Ενισχύουν και αριθμητικά τους στόλους τους οι Έλληνες εφοπλιστές. Μέσα στο 2020 και έως την 1η Νοεμβρίου, έχουν επενδύσει 2,606 δισ. δολάρια για την αγορά 165 πλοίων διαφόρων τύπων με κυρίαρχα τα φορτηγά ο αριθμός των οποίων ανέρχεται στα 98 ποσοστό 59,3%.
Ενώ όμως τις προηγούμενες χρονιές, όπως για παράδειγμα πέρσι, το 2019, οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν πρώτοι και στα έσοδα από πωλήσει πλοίων, εφέτος έμειναν στην τρίτη θέση πίσω από Ιαπωνία και Γερμανία.
Οι Έλληνες βλέποντας την ναυλαγορά και υπολογίζοντας ότι λόγω των μηδενικών σχεδόν νέων παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων θα υπάρχει ζήτηση χωρητικότητας για μεταφορά φορτίων, κρατάνε πλοία και παράλληλα αγοράζουν και μεταχειρισμένα.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Allied, από τις αρχές του χρόνου έως και την 1η Νοεμβρίου οι Έλληνες εισέπραξαν 1,466 δισεκατομμύρια δολάρια πουλώντας συνολικά 114.Πέρσι είχαν πουλήσει 150 πλοία αξίας 1,7 δισ. δολάρια.
Αναλυτικά, έχουν δώσει:
-53 φορτηγά για 364,7 εκατ.
-55 δεξαμενόπλοια έναντι 964,8 εκατ. δολ.
-τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ένα 58,5 εκατομμυρίων και
-τρία γκαζάδικα έναντι 78,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι Ιάπωνες είναι πρώτοι με πωλήσεις 121 πλοίων και εισπράξεις έως τώρα οι οποίοι έδωσαν 170 πλοία έναντι 1,66 δισ. δολ.
Από αυτά είναι:
– 86 φορτηγά για 1,145 δισ.
-24 δεξαμενόπλοια έναντι 461,2 εκατ. δολ.
-Επτά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ένα 40 εκατομμυρίων και
– Τέσσερα γκαζάδικα έναντι 55,7 εκατομμυρίων δολαρίων
Δεύτεροι είναι οι Γερμανοί οι οποίοι αν και έχουν πουλήσει 78 πλοία έχουν εισπράξει 1,639 δισ. δολαρίων.
Παγκοσμίως έχουν πουληθεί έως τα τέλη Οκτωβρίου του 2020 940 πλοία διαφόρων τύπων και έχουν εισπραχθεί 13,6 δισ. δολάρια.
Τα περισσότερα είναι φορτηγά 417 τον αριθμό και ακολουθούν 307 δεξαμενόπλοια, 100 container ships και 32 μεταφοράς αερίων.