search icon

Ναυτιλία

Οι εφοπλιστές «σκοτώνουν» τα πλοία όταν γεράσουν λόγω της κακής ναυλαγοράς

Η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που πήγαν για παλιοσίδερα οφείλεται στη  μείωση των ναύλων - Εξαιρούνται τα δεξαμενόπλοια

Μειώθηκε ο συνολικός αριθμός πλοίων που πήγαν για διάλυση  με τις τιμές για το scrap-παλιοσίδερα,  στην Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές να είναι 7%, 10% και 2% κάτω, ενώ στην Τουρκία να είναι περίπου 30% πάνω.  Όμως η γενική εικόνα δεν  αποτυπώνει και την πραγματικότητα.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, μέχρι τις 18 Αυγούστου 2023, ο αριθμός των  δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου,  μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων μεταφοράς  φυσικού αερίου που έχουν πάει για διάλυση είναι συνολικά  129 , σχεδόν 14% λιγότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 και ο χαμηλότερος αριθμός τουλάχιστον των τελευταίων 5 ετών.  Παρόλο που οι τομείς  μεταφοράς χύδην φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν σημαντική αύξηση στον αριθμό των πλοίων που πωλήθηκαν για ανακύκλωση, ο όγκος των  δεξαμενόπλοιων  είναι ο χαμηλότερος  τουλάχιστον από  το 2018. Η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που πήγαν για παλιοσίδερα οφείλεται στη  μείωση των ναύλων και στις δύο αγορές, η οποία αναπόφευκτα ώθησε τους πλοιοκτήτες να αποσύρουν τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία τους.

Πιο συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής φέτος, συνολικά 55 πλοία Bulk Carrier με μέση ηλικία 30 ετών πωλήθηκαν  για διάλυησ, σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Τα περισσότερα είναι  Panamax και Handymax  πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, εκ των οποίων 13 πλοία Panamax και 19 πλοία Handymax  από τις αρχές του 2023. Τα PMX και HMAX αποτελούν σχεδόν το 24% και 35% του συνόλου των κατεδαφίσεων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου αντίστοιχα) που πωλήθηκαν για παλιοσίδερα.

Ο μέσος όρος της χρονοναύλωσης  10 εμπορικών δρομολογίων για τα Supramax και  7 δρομολογίων για τα Handysize έχει υποστεί σημαντική μείωση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, έχοντας και τα δύο χάσει σχεδόν 50%,  ενώ ο μέσος όρος χρονοναύλωσης  5 δρομολογίων  για τα Panamax είναι μειωμένος κατά 12% σε ετήσια βάση.

Αντίθετα, ο μέσος όρος των δρομολογίων -5 TC- των Capesize έχει αυξηθεί κατά 84% σε ετήσια βάση και ως αποτέλεσμα μόλις 5 πλοία πήγαν σε διαλυτήρια  που είναι το 9% από το σύνολο των πωλήσεων  πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου με το τελευταίο Cape που αναφέρθηκε ότι πωλήθηκε ήταν στα μέσα Απριλίου 2023. Η πλειονότητα των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου πήγε για παλιοσίδερα στο Μπαγκλαντές, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 80% των συνολικών πωλήσεων .

Εμπορευματοκιβώτια

Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, συνολικά 41 πλοία με μέση ηλικία 29 ετών οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια, μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τις πωλήσεις  της ίδιας περιόδου του 2022, όταν μόνο 2 πλοία εμπορευματοκιβωτίων διαλύθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και 18 Αυγούστου του 2022.

Το  FBX έχασε σχεδόν 74% σε ετήσια βάση και έκλεισε την εβδομάδα στις 1.522 μονάδες. Τα περισσότερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων πήγαν για παλιοσίδερα στην Ινδία καταλαμβάνοντας το 44% των συνολικών κατεδαφίσεων εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθούμενο από το Μπαγκλαντές που προσέλκυσε περίπου το 37% των συνολικών πωλήσεων παλιοσίδερων εμπορευματοκιβωτίων.

Δεξαμενόπλοια

Από την άλλη πλευρά, οι υψηλοί ναύλοι των δεξαμενόπλοιων λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και των δυτικών κυρώσεων σε συνδυασμό με το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών διατήρησαν τη χρησιμοποίηση/εξυπηρέτηση των γερασμένων δεξαμενόπλοιων.

Από την αρχή του έτους, 21 δεξαμενόπλοια με μέση ηλικία 32 ετών έχουν πωληθεί προς ανακύκλωση, με την πλειονότητά τους να είναι δεξαμενόπλοια προϊόντων και μικρά/χημικά δεξαμενόπλοια. 15 δεξαμενόπλοια με χωρητικότητα  μικρότερη ή ίση των 10.000 τόνων dw  έχουν γίνει παλιοσίδερα, αντιπροσωπεύοντας το 71% του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων για  scrap. Αυτό συγκρίνεται με 113 δεξαμενόπλοια που πήγαν σε μάντρες κατά την ίδια περίοδο του 2022.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από τις 18 Αυγούστου  κανένα πλοίο Panamax/LR1, Aframax/LR2, Suezmax και VLCC δεν  έχει πάει για ανακύκλωση, ενώ μόνο 4 MR2 και 2 MR1 πωλήθηκαν για  διάλυση.

LNG Carriers

Τέλος, οι πωλήσεις πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου βρίσκονται σχεδόν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Από τον Ιανουάριο έως τις 18 Αυγούστου 2023 συνολικά 12 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου πήγαν σε διαλυτήρια με μέσο όρο 34 έτη. Αυτό συγκρίνεται με 9 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου που διαλύθηκαν κατά την ίδια περίοδο του 2022.

 

Διαβάστε ακόμη

Τα πύρινα μυστήρια του Εβρου, το west coast του Τσίπρα, η Royal Suite της Μ.Β. για τον Ζελένσκι, οι μνηστήρες του Κωτσόβολου, η Αττική Οδός και ο Χόλτερμαν

Πλειστηριασμοί: Βγαίνουν στο σφυρί τα «απομεινάρια» της ΒΕΛ Ηπείρου (pic)

Ακίνητα: Ποιοι ξένοι ψάχνουν να αγοράσουν στην Αττική – Οι τέσσερις τοπ εθνικότητες

 Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version