Το bras de fer μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων στον τομέα της αγοράς πλοίων συνεχίζεται και μέσα στο 2022.
Το α’ τρίμηνο οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει ήδη 1,518 δισ. δολάρια για την αγορά 79 πλοίων εκ των οποίων 40 είναι φορτηγά (αξίας 88 8 εκατ.), 36 δεξαμενόπλοια ( 608,8 εκατ), ένα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 18 εκατ.),ένα υγραεριοφόρο και ένα άλλης κατηγορίας. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δώσει το 14,8% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 15,6% των πλοίων που άλλαξαν χέρια.
Οι Έλληνες επενδύουν τόσο στα φορτηγά πλοία παραδοσιακά όσο και στα δεξαμενόπλοια τώρα που η ναυλαγορά τους είναι ζημιογόνα και οι τιμές στα χαμηλά προσδοκώντας στην άνοδο της μετά από 20 μήνες κρίσης.
Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 1,01 δισεκατομμύριο δολάρια για 52 πλοία εκ των οποίων 34 είναι φορτηγά, πέντε δεξαμενόπλοια, δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο υγραεριοφόρο ενώ τα υπόλοιπα έινια άλλου τύπου.
Στην τρίτη θέση είναι ναυτιλιακές εταιρείες της Σιγκαπούρης με 745 εκατομμύρια για 25 πλοία.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 10,167 δισεκατομμύρια για την αγορά 506 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:
-3,4 δισεκατομμύρια για 191 φορτηγά πλοία
-2,8 δισ. για 156 δεξαμενόπλοια
-2,867 δισεκατομμύρια για 77 container vessels
-513,5 εκατομμύρια για 30 υγραεριοφόρα
Διαβάστε ακόμη
14η αξιολόγηση: Γιατί διακυβεύονται πολλά παραπάνω από 750 εκατ. ευρώ
Ο καβγάς ΟΤΕ – Vodafone, η Marie Tragas de Monaco, το νέο ομόλογο του ΟΔΔΗΧ και το μέρισμα της Quest
Τα 10 ηχηρά «σφυριά» που χτυπάνε σήμερα – Βίλες στην Εκάλη, εργοστάσια και ξενοδοχεία (pics)