Τα τελευταία χρόνια, τα πλοία μεγαθήρια αυξάνουν σε αριθμό, μέγεθος, μήκος και χωρητικότητα. Σήμερα, μερικά από τα μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο είναι δεξαμενόπλοια πετρελαίου, φορτηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια.
Τα πλοία αυτά θεωρούνται ορόσημα της μηχανικής και συμβάλλουν στη μεταφορά του παγκόσμιου εμπορίου.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι είναι αυτά τα πλοία.
1. Το μεγαλύτερο container ship στον κόσμο: HMM Algeciras
Το HMM Algeciras είναι το μεγαλύτερο containership στον κόσμο με χωρητικότητα 24000 TEU. Το πλοίο με σημαία Παναμά έχει μήκος 399,9 μέτρα και βάθος 33,2 μέτρα. Το πλοίο έχει κατασκευαστεί από την Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.
Είναι ένα από τα δώδεκα οικολογικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κλάσης 24000 TEU που σχεδιάζει η HMM, προκειμένου να ενισχύσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
2. HMM Όσλο
Το HMM Oslo είναι το αδελφό πλοίο του HMM Algeciras. Κατασκευασμένο από τη Samsung Heavy Industries, το HMM Oslo μαζί με τα αδελφά πλοία του έκαναν το παρθενικό τους ταξίδι το έτος 2020.
Το πλοίο με σημαία Παναμά έχει μήκος 400 μέτρα και πλάτος 61,50 μέτρα με μέγιστο βύθισμα 16,50 μέτρα.
Το HMM Oslo έχει μεταφορική ικανότητα 23.792 TEU, μόλις 172 TEU λιγότερα από το HMM Algeciras.
3. Symphony Of the Seas
Το Symphony of the Seas είναι σήμερα το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο. Το κρουαζιερόπλοιο έχει 228.081 μικτούς εγγεγραμμένους τόνους, έχει ύψος 238 πόδια και μήκος 1.188 πόδια.
Θεωρείται προορισμός οικογενειακών διακοπών, καθώς προσφέρει περιπέτεια με λέιζερ, την ψηλότερη τσουλήθρα στη θάλασσα και νεροτσουλήθρες.
4. Αρμονία των θαλασσών
Το Harmony of the Seas της Royal Caribbean, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο. Το τρίτο πλοίο της σειράς, παραδόθηκε τον Μάιο του 2016 και προσφέρει κρουαζιέρες επτά διανυκτερεύσεων στη Δυτική Μεσόγειο από τη Βαρκελώνη και την Τσιβιταβέκια. Το πλοίο πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι τον περασμένο Ιούνιο.
5. Υπερδεξαμενόπλοια κλάσης TI
Μερικά από τα μεγαλύτερα πετρελαιοφόρα που βρίσκονται ακόμη σε λειτουργία είναι τα υπερδεξαμενόπλοια της κλάσης TI. Ο στόλος της Tankers International L.L.C. αποτελείται από τα TI Africa, TI Asia, TI Europe και TI Oceania.
Η σειρά TI είναι 78 m (256 ft), με χωρητικότητα 234.006 GT (162.477 NT) και ικανότητα πλεύσης με 16,5 κόμβους (30,5 km/h; 18,9 mph) πλήρως φορτωμένο.
6. Q-Max πλοία
Τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τύπου μεμβράνης στον κόσμο είναι τα πλοία Q-Max. Έχουν ολική χωρητικότητα 162.400 GT και μήκος 1.132 ft (345 mt). Τα πλοία Q-max έχουν χωρητικότητα 9.393.701 κυβικά πόδια (266.000 κυβικά μέτρα) και ταξιδεύουν με 19,5 κόμβους (36,114 km/h; 22,4 mph).
Υπάρχουν δεκατέσσερα πλοία Q-Max σε κυκλοφορία:
Al Mayeda,
Al Mafyar,
Umm Slal,
Bu Samra,
Al-Ghuwairiya,
Lijmiliya,
Al Samriya,
Al Dafna,
Mozah,
Mekaines,
Shagra,
Zarga,
Aamira,
Rasheeda.
7. The Planet Solar
Η ομάδα της PlanetSolar έχει αναπτύξει ένα σκάφος μήκους 31 μέτρων και πλάτους 15 μέτρων, το οποίο είναι σε θέση να συλλέγει σχεδόν 103,4 kW ηλιακής ενέργειας για να τροφοδοτεί τον κινητήρα των 20 kW. Το σκάφος μπορεί να ταξιδεύει με μέση ταχύτητα περίπου 8 κόμβων (15 χλμ/ώρα ή 9 μίλια/ώρα).
Η κατασκευή του καταμαράν 60 τόνων κόστισε 18 εκατομμύρια ευρώ (24,4 εκατομμύρια δολάρια) και είναι το μεγαλύτερο σκάφος στον κόσμο που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια. Το σκάφος καθελκύστηκε με επιτυχία το 2010, μετά από 14 μήνες κατασκευής.
8. Το Knock Nevis
Ένα από τα μακρύτερα και βαρύτερα πλοία που κατασκευάστηκαν ποτέ ήταν ένα πετρελαιοφόρο γνωστό ως Knock Nevis. Το Knock Nevis ήταν ένα υπερδεξαμενόπλοιο ULCC που τελικά διέθετε μήκος 1.504 ft (458,45 mt) με ολική χωρητικότητα 260.941 GT.
Το πλοίο με 35 άτομα πλήρωμα είχε ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβων (30 km/h; 18 mph) και κινούνταν με μία μόνο έλικα, διαμέτρου 30 ft (9 mt).
Το 1988 το πλοίο υπέστη σοβαρές ζημιές και βυθίστηκε στα Στενά του Ορμούζ κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν-Ιράκ, αλλά ανασύρθηκε και επισκευάστηκε και αργότερα επέστρεψε στην ενεργό υπηρεσία με το όνομα Happy Giant.
9. Το USS Enterprise (CVN-65)
Το USS Enterprise ήταν το μακρύτερο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που κατασκευάστηκε ποτέ. Ήταν ένα πυρηνικό αεροπλανοφόρο και το μοναδικό πλοίο της κλάσης αεροπλανοφόρων Enterprise.
Το πλοίο αυτό έχει μεγάλη ιστορία και μέχρι σήμερα παραμένει ένα θαύμα της μηχανικής. Το USS Enterprise είχε μήκος 1.122 πόδια (342 mt), σχεδιάστηκε για να μεταφέρει 4.600 στρατιωτικούς και να ταξιδεύει με 33,6 κόμβους (38,7 mph; 62,2 km/h).
Το USS Enterprise (CVN-65) παροπλίστηκε το 2017 μετά από περισσότερα από 55 χρόνια συνεχούς υπηρεσίας.
Διαβάστε ακόμη
«Σύννεφα» και πάλι στη διεθνή οικονομία μετά το «μπλόκο» στην Ερυθρά Θάλασσα
Πλειστηριασμοί: Ποια «βαριά ονόματα» έχασαν τις βίλες τους τη χρονιά που φεύγει (pics)
Βόμβα €600 εκατ. από τα ελλείμματα στις ΑΠΕ και τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ