατρική της MSC, η Terminal Investment Ltd (TIL), υπέγραψε συμφωνία με τη λιμενική αρχή του Άαρχους για την ανάπτυξη ενός νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Δανίας. Θα βρίσκεται στην περιοχή Ominterminal του λιμανιού όπου η TIL θα μισθώσει περίπου 170.000 τετραγωνικά μέτρα για να «δημιουργήσει και να λειτουργήσει το δικό της τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων».

Ο τερματικός σταθμός αναμένεται να έχει αναπτυχθεί πλήρως έως το 2027, οπότε ο όμιλος MSC και η TiL θα μπορούν να αρχίσουν να χρησιμοποιούν την περιοχή.

«Το λιμάνι του Άαρχους προσφέρει μια καλή τοποθεσία για τα μελλοντικά σχέδια δικτύου που έχουμε κάνει», πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της MSC, Søren Toft και προσέθεσε:

«Το επόμενο έτος θα εισαγάγουμε ένα απευθείας mainliner μεταξύ Ασίας και Άαρχους και, σε συνδυασμό με τον δικό μας τερματικό σταθμό, μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια πρακτική λύση εφοδιαστικής. Μακροπρόθεσμα, εξετάζουμε άλλα δρομολόγια που θα μπορούσαν να έχουν θετικό αντίκτυπο στις δανικές επιχειρήσεις και θα εξετάσουμε περαιτέρω επενδύσεις όταν αναπτυχθούν νέες περιοχές στο λιμάνι του Άαρχους».

Μετά τη διάλυση της συνεργασίας Maersk-MSC 2M τον ερχόμενο Φεβρουάριο και την ταυτόχρονη έναρξη του αυτόνομου δικτύου της MSC και της συνεργασίας Maersk-Hapag Lloyd Gemini, η MSC αναμένεται να είναι η μόνη ναυτιλιακή εταιρεία που θα προσφέρει απευθείας προσέγγιση στο Άαρχους στο εμπόριο Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, μέσω της υπηρεσίας Swan.

Επί του παρόντος, η μοναδική απευθείας σύνδεση Ασίας-Βόρειας Ευρώπης στο λιμάνι προσφέρεται από τη σειρά AE5/Albatross της 2M, ενώ οι συνεργάτες της Gemini σχεδιάζουν να εξυπηρετούν το Άαρχους μέσω ενός εβδομαδιαίου βρόχου Wilhelmshaven-Bremerhaven-Aarhus, με τις ασιατικές εισαγωγές στη Δανία να μεταφορτώνονται στους γερμανικούς κόμβους.

«Χαιρόμαστε που η MSC Group και η TiL βλέπουν το Aarhus ως ελκυστικό λιμάνι και επιλέγουν τώρα να επενδύσουν στη δημιουργία ενός τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο CEO του Port of Aarhus Thomas Haber Borch και προσέθεσε:

«Αυτό παρέχει στις επιχειρήσεις περισσότερες ευκαιρίες για εμπόριο με τον κόσμο, ενισχύει την ανταγωνιστικότητά μας και ενισχύει το ρόλο μας στη διασφάλιση του δανικού εφοδιασμού προς όφελος των επιχειρήσεων και της Δανίας».

Ωστόσο, η συμφωνία μπορεί να εξακολουθεί να υπόκειται σε νομική αμφισβήτηση που ξεκίνησε από τον σημερινό διαχειριστή του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Aarhus, την APM Terminals της Maersk, η οποία φέρεται να έχει καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα σε τοπικό δικαστήριο για να εμποδίσει προσωρινά την είσοδο ενός δεύτερου διαχειριστή στο λιμάνι. Ισχυρίζεται ότι η συμφωνία της με τη λιμενική αρχή περιλάμβανε δικαίωμα μίσθωσης που δίνει στη θυγατρική της Maersk- το πρώτο δικαίωμα άρνησης για οποιαδήποτε νέα ανάπτυξη και ισχυρίζεται ότι οι συζητήσεις της λιμενικής αρχής με άλλους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών έγιναν χωρίς τη δέουσα διαδικασία.

Η Mediterranean Shipping Company διατήρησε και για τ ο 2024 την πρώτη θέση στον κλάδο των Liners εταιρειών μέσω ενός κρεσέντο αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων.

Σύμφωνα με την εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων, Alphaliner, η MSC βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης των εταιρειών τακτικών γραμμών με στόλο 852 πλοίων που αντιπροσωπεύουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη από 6 εκατομμύρια TEUs και σχεδόν 20% του μεριδίου της αγοράς τακτικών γραμμών.

Η MSC ξεπέρασε για πρώτη φορά τη Maersk ως η κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο στις αρχές του 2022.

Διαβάστε ακόμη  

Ημέρα… Εθνικής: Ξεκινά το placement για το 10% του ΤΧΣ – Στα €7,30 έως €7,95 το εύρος τιμής διάθεσης

Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα καταπατημένα ακίνητα

Αυτό είναι το νέο mega «πράσινο» project στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα