Έλληνες, Ιάπωνες και Κινέζοι εφοπλιστές διαγωνίζονται στις ναυπηγήσεις πλοίων παγκοσμίως. Ιδιαίτερη τους τελευταίους 12 μήνες είναι η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Ιαπώνων πλοιοκτητών είναι έντονη σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων.
Σύμφωνα με έκθεση του ναυλομεσιτικού ομίλου Allied οι Έλληνες πλοιοκτήτες έδωσαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 36 bulk carriers, ενώ οι Ιάπωνες για τη ναυπήγηση 35.
Το ενδιαφέρον στρέφεται και στα υγραεριοφόρα πλοία. Σύμφωνα με την Allied, εντός των τελευταίων 12 μηνών, Ιάπωνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν παραγγελίες για 28 gas carriers έναντι 23 των Ελλήνων.
Όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, επί του παρόντος υπάρχουν 47 δεξαμενόπλοια σε παραγγελία για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, 3 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 63 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου, 30 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά πλοία σε παραγγελία.
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 24,41% των παγκόσμιων δεξαμενόπλοιων στόλου, το 15,80% του στόλου των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,49% του στόλου υγροποιημένου αερίου.
Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 13,1% από πλευράς GT και 15,3% από πλευράς DWT.
Λόγω της ασταθούς κατάστασης στην Ουκρανία – Ρωσία και των σχετικών προκλήσεων και ευκαιριών, καθώς και των επερχόμενων κανονιστικών απαιτήσεων, ενώ οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν ασταθείς, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.
Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση του ελληνικού στόλου https://www.newmoney.gr/tag/ellinoktitos-stolos/ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων και των φορτηγών πλοίων.
Με εξαίρεση τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και προϊόντων, τα πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα φορτηγά πλοία που αυξήθηκαν ελαφρώς σε όρους DWT, οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν μικρή μείωση ή παρέμειναν αμετάβλητες όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων ή DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο παγκόσμιο τύπο στόλου για το έτος 2022.
Διαβάστε ακόμα
Μυλωνάς (Εθνική Τράπεζα): Η οργανική κερδοφορία ανοίγει «παράθυρο» ανταμοιβής των μετόχων το 2024
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ