To παγκόσμιο δίκτυο παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμα αναδιαμορφώνεται λόγω της εκτροπής των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα προς τον περίπλου της Αφρικής, μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Η μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί την ανάγκη για νέους σταθμούς πετρέλευσης.
Λιμάνια της δυτικής Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο είδαν την εμπορική κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε μόλις λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης που προκάλεσαν οι Χούθι.
Σύμφωνα με το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay στη Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ανέβει στις κορυφαίες επιλογές-προτιμήσεις των εταιρειών για ανεφοδιασμό των πλοίων τους. Μεγάλη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική αναφέρει και η Trafigura.
Στη Νότια Αφρική οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εκτοξευθεί στο Κέιπ Τάουν και στο Ντέρμπαν. Σύμφωνα με τους αναλυτές το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο να αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου.
Η αύξηση της ζήτησης δημιουργεί ερωτήματα στην Νότια Αφρική για το αν οι υποδομές της Νότιας Αφρικής θα μπορέσουν να ανταποκριθούν. Επίσης, δύο διυλιστήρια πετρελαίου που παρήγαγαν και αποθήκευαν ναυτιλιακά καύσιμα έβαλαν λουκέτο τα τελευταία δύο χρόνια και η χώρα κάνει πλέον εισαγωγές.
Όμως μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν να φορτώσουν τα πλοία τους με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμου ώστε να αποφύγουν την ενδιάμεση στάση για εφοδιασμό. Οπότε έχει αυξηθεί η κατανάλωση και στα λιμάνια από τα οποία αποπλέουν ή αποτελούν λιμάνια κατάπλου για πλοία κυρίως των Liner εταιρειών που ταξιδεύουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, όπως είναι το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη.
Αύξηση της ζήτησης καταγράφεται και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που βρίσκονται στη νέα εμπορική ρότα των πλοίων σε αντίθεση με τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου που αντιμετωπίζουν προβλήματα αφού εξυπηρετούσαν πλοία που ταξίδευαν μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Διαβάστε ακόμη
«Πράσινο» για το νέο υπερπολυτελές «Six Senses Porto Heli» στην Αργολίδα (pics)
Πώς η ΔΕΗ θα πιάσει το «όνειρο» για €2,3 δισ. λειτουργικά κέρδη το 2026
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ