Οι εξελίξεις σε Βενεζουέλα και Ιράν επιδρούν στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και στην πετρελαϊκή ροή.
Καταρχάς στην τελευταία του έκθεση, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) αναθεώρησε την πρόβλεψή του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου το 2024, προβλέποντας πλέον αύξηση κατά 1,1 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα (bpd), 140.000 bpd χαμηλότερα από την προηγούμενη εκτίμησή του, με την ετήσια ζήτηση να φτάνει τα 102,84 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα. Αυτή η προς τα κάτω προσαρμογή αποδίδεται στις ηπιότερες καιρικές συνθήκες και στην υποτονική παγκόσμια οικονομία, οι οποίες αναμένεται να μειώσουν την κατανάλωση πετρελαίου.
Στα επιμέρους τώρα, οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers επισημαίνουν αρχίζοντας από την Βενεζουέλα:
«Η πολιτική αντιπολίτευση της Βενεζουέλας έχει συσπειρωθεί πίσω από τον υποψήφιο πρόεδρο Edmundo González Urrutia, παρουσιάζοντας σημαντικό προβάδισμα έναντι του προέδρου Nicolás Maduro στις επερχόμενες εκλογές του Ιουλίου. Ωστόσο, η μετατόπιση αυτή είναι απίθανο να προκαλέσει άμεσες αλλαγές στην πολιτική κυρώσεων των ΗΠΑ για το πετρέλαιο» και προσθέτουν:
«Παρά την εκ νέου επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ λόγω της αποτυχίας του Μαδούρο να προχωρήσει προς την κατεύθυνση «δίκαιων εκλογών», οι άδειες για συγκεκριμένες εταιρείες παραμένουν σε ισχύ, επιτρέποντας ενδεχομένως την απρόσκοπτη συνέχιση της παραγωγής πετρελαίου της Βενεζουέλας. Η πρόσφατη αντιστροφή της Γενικής Άδειας 44 θεωρείται συμβολική, με τις υπάρχουσες ειδικές άδειες να καθοδηγούν την περισσότερη δραστηριότητα. Η παραγωγή αργού της Βενεζουέλας έχει αυξηθεί, με τη Chevron να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και τις ΗΠΑ να αναδεικνύονται ως ο μεγαλύτερος αγοραστής βαρελιών της Βενεζουέλας».
Για τις κυρώσεις σε βάρος του Ιράν σχολιάζουν:
«Οι ΗΠΑ εξέδωσαν προειδοποίηση για πιθανές κυρώσεις κατά των χωρών που συμμετέχουν σε επιχειρηματικές συμφωνίες με το Ιράν. Αυτό υποδηλώνει ότι η Ινδία ενδέχεται να αντιμετωπίσει πιθανές κυρώσεις των ΗΠΑ. Η Ινδία και το Ιράν υπέγραψαν σύμβαση ύψους 370 εκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του ιρανικού λιμανιού Chabahar, προωθώντας μια πρωτοβουλία που είχε καθυστερήσει επί μακρόν με στόχο την ενίσχυση του εμπορίου στην Κεντρική Ασία. Αρχικά συμφωνήθηκε το 2016, η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της Ινδίας και του Ιράν χαιρετίστηκε ως στιγμή ορόσημο στις σχέσεις τους».
Διαβάστε ακόμη
Mytilineos: Απόλυτα επιτυχές το placement – Ψήφος εμπιστοσύνης στον δρόμο για το LSE
Προχωρά το πλάνο για τη FiberGrid, παίρνει «προίκα» από τη ΔΕΗ (pics)
Επαγγελματίες: Ένας στους 700 αμφισβητεί το εκκαθαριστικό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ