search icon

Ναυτιλία

Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να μην επιλέγουν το ελληνικό νηολόγιο

Η ελληνική σημαία στηρίζεται, στην ουσία, από τον Όμιλο Αγγελικούση αφού από τα 806 εγγεγραμμένα σε αυτή πλοία, τα 119 είναι της Μαρίας Αγγελικούση, ποσοστό 14,7% - Μείωση κατά 2,6%, όμως παραμένει στην 9η θέση παγκοσμίως και 2η στην Ευρώπη μετά τη Μάλτα

Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να πέρασε μέτρα για να κάνει πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο, την ελληνική σημαία, στέλνοντας μήνυμα στους Έλληνες πλοιοκτήτες, όμως αντί να έλθουν περισσότερα πλοία, αντιθέτως υπάρχει… διαρροή αφού όπως προκύπτει δεν υπάρχει ανταπόκριση.

Με τον ελληνόκτητο στόλο να ξεπερνάει τα 5.000 πλοία, στο ελληνικό νηολόγιο το 2022 είναι εγγεγραμμένα 806, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων gross tonnage και σε σύγκριση με το 2021 έχει σημειωθεί πτώση 2,6% με βάση τη χωρητικότητα. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Lloyd’s List μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022. Πέρσι ήταν 831 πλοία συνολικής χωρητικότητας 36,52 εκατομμυρίων gross tonnage.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι από αυτά τα 806 πλοία υπό ελληνική σημαία τα 119 είναι του Ομίλου Αγγελικούση με επικεφαλής της Μαρία Αγγελικούση, ποσοστό 14,7%. Στατιστικό στοιχείο που αναδεικνύει την πραγματική διάσταση του προβλήματος ανταγωνιστικότητας που έχει το ελληνικό νηολόγιο.

Κάποιοι, για να χρυσώσουν το χάπι, αναφέρουν ότι στην πράξη τα οφέλη για την ελληνική οικονομία δεν επηρεάζονται από τη σημαία των πλοίων εφόσον η διοίκηση της πλοικτήτριας-διαχειρίστριας εταιρείας γίνεται από την Ελλάδα. Άλλοι κάνουν λόγο για έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στο ελληνικό νηολόγιο. Το θέμα συνεχίζει να προβληματίζει όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια.

Παρ’ όλα αυτά το ελληνικό νηολόγιο διατηρήθηκε στην 9η θέση παγκοσμίως.

Παγκοσμίως, με βάση τη χωρητικότητα του στόλου το τοπ 10 έχει ως εξής:

1. Το νηολόγιο του Παναμά με 8.341 πλοία, χωρητικότητας 245,8 εκατ. τόνων, με ποσοστό αύξησης 3,1% από πέρσι.

2.Η Λιβερία με 5.413 πλοία και χωρητικότητα 234,6 εκατ. τόννων με ρυθμό ανάπτυξης 13% σε σύγκριση με το 2021.

3. Τα Νησιά Μάρσαλ με 4.299 πλοία χωρητικότητας 186,4 εκατ. τόνων

4. Το Χόνγκ Κόνγκ με 2.376 πλοία χωρητικότητας 127,5 εκατ. τόνων

5. Η Σιγκαπούρη με 3.595 πλοία χωρητικότητας 94,8 εκατ. τόνων

6. Η Μάλτα με 1.992 πλοία και 82,2 εκατ. τόνους

7. Η Κίνα με 4.941 πλοία μεν αλλά χωρητικότητας 70,3 εκατ. τόνων

8. Οι Μπαχάμες με 1.316 πλοία χωρητικότητας 63,4 εκατ. τόνων

9. Η Ελλάδα με 806 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων

10. Η Ιαπωνία με 1,642 πλοία μεν, όμως με χωρητικότητα 29,7 εκατομμύρια τόνους.

Διαβάστε ακόμη:

Τι ισχύει φέτος για όσους θέσουν σε ακινησία το Ι.Χ. τους

Στήριξη… α λα «Γέφυρα» στους δανειολήπτες που πλήττονται από τις αυξήσεις επιτοκίων

Πάνω από την υπόλοιπη Ευρώπη και τη Μεσόγειο η ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού το 2022

Exit mobile version