Το φράγμα των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έσπασαν οι Έλληνες εφοπλιστές όσο αφορά τα κεφάλαια που έχουν δώσει για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μέσα στο 2022.
Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του χρόνου έως και τις 20 Νοεμβρίου 2022 έχουν δώσει ήδη 5,175 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 234 πλοίων εκ των οποίων 112 είναι φορτηγά (αξίας 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων), 107 δεξαμενόπλοια ( 2,4 δισεκατομμυρίων ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 55 εκατ., τρία υγραεριοφόρα, αξίας 9,1 εκατ. και δύο άλλης κατηγορίας.
Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 3,095 δισεκατομμύρια δολάρια για 183 πλοία εκ των οποίων 110 είναι φορτηγά αξίας 1,8 δισ., 50 δεξαμενόπλοια, αξίας 906,9 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και πέντε υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 37,024 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.693 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:
-13,729 δισ. για 639 δεξαμενόπλοια
-12,077 δισεκατομμύρια για 629 φορτηγά πλοία
-5,825 δισεκατομμύρια για 161 container vessels
-3,1 δισεκατομμύρια για 85 υγραεριοφόρα
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 13,7% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα, παγκοσμίως, στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 13,8% των πλοίων που άλλαξαν χέρια.
Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,9% των πλοίων και στα δεξαμενόπλοια το 16,7%.
Διαβάστε ακόμη
Πέφτει κι άλλο το πετρέλαιο – Κάτω από τα $78 ανά βαρέλι το αμερικανικό αργό
Black Friday: Τι «κυνηγούν» οι καταναλωτές σε καταστήματα και σε σούπερ μάρκετ