Κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα του 2023, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πήγαν για διάλυση, με τα περισσότερα από αυτά να είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η μείωση των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων (ο FBX έκλεισε στις 2.214 μονάδες μειωμένος κατά 80% από τα υψηλά του Σεπτεμβρίου του 2021) και η μειωμένη ζήτηση ώθησαν όλο και περισσότερους πλοιοκτήτες να διαλύσουν τις παλαιότερες μονάδες τους.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers μέχρι σήμερα, 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι το 50% των συνολικών πωλήσεων για scrap το 2023 στους τομείς ξηρού χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων, πωλήθηκαν για διάλυση, και αυτό είναι ήδη κατά 25% αυξημένο σε σύγκριση με όλες τις πωλήσεις για παλιοσίδερα εμπορευματοκιβωτίων του 2022 με μόλις έναν μήνα μέσα στο τρέχον έτος.
«Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2022 οι διαλύσεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2005. Οι αγοραστές μετρητών αναμένουν μια σημαντική αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων και των φορτηγών-bulkers που θα διαλυθούν κυρίως δεδομένου ότι πάνω από το 80% των επιδόσεων των πλοίων αυτών ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μπορεί να εμπίπτουν στις χαμηλότερες αξιολογήσεις CII,άρα να αποκλείονται από τους ναυλωτές» επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers:
«Εν τω μεταξύ, η απειλή της οικονομικής κατάρρευσης του Πακιστάν, όπως ένα κυλιόμενο μπλακ άουτ και μια σοβαρή έλλειψη συναλλάγματος, μπορεί να προκαλέσει κάποια αναταραχή στην αγορά διάλυσης πλοίων, καθώς είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προορισμός scrap κατά προτίμηση, μετά το Μπαγκλαντές και την Ινδία να είναι στην κορυφή».
Διαβάστε ακόμη
Το disaster story και το νέο σφυρί για την ιστορική Φιλκεράμ – Johnson
H Imperial Tobacco Hellas έγινε Imperial Brands Hellas και ακολουθεί τον δρόμο της Παπαστράτος