Φρένο στη φρενίτιδα ανόδου των ναύλων βάζει η γαλλικών συμφερόντων liner εταιρεία CMA CGM HAS.
Πιο συγκεκριμένα οι Γάλλοι ανακοίνωσαν ότι «παγώνουν» τα ναύλα στην spot αγορά και κατά συνέπεια ενημέρωσαν τους πελάτες τους ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις μέχρι την 1η Φεβρουαρίου. Αφορά την παροχή υπηρεσιών από όλες τις εταιρείες του Ομίλου CNC, Containerships, ANL, APL, Mercosul, CMA CGM.
Aν και η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει ότι η αλματώδης άνοδος των ναύλων θα συνεχιστεί τους προσεχούς μήνες, δήλωσε ότι θα μείνει σταθερή στην απόφασή της προκειμένου να στηρίξει τους πελάτες της σε μία δύσκολη για εκείνους εποχή.
Παρά το γεγονός ότι πολλά εμπορεύματα μεταφέρονται με πλοία τα οποία είναι χρονοναυλωμένα για έναν χρόνο, η μεγάλη ζήτηση προϊόντων έχει οδηγήσει σε έλλειψη προσφερόμενης χωρητικότητας εκτινάσσοντας τους ναύλους και προκαλώντας και έλλειψη άδειων εμπορευματοκιβωτίων.
Η CMA CGM στην προσπάθειά της να ανταποκριθεί στη ζήτηση έχει αυξήσει την χωρητικότητά του στόλου της κατά 11% από τον Δεκέμβριο του 2019 με την προσθήκη νεότευκτων πλοίων και την αγορά μεταχειρισμένων. Τους τελευταίους 15 μήνες η γαλλική εταιρεία έχει αυξήσειι τη μεταφορική ικανότητα τους στόλου της κατά 780.000 εμπορευματοκιβώτια.
Στην spot αγορά και για παράδειγμα στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης ο ναύλος έχει επταπλασιαστεί φθάνοντας τις 7.000 το κουτί σε σύγκριση με το 2020. Υπάρχουν πληροφορίες ότι όσοι βιάζονται να παραλάβουν ή να στείλουν εμπορεύματα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακόμη και 230.000 δολάρια το κουτί.
Διαβάστε ακόμα:
Ίλιγγος: Δείτε τα ποσά που δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές για αγορές πλοίων
Γιώργος και Αντώνης Γλου: Βγαίνουν στο σφυρί τα σπίτια τους στην Καστέλα (pics)