Η απαγόρευση από την ΕΕ μεταφοράς πετρελαίου ή πετρελαιοειδών από τη Ρωσία με δεξαμενόπλοια Ευρωπαίων πλοιοκτητών που πλήττει σοβαρά τα συμφέροντα των Ελλήνων εφοπλιστών που διαχειρίζονται το 26% του παγκόσμιου στόλου τάνκερς οδήγησε την ελληνική κυβέρνηση να κάνει διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Βέβαια ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Ι. Βαρβιτσιώτης, έθεσε το πρόβλημα σε διευρυμένη βάση επισημαίνοντας στο πλαίσιο του ναυτιλιακού συνεδρίου της Capital Link στην Αθήνα ότι «πρέπει η διατύπωση του κειμένου να μην θίγει ζωτικά συμφέροντα της Ευρώπης». Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει πάνω από το 50-% του ευρωπαϊκού στόλου. Βέβαια ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο πάνελ του συνεδρίου είπε ότι «δεν θα επιδοτούμε τον πόλεμο του Πούτιν».
Από την πλευρά του ο Κύπριος πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) Φίλιππος Φιλής, δήλωσε ότι «οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες θα εφαρμόσουν οποιαδήποτε οποιαδήποτε απόφαση της ΕΕ ».
Η Κristy MacHardy της Stephenson Hardwood ανέφερε ότι οι κυρώσεις είναι αναγκαίες και προσέθεσε ότι είτε άμεσα είτε έμμεσα θα έχουν αποτέλεσμα, συμπληρώνοντας όμως ότι θα υπάρξει υπάρχει αντίκτυπος και για τα κράτη που τις επιβάλουν.
Η πρόταση για κυρώσεις όσο αφορά το ρωσικό πετρέλαιο έχει κατατεθεί από την Κομισιόν στα ευρωπαϊκά Όργανα προς υιοθέτηση.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Συνέχιση επιδοτήσεων χωρίς όριο κατανάλωσης το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου
Φυσικό αέριο: Οι τιμές στην Ευρώπη τραβούν ξανά την ανηφόρα