Το φράγμα των δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων έσπασαν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες το 2022 στις αγορές μεταχειρισμένων-second hand πλοίων.
Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 22 Μαΐου έχουν δώσει ήδη 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 114 πλοίων εκ των οποίων 62 είναι φορτηγά (αξίας 1,3 δισ..), 46 δεξαμενόπλοια ( 773,9 εκατ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), δύο υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και ένα άλλης κατηγορίας.
Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια για 90 πλοία εκ των οποίων 59 είναι φορτηγά (αξίας 1,006 δισ.), 14 δεξαμενόπλοια (αξίας 226,6 εκατ.), δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 80 εκατ.) και τρία υγραεριοφόρα (αξίας 29,5 εκατ.).
Στην τρίτη θέση είναι ναυτιλιακές εταιρείες της Σιγκαπούρης με 1,5 δισεκατομμύρια για 33 πλοία.
Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 16,5 δισεκατομμύρια για την αγορά 790 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:
-5,7 δισεκατομμύρια για 300 φορτηγά πλοία
-5,4 δισ. για 262 δεξαμενόπλοια
-3,2 δισεκατομμύρια για 98 container vessels
-1,4 δισεκατομμύρια για 45 υγραεριοφόρα
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 12,7% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14,4% των πλοίων που άλλαξαν χέρια.
Διαβάστε ακόμα:
«Υπερέσοδα» και στα καύσιμα ψάχνει το ΥΠΟΙΚ για να βρει… επίδομα αντλίας
Στέλιος Θεοδουλίδης – Venus Growers: Ο συνεταιρισμός που εξάγει σε 40 χώρες (pics)