Το 61,3% των πλοίων που αγόρασαν το 2021 οι Έλληνες εφοπλιστές είναι φορτηγά πλοία, σε μία χρονιά η οποία αποδείχθηκε η καλύτερη των τελευταίων ετών για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων- second hand.
Οι Έλληνες εφοπλιστές και στον τομέα αυτό κυριάρχησαν, αφήνοντας πίσω τους Κινέζους ανταγωνιστές τους. Ιδιαίτερη προτίμηση έδειξαν για τα φορτηγά πλοία αφού είναι το 61,3% από το σύνολο των πλοίων που αγόρασαν. Επένδυσαν 4,1 δισεκατομμύρια – από τα συνολικά 7,5 δισ. (ποσοστό 54,6%) για 230 φορτηγά πλοία, από τα 375 συνολικά.
Έως και τα μέσα Δεκεμβρίου έχουν δοθεί 31,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά συνολικά 1.897 πλοίων διαφόρων τύπων, ποσοστό αύξησης 62,8% σε σύγκριση με το 2020 όταν τα κεφάλαια ανήλθαν στα 16,3 δισεκατομμύρια για 1.179 πλοία. Το 2019 είχαν δοθεί 18,5 δισ. για 1.395 πλοία, το 2018 18,8 δισ. για 1.414 πλοία το 2017 20,4 δισ. για 1.584 πλοία και το 2016 14,8 δισ. για 1.228 πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research , το 2021 οι Έλληνες έβγαλαν από τα ταμεία τους 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή ποσοστό 23,5% επί του συνόλου των κεφαλαίων που έχουν δοθεί παγκοσμίως (31,9 δισ.) για την απόκτηση 375 πλοίων, ποσοστό 19,4% επί του συνόλου σε αριθμό πλοίων που έχουν αλλάξει χέρια (1.924).
Από τα συνολικά 375 πλοία τα 227 είναι φορτηγά αξίας 4,1 δισεκ. δολ., 101 δεξαμενόπλοια αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 30 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 394,5 εκ. και επτά υγραεριοφόρα αξίας 849,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Οι Κινέζοι έχουν αγόρασαν 328 πλοία συνολικής αξίας 4,8 δισεκ. δολαρίων. Από αυτά τα 229 είναι φορτηγά αξίας 3,1 δισεκ., 66 δεξαμενόπλοια αξίας 1,3 δισεκατ. έξι container ships αξίας έναντι 40,4 εκατ. και τρία υγραεριοφόρα 255,1 εκατομμυρίων δολαρίων.
Διαβάστε ακόμη
Taizoon Khorakiwala: Ο Ινδός εκατομμυριούχος που «σαρώνει» στα ελληνικά τρόφιμα
Μετρό: Το άβατο των Εξαρχείων, οι αντιδράσεις στο πάρκο Ριζάρη και ο αγώνας για να παραδοθεί στην AVAX η Βεΐκου
Το εφοπλιστικό κάλεσμα του ζεύγους Κούστα (pics)