Η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιακή αγορά DORIAN LPG συμφερόντων Τζον και Άλεξ Χατζηπατέρα επιβεβαίωσε την πρώτη παραγγελία για πλοίο μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα παραδοθεί το τρίτο τρίμηνο του 2026.
Πρόκειται για πλοίο χωρητικότητας των 93.000 κυβικών μέτρων. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, John C Hadjipateras, δήλωσε ότι η εταιρεία επενδύει στη νέα ναυπήγηση καθώς πιστεύει ότι στα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς υγραερίου και στις δυνατότητες μεταφοράς αμμωνίας.
Αναλυτικά το σχόλιο: “Αναφέρουμε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα, που αντανακλούν μια εξαιρετικά ευνοϊκή αγορά και εξαιρετική ομαδική εργασία. Το μέρισμα που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα ήταν το δέκατο, με αποτέλεσμα οι σωρευτικές μας πληρωμές μερισμάτων να ξεπερνούν τα 463 εκατομμύρια δολάρια. Δώσαμε παραγγελία για την κατασκευή ενός νέου VLGC/AC, καθώς πιστεύουμε στα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς υγραερίου και στις δυνατότητες μεταφοράς αμμωνίας. Με το γεωπολιτικό περιβάλλον να παραμένει πολύ δύσκολο, όπως αναδείχθηκε από τις πρόσφατες εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια των ναυτικών μας”.
Για την Dorian LPG τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 100,0 εκατ. δολάρια ή 2,47 δολάρια ανά απομειωμένη μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, έναντι 51,3 εκατ. δολαρίων ή 1,27 δολαρίων ανά απομειωμένη μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 106,0 εκατ. δολάρια ή 2,62 δολάρια ανά diluted μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 52,0 εκατ. δολάρια ή 1,29 δολάρια ανά diluted μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 υπολογίζεται με την προσαρμογή του καθαρού εισοδήματος για την ίδια περίοδο ώστε να μην περιλαμβάνεται η μη πραγματοποιηθείσα ζημία από παράγωγα μέσα ύψους 6,1 εκατ. δολαρίων.
Η αύξηση κατά 54 εκατ. δολάρια στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 59,8 εκατ. δολάρια, 1,7 εκατ. δολάρια στα έσοδα από τόκους και 0 δολάρια. 5 στα πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα- μερικώς αντισταθμίζονται από αυξήσεις ύψους 3,2 εκατ. δολαρίων στα έξοδα μίσθωσης πλοίων, 1,5 εκατ. δολαρίων στα έξοδα τόκων και χρηματοδότησης, 1,4 εκατ. δολαρίων στις αποσβέσεις, 1,3 εκατ. δολαρίων στα λειτουργικά έξοδα πλοίων, 0,8 εκατ. δολαρίων στα γενικά και διοικητικά έξοδα και 0,4 εκατ. δολαρίων στα έξοδα ταξιδιού.
Ο μέσος όρος ναύλων ήταν $76.337 για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023, μια αύξηση 44,7% από $52.768 για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, λόγω των υψηλότερων τιμών spot και των μετρίως χαμηλότερων τιμών bunker.
Η συνολική χρησιμοποίηση του στόλου (συμπεριλαμβανομένης της χρησιμοποίησης των πλοίων της εταιρείας που έχουν αναπτυχθεί στη δεξαμενή Helios Pool, μειώθηκε από 97,8% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε 93,6% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 9.936 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023 σε σύγκριση με 9.739 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην ενότητα “Λειτουργικά έξοδα πλοίων” παρακάτω.
Διαβάστε ακόμη
Δυναμικό ξεκίνημα το 2024 με νέα deals στον ελληνικό τουρισμό – Ποια είναι (pics)
Αναζητώντας ταλέντα: Οι περιοχές της Ελλάδας που «στεγνώνουν» από εργαζόμενους (χάρτης)
Τα 5 πολυτελή θέρετρα που εγκαινιάζονται στην Ελλάδα φέτος – Πού βρίσκονται
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ