Δυναμικά συνεχίζουν τις επενδύσεις τους στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων το 2022 οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 23 Οκτωβρίου 2022 έχουν δώσει ήδη 4,746 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 220 πλοίων εκ των οποίων 110 είναι φορτηγά (αξίας 2,391 δισεκατομμυρίων δολαρίων), 102 δεξαμενόπλοια ( 2,262 δισεκατομμυρίων ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και δύο άλλης κατηγορίας.
Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 3,044 δισεκατομμύρια δολάρια για 180 πλοία εκ των οποίων 110 είναι φορτηγά αξίας 1,8 δισ., 47 δεξαμενόπλοια, αξίας 855,3 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και πέντε υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.
Στην τρίτη θέση παραμένει η Τουρκία σε μεγάλη απόσταση βέβαια από τις δύο πρώτες θέσεις, με 769 εκατομμύρια για 56 πλοία εκ των οποίων 25 φορτηγά, 22 δεξαμενόπλοια, τέσσερα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίών και τρία υγραεριοφόρα.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 34,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.572 πλοίων.
Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:
– 12,5 δισ. για 593 δεξαμενόπλοια
-11,2 δισεκατομμύρια για 584 φορτηγά πλοία
-5,8 δισεκατομμύρια για 159 container vessels
-2,4 δισεκατομμύρια για 77 υγραεριοφόρα
Πέρσι για όλο το 2021 είχαν δοθεί 31,7 δισεκατομμύρια για την απόκτηση 1.900 πλοίων κάτι που καταδεικνύει ότι έχουν αυξηθεί οι αξίες των πλοίων λόγω των καλών ναυλαγορών.
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 7% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 13,9% των πλοίων που άλλαξαν χέρια.
Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,8%
Στα δεξαμενόπλοια το 17,2%.
Διαβάστε ακόμη
Ανατροπή: Νωρίτερα οι αυξήσεις 7% στις συντάξεις
Βρετανία: Οι εννέα μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Ρίσι Σούνακ