Η συμφωνία της ΕΕ με τις ΗΠΑ για προμήθεια επιπλέον 15 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αμερικάνικου LNG έως το τέλος του 2022 οδηγεί μαθηματικά στην αύξηση της ζήτησης LNG Carriers για τη μεταφορά του. Οι Έλληνες ελέγχουν σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου LNG Carriers και θα επωφεληθούν αφού φρόντισαν εγκαίρως να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά αυτού του τύπου πλοίων εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια. Ελληνόκτητα είναι τα 135 από τα συνολικά 640 πλοία LNG. Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται συνολικά 127 πλοία LNG, από τα οποία 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.
Η αύξηση της ζήτησης αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, οι κορυφαίοι Έλληνες με πλοία LNG έχει ως εξής:
■ Maran Gas – Μαρία Αγγελικούση 44
■ GasLog – Πήτερ Γ. Λιβανός 35
■ Dynagas – Γιώργος Προκοπίου 17
■ TMS Cardiff – Γιώργος Οικονόμου 16
■ Capital Gas – Βαγγέλης Μαρινάκης 12
■ Thenamaris LNG – Νικόλας Μαρτίνος 5
■ AlphaGas – Αννα Αγγελικούση 5
■ Minerva Gas – Ανδρέας Μαρτίνος 4
■ Tsakos – καπετάν Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος 3
■ Latsco Shipping Limited – Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης 2
■ Chandris Hellas 2
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vessels Value, εταιρείας αποτίμησης της αξίας εμπορικών πλοίων, τον Νοέμβριο του 2021 η αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγηση φτάνει τα 19,5 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες πήραν την πρωτοκαθεδρία από τους Ιάπωνες, των οποίων ο στόλος αξίζει 14,3 δισ. δολάρια. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με αξία στόλου 5,9 δισ. δολ.
Τα 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ισοδυναμούν με με 6,7 εκατομμύρια τόνους επιπλέον LNG
Αυτοί οι όγκοι είναι ισοδύναμοι με το 37% του LNG που απεστάλη στα 27 κράτη μέλη της Ε.Ε. από τον Μάρτιο έως τον Δεκέμβριο του 2021.
Οι ΗΠΑ υποσχέθηκαν τουλάχιστον 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG μέχρι 2030 για τις ευρωπαϊκές χώρες ώστε να αντικαταστήσουν περίπου ένα το τρίτο των ρωσικών προμηθειών φυσικού αερίου, σύμφωνα με τη δήλωση του προέδρου Τζο Μπάιντεν μετά τη συνάντηση των ηγετών της ΕΕ με τις ΗΠΑ.
Συνολικά 1 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG ισοδυναμεί με 678.000 τόνους.
Η Ευρώπη βασίζεται στη Ρωσία για το 40% του φυσικού αερίου της που προμηθεύεται μέσω αγωγών. Έχει δεσμευτεί να κόψει
τις εισαγωγές κατά δύο τρίτα έως το 2030 ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι εισαγωγές φυσικού αερίου της Ευρώπης από τη Ρωσία ισοδυναμούσαν με 155 δισ. Κυβικά μέτρα το 2021, σύμφωνα με την ING Bank
«Ακόμα υπολείπεται πολύ για να αντικατασταθεί το εισαγόμενο ρωσικό φυσικό αέριο από την ΕΕ», καταλήγει η έκθεση.
Η κατανάλωση φυσικού αερίου στην ΕΕ ανήλθε συνολικά σε 399 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, σύμφωνα με έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι ΗΠΑ έχουν εξελιχθεί γρήγορα και έγιναν μία από τις τρεις κορυφαίες εξαγωγείς LNG μαζί με το Κατάρ και Αυστραλία, με αποστολές στο τελευταίο εξάμηνο του 2021 που είναι υπερδιπλάσιες σε σχέση με την ίδια περίοδο πριν από τρία χρόνια. Οι τιμές των ναύλων για τα LNG Carriers για spot φορτία έφτασαν τα 424.000 δολάρια ανά ημέρα στο δρομολόγιο Αυστραλία-Ιαπωνία τον περασμένο Νοέμβριο.
Τα spot φορτία αποτελούν περίπου το 40% του συνόλου του LNG.
Διαβάστε ακόμα:
Λάδι στη «φωτιά» των ανατιμήσεων ρίχνει η ανησυχία για ελλείψεις
To νέο «καλεντάρι» με όλες τις δόσεις της εφορίας
Κορωνοϊός: Μήνας ορόσημο για την αναστολή όλων των μέτρων ο Απρίλιος