Σε σκαμπανεβάσματα της ναυλαγοράς των υπερ δεξαμενόπλοιων VLCC οδήγησε η μείωση της παραγωγής πετρελαίου.
Δεξαμενόπλοια με ρότα την Ιαπωνία, από τη Μέση Ανατολή, πήραν ναύλο ύψους 57.000 δολαρίων την ημέρα, μειωμένος κατά 48% σε σύγκριση με πριν λίγες μόλις ημέρες.
Πριν την πτώση της παραγωγής, οι ημερήσιοι ναύλοι έφθαναν τα 117.000 δολάρια για ένα δεξαμενόπλοιο VLCC στο οποίο έχει τοποθετηθεί σύστημα καθαρισμού του αέρα-scubber άρα καίει ως καύσιμο το φθηνότερο πετρέλαιο HSFO 3,5% ενώ για ένα αδελφό VLCC χωρίς scrubber ήταν 101.000 δολάρια.
Φιλί της ζωής για τη ναυλαγορά είναι οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ.
Η μείωση στην εξόρυξη πετρελαίου οφείλεται στο γεγονός ότι μειώθηκε η παγκόσμια ζήτηση τον χειμώνα αυτόν, όπως επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές.
Επίσης η αύξηση του μεταφορικού κόστους αλλά και της τιμής των καυσίμων λειτούργησαν ανασταλτικά στις παραγγελίες προμήθειας πετρελαίου.
Πάντως ανεξαρτήτως της ζήτησης η πολιτική που θα ακολουθηθεί στο εξής, μέσα στο 2020, ώστε τα διυλιστήρια να έχουν αποθέματα, όταν αυτά χρειαστούν, είναι η αύξηση της ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου κατά 1,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.