search icon

Ναυτιλία

Οι Έλληνες αγόρασαν 107 φορτηγά και 40 δεξαμενόπλοια το 2024

Τι αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv shipbrokers για τον αριθμό των πλοίων και δεξαμενόπλοιων που πωλήθηκαν όσο και της συνολικής τους αξίας

Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δραστηριότητα τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, με αύξηση τόσο του αριθμού των πλοίων που πωλήθηκαν όσο και της συνολικής τους αξίας σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, ενώ η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει σταματήσει, επιβραδύνοντας τους ρυθμούς της.

«Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, 612 φορτηγά χύδην πωλήθηκαν το 2024, σημειώνοντας αύξηση 34,5% σε σχέση με τα 455 που πωλήθηκαν το 2023. Η συνολική αξία αυτών των συναλλαγών αυξήθηκε επίσης κατά 50%, φθάνοντας τα 12 δισ. δολάρια το 2024 από 8 δισ. δολάρια το 2023» αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv shipbrokers:

«Οι Κινέζοι αγοραστές ήταν ιδιαίτερα ενεργοί, αποκτώντας 115 bulkers το 2024, μια σημαντική αύξηση από τα 66 που αγοράστηκαν το 2023.

Οι Έλληνες και οι Ιάπωνες αγοραστές έδειξαν επίσης έντονο ενδιαφέρον, καθώς ο καθένας τους αγόρασε 107 bulkers το 2024 σε σύγκριση με 77 και 68, αντίστοιχα, το 2023» και προσέθεσαν:

«Από την πλευρά των πωλητών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες πούλησαν 158 χύδην φορτηγά το 2024, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 146.»

Δεξαμενόπλοια

Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 27,2% σε σχέση με τα 456 δεξαμενόπλοια που πωλήθηκαν το 2023, αξίας 13,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

«Οι Έλληνες αγοραστές και πωλητές ήταν ενεργοί στην αγορά δεξαμενόπλοιων, με τους Έλληνες να αγοράζουν 40 δεξαμενόπλοια και να πωλούν 52 το 2024» σύμφωνα με τους αναλυτές:

«Το 2023, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 41 και 100. Οι Κινέζοι ιδιοκτήτες πούλησαν 32 δεξαμενόπλοια το 2024 έναντι 44 το 2023, ενώ αγόρασαν 49 το 2024 έναντι 51 το 2023. Οι Ηνωμένες Πολιτείες πούλησαν 21 δεξαμενόπλοια το 2024, έναντι 28 το 2023, ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αγόρασαν 17 δεξαμενόπλοια το 2024, μια σημαντική μείωση από τα 46 που αγόρασαν το 2023».

Το φάντασμα μιας παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης στοιχειώνει και πάλι τις αγορές ενέργειας, εξαιτίας της συρροής κλιμακούμενων γεωπολιτικών εντάσεων και της αστάθειας της αγοράς. Η πρόσφατη άνοδος των τιμών του πετρελαίου, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό WTI να ξεπερνούν τα 74 δολάρια ανά βαρέλι και να διαπραγματεύονται σε υψηλό τεσσάρων εβδομάδων, τροφοδοτούμενη από τις ανησυχίες για την επέκταση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή, υπογραμμίζει την ευθραυστότητα των παγκόσμιων αλυσίδων ενεργειακού εφοδιασμού και το ενδεχόμενο οι διαταραχές να έχουν εκτεταμένες οικονομικές συνέπειες. Οι αναλυτές επισημαίνουν:

«Στο επίκεντρο της κρίσης βρίσκονται οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν, με το ενδεχόμενο η σύγκρουση να μετατραπεί σε έναν ευρύτερο περιφερειακό πόλεμο. Η απειλή του Ισραήλ να στοχεύσει τις ιρανικές πετρελαϊκές υποδομές και τα πιθανά αντίποινα του Ιράν έχουν προκαλέσει ρίγη στις αγορές, αυξάνοντας τους φόβους για διαταραχές στις παγκόσμιες ροές αργού. Το Στενό του Ορμούζ, ένα ζωτικής σημασίας σημείο αποχέτευσης του πετρελαίου, είναι ιδιαίτερα ευάλωτο σε τέτοιες διαταραχές, με οποιοδήποτε κλείσιμο να οδηγεί πιθανότατα σε σημαντική αύξηση των τιμών του πετρελαίου. Αν και η πρόσφατη άρση της ανωτέρας βίας στις λιβυκές πετρελαιοπηγές και τους τερματικούς σταθμούς προσφέρει κάποια ανάσα, η συνεχιζόμενη αστάθεια στην περιοχή και το ενδεχόμενο περαιτέρω διαταραχών διατηρούν σημαντικές ανησυχίες» και προσέθεσαν·

«Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι επιδεινώνονται από την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, ιδίως στις αναδυόμενες οικονομίες, και την περιορισμένη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του ΟΠΕΚ και των συμμάχων του. Ο αντίκτυπος της κρίσης δεν περιορίζεται μόνο στον ενεργειακό τομέα. Η εκτίναξη των τιμών του πετρελαίου είναι πιθανό να έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε άλλα εμπορεύματα, στο κόστος μεταφοράς και στον πληθωρισμό, επηρεάζοντας τελικά τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Στην αγορά δεξαμενόπλοιων έχει ήδη σημειωθεί σημαντική αύξηση των ναύλων, καθώς η συνέχιση και η κλιμάκωση των πολεμικών συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή συνεχίζει να διαταράσσει το θαλάσσιο εμπόριο.

Οι ΤΚΕΕ VLCC, Suezmax και Aframax του Baltic Exchange βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο τους από τις 4 Ιουνίου, 17 Ιουλίου και 27 Ιουνίου αντίστοιχα, έχοντας 11%, 53% και 97% αύξηση μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα. Καθώς η κατάσταση στη Μέση Ανατολή συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι επιτακτική ανάγκη οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι συμμετέχοντες στην αγορά να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και να προετοιμάζονται για πιθανές διαταραχές».

Διαβάστε ακόμη

Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι επί τάπητος σε 4 road shows πριν το τέλος του έτους

Brite Solar: Μεγάλη επένδυση σε αγροφωτοβολταϊκά – Το εργοστάσιο στην Πάτρα και οι εξαγωγές σε όλο τον κόσμο (pics)

Domes Resorts: Νέο εγχείρημα, με boutique ξενοδοχείο στην «καρδιά» της Αθήνας (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version