Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, εν μέσω υγειονομικών και οικονομικών κρίσεων, η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεχίζει να κρατάει τα σκήπτρα της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin Research για το 2021 η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων της. Έχει 373,4 εκατομμύρια DWT και ελέγχει το 17,64% του παγκόσμιου στόλου έναντι 17,77% το 2020 με 363,8 εκατ. dwt.
Στη δεύτερη θέση έχουμε αλλαγή. Η Κίνα με 244,5 εκατ. DWT (228,3 το 20220) προσπέρασε την Ιαπωνία. Οι Κινέζοι ελέγχουν το 11,54% του παγκόσμιου στόλου. Η Ιαπωνία με 241,8 εκατ. DWT (233,1 το 2020) ελέγχουν το 11,4%.
Στην τέταρτη θέση είναι η Σιγκαπούρη με 139 εκατ. DWT (137,299 to 2020) και ελέγχει το 6,57% του παγκόσμιου στόλου.
Στην πέμπτη θέση είναι το Χονγκ Κονγ -Κίνα με 104,2 εκατ. DWT ( 100,9 το 2020) και ελέγχει το 4,92%.
Την πρώτη 10άδα συμπληρώνουν:
-6η η Γερμανία με 86,1 εκατ. ( 89,4 το 2020) και 4,07%
-7η η Νότιος Κορέα με 86, 092 εκατ. και το 4,07%
-8η η Νορβηγία με 64,04 εκατ. και το 3,03%
-9η οι Βερμούδες με 64,034 εκατ και το 3,03% και
-10η Οι ΗΠΑ βρίσκονται την 11η θέση με 54,9 εκατ.
Η Μεγάλη Βρετανία με 53,6 εκατ. και το 2,54% βρίσκεται στην 11η θέση.
Ο ελληνόκτητος στόλος, αριθμούσε 6.123 το 2021. Αυξήθηκαν από 80 σε 82 οι εταιρείες που έχουν στόλο χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. τόνων.
Το 51,4% του ελληνόκτητου στόλου είναι ηλικίας 0-9 ετών.
- Το 41,73% 10-14 ετών
- Το 5,65% 15-19 ετών
- Το 1,23% 20 ετών και άνω.
Στη διάρκεια της πανδημίας προστέθηκαν στον ελληνόκτητο στόλο 800 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 41 εκατ. τόνων. Ο στόλος φορτηγών πλοίων χωρητικότητας άνω των 20.000 DWT αυξήθηκε κατά 183 πλοία.
Ο στόλος με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατακόρυφα με την προσθήκη 60 πλοίων, κάτι που είχε να συμβεί από το 2015.
Διαβάστε ακόμη
Ταμειακά διαθέσιμα 7 δισ. σε 3 μήνες «εξαέρωσαν» το φυσικό αέριο και η ακρίβεια
QuadrigaCX: Τα bitcoin που γύρισαν από τον Άδη – Το «χαμένο» password και τα κλεμμένα $215 εκατ.