search icon

Ναυτιλία

Οι Χούθι «χτύπησαν» και το λιμάνι του Πειραιά (pics)

Τι είπε o πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Yu Zenggang, στο 5ο Balkans and Black Sea Forum - Πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων 11% τον Ιανουάριο- Φόβοι για πτώση 30% τον Μάρτιο - «Μασάζ» των Κινέζων στις ναυτιλιακές για να συνεχίσουν να έρχονται στον Πειραιά - Στη δίνη των Χούθι εγκλωβίζεται τα λιμάνι του Πειραιά – Μείωση της κίνησης

Yu Zenggang, πρόεδρος ΟΛΠ Α.Ε

Τον προβληματισμό της διοίκησης του ΟΛΠ για την αναταραχή και τις επιπτώσεις που προκαλούν στη διεθνή ναυτιλία οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα μοιράστηκε ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Yu Zenggang, στο 5o Balkans and Black Sea Forum που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 15/2 στο κτίριο της διοίκησης στον Πειραιά.

Όπως αποκάλυψε ο Yu Zenggang, τον Ιανουάριο του 2024 έφτασαν στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά 282.000 TEU, από τα 322.000 TEUs που είχαν φτάσει τον Ιανουάριο του 2023, καταγράφοντας πτώση κατά 12,7%.

Παράλληλα, πτώση -αν και μικρότερη- καταγράφηκε και στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα I.

Μεσοσταθμικά, στους τρεις προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά, η μείωση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έφτασε στο 11%.

Ανακόπηκε, έτσι, η ανοδική πορεία του Πειραιά, που έκλεισε το 2023 ως ένα από τα λίγα ευρωπαϊκά λιμάνια με θετικό πρόσημο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Ωστόσο, η διοίκηση του ΟΛΠ είναι περισσότερο ανήσυχη για τους επόμενους μήνες. Εάν δεν εξαλειφθεί η απειλή των Χούθι και οι ναυτιλιακές συνεχίσουν να παρακάμπτουν την Ερυθρά Θάλασσα, οι προβλέψεις του ΟΛΠ κάνουν λόγο για μείωση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έως και 30%.

Ο Yu Zenggang μετείχε στο πάνελ “Geopolitics, Regional Cooperation and Port Hubs in the Mediterranean”

«Αν συνεχιστεί η αναταραχή, η πρόκληση για εμάς θα είναι πολύ μεγάλη» είπε ο Yu Zenggang. «Έχουμε ήδη υποστεί τις συνέπειες τον πρώτο ενάμιση μήνα της χρονιάς, η κίνηση έχει μειωθεί κατά περίπου 11%. Δεν είναι πολύ, αλλά πιστεύω ότι μετά τον Μάρτιο η κατάσταση θα γίνει πιο σοβαρή. Ίσως η μείωση φτάσει στο 30%. Έχουμε ήδη ξεκινήσει επαφές με ναυτιλιακές εταιρείες για να τις ζητήσουμε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά και ελπίζουμε ότι αυτή η κατάσταση θα λήξει σύντομα, διαφορετικά η πρόκληση για εμάς θα είναι μεγάλη.»

Απαντώντας σε ερώτηση του newmoney για τις επαφές με τις ναυτιλιακές εταιρείες, ο Yu Zenggang διευκρίνισε ότι έχει προγραμματιστεί ένας γύρος συνομιλιών με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων πελατών του λιμανιού την επόμενη εβδομάδα.

«Υπάρχει ακόμα χρόνος μέχρι τον Μάρτιο. Θα περιμένουμε να δούμε τι απαντήσεις θα λάβουμε την επόμενη εβδομάδα και θα κινηθούμε ανάλογα» είπε.

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές που επιλέγουν το λιμάνι του Πειραιά είναι η MSC στον προβλήτα Ι και οι Cosco, Maersk και Evergreen στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Τα εμπορικά φεύγουν, τα κρουαζιερόπλοια έρχονται

Την ώρα που ο Πειραιάς χάνει container, φαίνεται ότι κερδίζει κρουαζιερόπλοια. Ενώ το 2023 έκλεισε με 760 κρουαζιερόπλοια (δηλαδή περίπου 1,5 εκατομμύριο επιβάτες), για το 2024, οι κρατήσεις για κρουαζιερόπλοια ξεπερνούν ήδη τις 1.000 . Πολλές εταιρείες ακυρώνουν ταξίδια στο Ισραήλ και την Αίγυπτο και επιλέγουν εναλλακτικά την Ελλάδα.

Ο Άγγελος Βλάχος, διευθύνων σύμβουλος ΟΛΚ, στο 5ο Balkans and Black Sea Forum

«Πολλά λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου βλέπουν αύξηση της κίνησης καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας προσαρμόζουν τα δρομολόγιά τους και αποφεύγουν τα λιμάνια του Ισραήλ, της Ιορδανίας και της Ερυθράς Θάλασσας» επιβεβαίωσε, στην ομιλία του στο φόρουμ, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, Άγγελος Βλάχος.

«Ειδικότερα για την Ελλάδα, η κατάσταση φαίνεται ότι ευνοεί τα λιμάνια της χώρας, καθώς κερδίζουν κίνηση από τα λιμάνια της Κύπρου, του Ισραήλ και της Αιγύπτου».

Ωστόσο, ο κύριος Βλάχος προειδοποίησε ότι αν η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχιστεί, η αναδιάρθρωση των δρομολογίων από τους παγκόσμιους ηγέτες της αγοράς κρουαζιέρας θα παρασύρει όλη την ανατολική Μεσόγειο.

«Κύκλοι της αγοράς μας ενημερώνουν ότι ενδέχεται να υπάρξει, την επόμενη χρονιά, αναπρογραμματισμός και μεταφορά των δρομολογίων προς τη δυτική Μεσόγειο ή εκτός Ευρώπης» είπε στο newmoney. «Τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να φροντίσουν να προσφέρουν τις βέλτιστες δυνατές παροχές για να συνεχίσουν να προσελκύουν κρουαζιερόπλοια.»

Διαβάστε ακόμη

Γιατί η ΒοfA δεν «βλέπει» φούσκα στα Χρηματιστήρια (πίνακες)

Πώς οι super rich επιλέγουν να μεταβιβάσουν την αμύθητη περιουσία τους

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις – ΕΣΠΑ: Μέχρι πότε παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version