search icon

Ναυτιλία

Οι Greeks πρωταγωνιστούν στην αγορά και πώληση φορτηγών και δεξαμενόπλοιων

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και ξεφορτώνουν κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους, καθώς περίπου το 70% των πωλήσεών τους είναι πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών

Με μόλις το 1/3 του έτους να απομένει, το παιχνίδι των περιουσιακών στοιχείων για τα χύδην φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια είναι ακόμη καυτό και ενεργό. Μέσα στον Αύγουστο, 44 bulkers και 44 δεξαμενόπλοια άλλαξαν ιδιοκτησία, ενώ οι συνολικές συναλλαγές στους τομείς των bulkers και των δεξαμενόπλοιων από την αυγή του 2023 έως το τέλος Αυγούστου ανέρχονται σε 868.

Οι πωλήσεις των δεξαμενόπλοιων έχουν ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με τις πωλήσεις των bulkers με 447 συναλλαγές έναντι 421. Οι πιο δραστήριοι μήνες της 8μηνης περιόδου ήταν ο Μάρτιος (78 bulkers/81 δεξαμενόπλοια) και ο Μάιος (56 bulkers/73 δεξαμενόπλοια).

“Κάνοντας μια γρήγορη ανασκόπηση των στατιστικών στοιχείων των πωλήσεων, στην κατηγορία των χύδην φορτηγών, οι Έλληνες (108 συναλλαγές), οι Κινέζοι (56 συναλλαγές) και οι Τούρκοι (30 συναλλαγές) είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές. Οι Έλληνες και οι Κινέζοι πρωταγωνιστούν επίσης ως πωλητές με 75 και 52 συναλλαγές αντίστοιχα, ενώ οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει 62 bulkers εντός του 2023” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Τα μεγέθη Handysize και Kamsarmax είναι τα πιο περιζήτητα στο πλαίσιο των πωλήσεων του 2023, καθώς 97 και 96 από αυτά τα πλοία έχουν αλλάξει χέρια, ακολουθούμενα από 65 Capesizes. Η αγοραστική διάθεση προς τα πλοία ηλικίας 11 έως 15 ετών είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, καθώς 196 από τις 421 συναλλαγές (περίπου 47%) ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών” και προσθέτουν:

“Στρέφοντας το βλέμμα μας στην αγορά δεξαμενόπλοιων S&P, για άλλη μια φορά Έλληνες και Κινέζοι πρωταγωνιστούν ως αγοραστές και ως πωλητές. Από την πλευρά των αγοραστών, οι εταιρείες από τα ΗΑΕ έχουν αποκτήσει 47 πλοία, οι Κινέζοι 46 πλοία και οι Έλληνες 34 πλοία. Από την πλευρά των πωλητών, οι Έλληνες συγκλονίζουν την αγορά S&P με 97 πωλήσεις, ακολουθούμενοι από τους Κινέζους με 42 πωλήσεις και τους Νορβηγούς με 32 πωλήσεις”.

Σύμφωνα με τους αναλυτές “οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και ξεφορτώνουν κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους, καθώς περίπου το 70% των πωλήσεών τους είναι πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών. Τα μεγέθη των MR2 και των μικρών δεξαμενόπλοιων είναι τα πιο δημοφιλή στο πλαίσιο των πωλήσεων του 2023, καθώς 133 και 80 από αυτά τα πλοία έχουν αλλάξει χέρια, ακολουθούμενα από 57 Aframaxes/LR2. Η προτίμηση της όρεξης προς τα πλοία ηλικίας 16 έως 20 ετών είναι σαφής, καθώς 185 από τις 447 συναλλαγές ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 11 έως 15 ετών με 170 συναλλαγές. Σχεδόν το 80% των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων είναι πλοία ηλικίας άνω των 11 ετών και κάτω των 20 ετών”.

Διαβάστε ακόμη

Ίρις Εκτυπώσεις: Νέο σφυρί τον Νοέμβριο με την τιμή στα 8,4 εκατ. ευρώ (pics)

Στα χέρια Σκυλακάκη το πόρισμα για τα μικρά φωτοβολταϊκά – Eισήγηση για πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ στο ΔΕΔΔΗΕ

Ρεύμα: «Ηλεκτροσόκ» με αύξηση κατά 48% σε μια μέρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version