Οι σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στη ναυτιλία είναι πολύ δεμένες.

Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση της UNCTAD, οι Έλληνες αντιπροσωπεύουν περίπου το 17% (395 εκατ. dwt) του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας dwt, ενώ οι Κινέζοι το 13,3% (309,8 εκατ. dwt).

Ο Γιώργος Λάιος διευθύνων σύμβουλος του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal με γραφείο στη Σαγκάη, ανέφερε:

– Το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία αυτή τη χρονική περίοδο περιλαμβάνει 417 πλοία, που αντιστοιχούν στο 66,4% του συνολικού ελληνικού βιβλίου παραγγελιών.

Αναλυτικότερα, σε αυτά περιλαμβάνονται:

142 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, 211 δεξαμενόπλοια, 33 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 16 PSV, 7 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και 8 PCC.

Το 12% του βιβλίου παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων (από πλευράς αριθμού πλοίων) και το 16,5% από πλευράς χωρητικότητας dwt, είναι ελληνικών συμφερόντων.

Από το σύνολο των 1.157 πωλήσεων πλοίων που πραγματοποιήθηκαν το 2024, 178 πλοία πωλήθηκαν από Έλληνες, ενώ 96 από Κινέζους.

Το 2024, 175 πλοία αγοράστηκαν από Έλληνες, ενώ 204 από Κινέζους, 37 πλοία πωλήθηκαν από Έλληνες σε Κινέζους πλοιοκτήτες μέχρι στιγμής το 2024, 10 πλοία πωλήθηκαν από Κινέζους σε Έλληνες ιδιοκτήτες μέχρι στιγμής το 2024.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί δεν είναι δεδομένες οι θετικές επιδόσεις στον τουρισμό τα επόμενα χρόνια (pics)

Ποιοι έχουν εισπράξει τα περισσότερα από το Ταμείο Ανάκαμψης

Εκθέσεις βιωσιμότητας θα έχουν έτοιμες σύντομα οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι τράπεζες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα