Η επίσκεψη του Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Σιάο Τζουντσένγκ στο λιμάνι του Πειραιά έδωσε το έναυσμα για να ακουστούν οι απόψεις για τις σχέσεις Ελλάδας – Κίνας δύο Ελλήνων πλοιοκτητών, του Γιώργου Προκοπίου και του Πάνου Λασκαρίδη.
Ο πρέσβης έδωσε το «παρών» στο γεύμα εργασίας που παρέθεσαν στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης και ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης.
Η εκδήλωση ήταν η πρώτη της σειράς the “Internationalizing Piraeus Maritime Center” από την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ε.Ν. σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng, ευχαριστώντας τους διοργανωτές παρουσίασε τους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας της Κίνας και μοιράστηκε τις απόψεις του σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρει το νέο πλάνο ανάπτυξης της Κίνας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Ελληνική ναυτιλία βιομηχανία.
Η καινοτομία αποτελεί την κύρια κινητήρια δύναμη της οικονομικής της ανάπτυξης με μια σειρά επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων στους τομείς τις έρευνας και της υψηλής τεχνολογίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ο νόμος για τις ξένες επενδύσεις και τα διοικητικά μέτρα για επενδύσεις στο εξωτερικό από Κινέζικες επιχειρήσεις που συμβάλουν σημαντικά στη διαμόρφωση ενός νέου προτύπου ολοκληρωμένης ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το Δ.Ν.Τ. η πρόβλεψη για την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας, ανέρχεται στο 5,2% για το 2023, ενώ ο Πρέσβης ανέφερε τα τρία κύρια χαρακτηριστικά της, την ανθεκτικότητα, τις δυνατότητες και τη ζωτικότητα.
Τα αναπτυξιακά σχέδια της Κίνας θα φέρουν νέες ευκαιρίες για την Ελλάδα σύμφωνα με τον Πρέσβη στους τομείς των εισαγωγών Ελληνικών προϊόντων, της αύξησης στον αριθμό τουριστών στην Ελλάδα, της μεταφοράς των αγαθών της από τα ελληνόκτητα πλοία και στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο με τη δημιουργία διεθνούς κόμβου logistics. Επιπροσθέτως ανέφερε τη δυνατότητα διερεύνησης κατασκευής ενός μεγάλου βιομηχανικού πάρκου με έδρα το λιμάνι του Πειραιά.
Σημαντικές παρεμβάσεις έκαναν οι κ.κ. Π. Λασκαρίδης και Γ. Προκοπίου. Ο κ. Λασκαρίδης αναφέρθηκε στην ανισορροπία των επενδύσεων των δύο χωρών αφού οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στην Κίνα πάνω από 60 δισ. δολάρια μέσω της κατασκευής και επισκευής πλοίων ενώ η Κίνα μέσω της Cosco δεν έχει επενδύσει πάνω από ένα δισ. δολάρια.
Επιπροσθέτως δεδομένου της θέσης της Ελλάδας στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ, η συνεργασία των δύο χωρών πρέπει να χειρίζεται πολύ προσεκτικά. Η εξαγωγή έξυπνων τεχνολογιών στην Κίνα καθώς και η επένδυση σε Ελληνικές start-up εταιρίες είναι κλάδοι που μπορούν να αποφέρουν αμοιβαία οφέλη.
Ο κ. Προκοπίου επικεντρώθηκε στην πορεία της Κίνας τα τελευταία χρόνια και την απόσταση που έχει καλύψει για να μειώσει το κενό με τον δυτικό κόσμο. Τόνισε ότι πρέπει να παρακολουθούμε τα επιτεύγματά της και να προσπαθούμε με σκληρή δουλειά να βελτιώσουμε τις αδυναμίες μας. Η μεγάλη εικόνα μετράει τόνισε ο κ. Προκοπίου.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Γιώργος Ξηραδάκης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι:
«Σχεδόν το 50% των ενεργειακών πόρων και το 20% των άλλων προϊόντων/αγαθών που εισάγονται στην Κίνα μεταφέρονται με Ελληνικά πλοία. Πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες κατασκευάζουν τα πλοία τους στην Κίνα, ενώ το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας έχει γίνει παγκόσμια πύλη προς την Ευρώπη για προϊόντα που προέρχονται από κινεζικά και άλλα ασιατικά λιμάνια σύμφωνα με την πρωτοβουλία Silk and Road», ενώ προσέθεσε:
«Επί του παρόντος, η έκθεση των κινεζικών τραπεζών στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας είναι μόλις 3 δισ. δολαρίων Από το 2000, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία, ενώ την τελευταία δεκαετία, τα μισά από τα ελληνικά νεότευκτα πλοία ναυπηγήθηκαν στην Κίνα με συνολική αξία 50 δισ. δολ.
Τα περισσότερα από αυτά τα πλοία χρηματοδοτήθηκαν από ευρωπαϊκές τράπεζες. Η ίδρυση υποκαταστημάτων της Τράπεζας της Κίνας και της ISBC στην Αθήνα, είναι ένα πολύ ενθαρρυντικό βήμα για περισσότερες κινεζικές τράπεζες να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επεσήμανε:
«Πρέπει να «χτίσουμε» στα συναισθήματα εκτίμησης που διατηρεί η κινεζική επιχειρηματική κοινότητα προς την ελληνική ναυτιλία, αλλά και στις γιγάντιες επενδύσεις των Ελλήνων Εφοπλιστών που ναυπηγούν εμπορικά πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία. Με βάση τα στοιχεία μέχρι το τέλος του 2021, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει περίπου 1.300 πλοία συνολικής αξίας 60 δισ. δολαρίων σε κινεζικά ναυπηγεία. Είναι μια ευκαιρία να αναπτυχθεί συνεργασία σε αυτό το επίπεδο μεταξύ κινεζικών ναυπηγείων και ελληνικών εταιρειών που κατασκευάζουν κάθε είδους υλικά και αναλώσιμα για πλοία, καθώς και εταιρείες που ειδικεύονται στη ναυπηγική βιομηχανία των οποίων το επίπεδο τεχνογνωσίας είναι κορυφαίο.
Το έργο πρέπει να επεκταθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις».
Στην εκδήλωση παρέστησαν εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας καθώς επίσης και της επιχειρηματικής και παραγωγικής κοινότητας του Πειραιά και του λεκανοπεδίου. Σημαντική ήταν η παρουσία εκπροσώπων από τις πρεσβείες της Αιγύπτου, Αργεντινής, Αυστραλίας, Αυστρίας, Βουλγαρίας, Γαλλίας, Γεωργίας, Γερμανίας, Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, Καζακστάν, Κύπρου, Μάλτα, Περού, Παλαιστίνη, Ρουμανίας, Ρωσίας και Φιλιππίνων.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης από τη ναυτιλιακή κοινότητα οι Χάρης Βαφειάς, Γιάννης Ξυλάς και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Μαρία Τσάκος Ευθύμιος Μητρόπουλος.
Διαβάστε ακόμη:
Η Γερμανία μπλοκάρει την ευρωπαϊκή συμφωνία για τα ηλεκτρικά οχήματα
Jefferies: Ξεκινά την κάλυψη των ελληνικών τραπεζών – Top pick η ΕΤΕ, underperform η Alpha
Τραγωδία στα Τέμπη: Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ