Η συνεχής άνοδος της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν σε έναν σκληρό ανταγωνισμό με τους Κινέζους.
Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί συνολικά 549 φορτηγά πλοία ενώ ολόκληρη τη χρονιά του 2020 ο αριθμός τους ήταν 529. Το αξιοσημείωτο όμως είναι στα ποσά που έχουν δοθεί, αφού η ζήτηση είναι μεγάλη άρα έχει ανέβει η τιμή των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Όλο το 2020 δαπανήθηκαν 5,7 δισεκατομμύρια για αυτά τα 549 φορτηγά πλοία. Το 2021 σε 27 εβδομάδες έχουν δοθεί 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσοστό αύξησης 35%.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει τα 156 από τα 549 φορτηγά πλοία ποσοστό 28,4% και έχουν δώσει 2,424 δισεκατομμύρια δολάρια ήτοι το 31,1% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί έως τώρα φορτηγά πλοία που ανέρχονται στα 7,7.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 1,9 δισεκατομμύρια για 144 φορτηγά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 11 Ιουλίου του 2021 οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους συνολικά 3,932 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 244 πλοίων.
Από αυτά τα 156 είναι φορτηγά, 57 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, 21 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 109 εκ. τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 226,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Από την αρχή του 2021 έως και την 1η Ιουλίου 2021 έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, συνολικά 1.134 πλοία έναντι 537 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020, ποσοστό αύξησης 111,1%, συνολικής έως τώρα αξίας 16,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το ποσό που είχε δαπανηθεί ανερχόταν στα 7,9 δισεκατομμύρια, ποσοστό αύξησης 107,5%.
Από αυτά τα 1.023 πλοία τα 549 είναι φορτηγά, 288 δεξαμενόπλοια, 196 containers 14 υγραεριοφόρα ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Διαβάστε ακόμα: