Με την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας να καταρρέει, στην Αμερική προσπαθούν να σκέφτονται θετικά. Την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία κολοσσός Carnival ανακοίνωσε ότι άρχισε να προγραμματίζει κρουαζιέρες για τον Αύγουστο. Η ανακοίνωση αυτή εκτόξευσε τις κρατήσεις κατά 600% σε σχέση με πριν την ανακοίνωση. Έτσι εξηγείται το εντυπωσιακό ποσοστό, αφού το ενδιαφέρον πριν από την ανακοίνωση ήταν πολύ μικρό. Οι ειδικοί της κρουαζιέρας που παρακολουθούν και τα τεκταινόμενα στις ΗΠΑ τόνισαν ότι οι κρατήσεις για τον προσεχή Aύγουστο είναι αυξημένες κατά 200%.
Η εξήγηση που δίνουν για την αύξηση κρατήσεων είναι ότι αυτοί που τις κάνουν είναι στην πλειοψηφία τους νέοι σε ηλικία και υγιείς και γα αυτό δεν ανησυχούν να ταξιδεύουν τέτοια εποχή. Ένας ακόμη λόγος είναι η διάθεση και η ανάγκη που έχει ένα άτομο να ταξιδέψει μετά από ένα lock down που του στέρησε το δικαίωμα της ελεύθερης κίνησης. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το χαμηλό κόστος της κρουαζιέρας αφού λόγω της υγειονομικής κρίσης προσφέρονται κρουαζιέρας με 28 δολάρια τη βραδιά.
Πάντως τα τέσσερα πιθανά σενάρια για την κρουαζιέρα στο εγγύς και στο απώτερο μέλλον, σύμφωνα με τον Μιχάλη Λάμπρο, πρώην αντιπρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και Γενικό Διευθυντή της Majestic International Cruises είναι τα εξής:
1. Οι πιο αισιόδοξοι, όπως η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) πιστεύουν ότι η διεθνής Κρουαζιέρα θα επανέλθει σύντομα δυναμικότερη, κάτι που τοποθετούν με τον πιο αισιόδοξο τρόπο τον Αύγουστο ή Σεπτέμβριο του 2020.
2.Η προσωπική μου άποψη η οποία βασίζεται στην ιστορική πραγματικότητα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας που ξεκίνησε τις δεκαετίες του 1960 / 1970 και 1980 κι έφθασε στη σημερινή κορύφωση με περίπου 450 κρουαζιερόπλοια όλων των κατηγοριών και επιβάτες των 30.000.000 ετησίως, είναι εντελώς διαφορετική τώρα πλέον.
Τα δυσάρεστα γεγονότα κρουσμάτων και θανάτων από τον κορωνοϊό που συνέβησαν τους τρεις τελευταίους μήνες σε υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια, αποτελούν την ταφόπλακα για σύντομη επαναφορά του ενδιαφέροντος των tour operators σε διεθνές επίπεδο, να προωθήσουν κρουαζιέρες στους πελάτες τους.
Αλλά και οι ίδιοι πελάτες οι οποίοι ζητούσαν έντονα κρουαζιέρες για αναψυχή, θα είναι πολύ προβληματισμένοι να ξαναμπούν σε πλοίο για να κάνουν κρουαζιέρα. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα χειρότερα σημεία ανάπτυξης και μετάδοσης του κορωνοϊού είναι τα αεροπλάνα και τα κρουαζιερόπλοια. Όσο πιο μεγάλης χωρητικότητας είναι ένα κρουαζιερόπλοιο, τόσο μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι επιβάτες και τα πληρώματα να νοσήσουν από τον κορωνοϊό. Αυτήν την πραγματικότητα την έχουν αντιληφθεί οι ιθύνοντες των μεγάλων εταιρειών κρουαζιερόπλοιων και δεν τολμούν να ανακοινώσουν τη σύντομη επανεκκίνηση των προγραμματισμένων κρουαζιέρων.
3. Πιστεύω και ελπίζω να διαψευσθώ ότι οποιαδήποτε προσπάθεια επανεκκίνησης των κρουαζιέρων θα ξεκινήσει από μηδενική βάση και θα χρειασθούν πολυετείς αγώνες για να πεισθούν οι επιβάτες να επανέλθουν στα κρουαζιερόπλοια. Να μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό επιβατών κρουαζιέρας σε διεθνές επίπεδο αφορά ηλικίες άνω των 65 ετών που θεωρούνται ευπαθείς ηλικίες στον κορωνοϊό και σε άλλες πιθανές ιώσεις.
4. Οποιαδήποτε ανάκαμψη, σίγουρα θα ξεκινήσει από τα μικρής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια κάτω των 1.000 επιβατών που θεωρούνται ασφαλέστερα σε μετάδοση ιώσεων από τα υπερμεγέθη των 3.000 / 4,000 και 5.000 επιβατών που κυριαρχούν σήμερα στον διεθνή στίβο της Κρουαζιέρας”.