Έντονη δραστηριότητα στις παραγγελίες ναυπηγήσεις πλοίων δείχνουν μέσα στο 2024 οι Ελληνες εφοπλιστές και ειδικά στις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες όπου έχουν υπογράψει 169 συμβόλαια. Πιο συγκεκριμένα, έχουν παραγγείλει 90 δεξαμενόπλοια, 30 φορτηγά, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (16 Neo-Panamaxes και 2 Panamaxes) και 31 υγραεριοφόρα.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.
Παγκοσμίως έχουν δοθεί 285 παραγγελίες για φορτηγά, 419 για δεξαμενόπλοια, 166 για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 169 για υγραεριοφόρα. Συνολικά 1.039. Οι Έλληνες καλύπτουν το 16,2% των συνολικών παραγγελιών.
Ανά κατηγορία η γενική εικόνα των παραγγελιών το 2024 έχει ως εξής:
Μεταφορέας χύδην φορτίου
Η συνολική μεταφορική ικανότητα-DWT ανέρχεται στο 9,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7,9%.
Εντός των πρώτων οκτώ μηνών του 2024, έχουν δοθεί 285 παραγγελίες, οι οποίες αντιστοιχούν περίπου στο 22% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Ο τομέας των Ultramax διαθέτει την υψηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε αριθμό πλοίων σε ποσοστό 28,1%. Ο τομέας Kamsarmax ακολουθεί με αναλογία 20,5%, ενώ το Newcastlemax έρχεται τρίτο με 19,3%.Τα κινεζικά ναυπηγεία κυριαρχούν επί του παρόντος στο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, αντιπροσωπεύοντας το 67% του συνόλου. Τα ιαπωνικά ναυπηγεία ακολουθούν στη δεύτερη θέση με μερίδιο 28%.
Δεξαμενόπλοια
Ο σημερινός λόγος του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο σε όρους DWT ανέρχεται στο 12,7%, ενώ τον Αύγουστο του 2023 ήταν 5,7%.
Κατά τη διάρκεια του οκταμήνου του 2024, έχουν υπογραφεί συνολικά 419 συμβόλαια (63 εντός του Αυγούστου), τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 43% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Ο τομέας των Aframax/LR2 έχει την υψηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους DWT σε ποσοστό 19,7%. Οι τομείς Suezmax και MR2 ακολουθούν με αναλογίες 16,6% και 15,9% αντίστοιχα, ενώ τα VLCC έχουν αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο 7,9%.
Επίσης, στην αγορά δεξαμενόπλοιων, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος με 66,5%. Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ακολουθούν με 15% των συνολικών νεότευκτων δεξαμενόπλοιων και τα ιαπωνικά ναυπηγεία βρίσκονται στην τρίτη θέση με μερίδιο 10,3%.
Κοντέινερ
TEU βρίσκεται στο 22,5%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 28,3%. Συνολικά 166 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν πραγματοποιηθεί εντός του 2024, 15% αυξημένες σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και σχεδόν το 24% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων.
Σχεδόν το 69% των συμβάσεων είναι με κινεζικά ναυπηγεία, ενώ το υπόλοιπο 23% του βιβλίου παραγγελιών κατασκευάζεται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Το τελευταίο μερίδιο 8% έχει συναφθεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Φυσικό αέριο
Η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται σε 48%, έναντι 42,1% τον Αύγουστο του 2023.
Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 υπογράφηκαν συνολικά 169 συμβόλαια, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 27% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών φυσικού αερίου.
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν τη μερίδα του λέοντος στο βιβλίο παραγγελιών με μερίδιο σχεδόν 60%, αλλά τα κινεζικά ναυπηγεία είναι αρκετά κοντά με μερίδιο περίπου 35%.
Διαβάστε ακόμη:
Γιώργος Παπαδάς: Πώς η Polyplast έγινε ηγέτιδα δύναμη στα προϊόντα συσκευασίας (pics)
Ρεύμα: «Όπλο» οι επιδοτήσεις και τον Σεπτέμβριο με «προσγείωση» της τιμής
«Πράσινο» για το Oλοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο στο Ελληνικό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ