Τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας «Εκτίμησης του Κοινωνικοοικονομικού αντίκτυπου της Κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη», την οποία υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Πειραιώς και Αιγαίου παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Νοέμβριο 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον προσεχή Οκτώβριο 2023, και διερευνά τις οικονομικές επιπτώσεεις της δραστηριότητας κρουαζιέρας τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και την ευρύτερη μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής ευρήματα, την οποία παρουσίασε ο επιστημονικός υπεύθυνος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Θάνος Πάλλης:

οι δαπάνες ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε €54,5.
Επιπρόσθετα, οι επιβάτες δαπανούν €15,1 κατά τη διάρκεια των οργανωμένων εκδρομών
στα €98,8 ανέρχονται οι δαπάνες αγοράς εκδρομής

Σε αυτά τις δαπάνες θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές δαπάνες των πληρωμάτων, οι οποίες ανέρχονται σε €105,4 ανά μέλος του πληρώματος.

Αξίζει να τονιστεί ότι οι δαπάνες αυτές παραδοσιακά αυξάνονται κατά τους εαρινούς και καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι καιρικές συνθήκες ευνοούν την περεταίρω παραμονή των επιβατών στην πόλη, ή την αύξηση όσων επιλέγουν εκδρομές στην ευρύτερη περιοχή.

Συνυπολογίζοντας τα έσοδα των ναυτιλιακών πρακτόρων και τα λιμενικά τέλη από τις χειμερινές κρουαζιέρες της περιόδου Νοέμβριος-Απρίλης,

οι άμεσες θετικές επιπτώσεις από τις ‘χειμερινές’ κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €798.000,
οι έμμεσες θετικές επιπτώσεις από τις ‘χειμερινές’ κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €533.000
Οι συνολικές θετικές επιπτώσεις από τις ‘χειμερινές’ κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €1,33 εκ.
Σε όρους απασχόλησης, οι “χειμερινές” κρουαζιέρες έχουν ως αποτέλεσμα την διατήρηση 35 θέσεων εργασίας σε ετήσια βάση.

Παρουσιάστηκαν επίσης και οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη σε ετήσια βάση, βάσει εναλλακτικών σεναρίων, με

τις άμεσες θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €5,23 εκ. (σενάριο βάσης) και €6,49 εκ. (θετικό σενάριο)
τις έμμεσες θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €3,43 εκ. (σενάριο βάσης) και €4,33 εκ. (θετικό σενάριο)
τις συνολικές θετικές επιπτώσεις να κυμαίνονται μεταξύ €8,56 εκ. (σενάριο βάσης) και €10,82 εκ. (θετικό σενάριο)

Όσο αφορά τις επιπτώσεις στην απασχόληση, η φετινή περίοδος της κρουαζιέρας, με τον σημαντικό αναμενόμενο αριθμό 68 προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων στο λιμένα της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι η κρουαζιέρα θα έχει ως αποτέλεσμα την διατήρηση 111 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης σε ετήσια βάση.

Από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας, είναι η ικανοποίηση των επιβατών κρουαζιέρας, όπως αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι το 90,1% των επιβατών να δηλώνουν ότι μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν είναι εξαιρετικά έως αρκετά πιθανό να συστήσουν τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό τουριστικής επίσκεψης.

 

 Διαβάστε ακόμη

Τι «βλέπει» η S&P για τις ελληνικές τράπεζες – Οι αναβαθμίσεις και τα επόμενα ορόσημα

Τα τιμολόγια της κηραλοιφής, η μάχη των «φουρναραίων», οι υποψίες της ΑΓΕΤ και ο νέος παίκτης του leasing

G7: Που… σκοντάφτει το σχέδιο για την σχεδόν καθολική απαγόρευση των εξαγωγών προς τη Ρωσία

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ