search icon

Ναυτιλία

Η άτυπη Σύνοδος Κορυφής της παγκόσμιας ναυτιλίας στην Αθήνα (pics)

Οι προοπτικές της παγκόσμιας ναυτιλίας, οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα πράσινα καύσιμα και η ναυτιλιακή χρηματοδότηση στο 14ο ετήσιο Capital Link Shipping Forum

a)Νίκος Μπορνόζης, Oλγα Μπορνόζη, Κνουτ Νίλσεν,CEO του DNV, Χρήστος Στυλιανίδης, Αρσένιο Ντομίνγκες,Μελίνα Τραυλού, Εμάνουελ Γκριμάλντι, Φωτεινή Ιωαννίδου, Ούγκο Σαλέρνο, πρόεδρος του RINA, o σερ Ευθύμιος Μητρόπουλος, ο Πάολο ντ’ Αμίκο, πρόεδρος της INTERTANKO, ο δρ Νίκος Τσάκος, ιδρυτής και CEO της Tsakos Energy Navigation

Η θεσμική ηγεσία και οι μεγαλύτεροι ηγέτες της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας συναντήθηκαν στο 14ο ετήσιο Capital Link Shipping Forum, το οποίο διοργανώθηκε σε συνεργασία με τις αμερικανικές κεφαλαιαγορές του NASDAQ και του NYSE. Για τον λόγο αυτό, το συνέδριο χαρακτηρίστηκε ως άτυπη σύνοδος κορυφής της παγκόσμιας ναυτιλίας. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν οι τρέχουσες τάσεις και προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και των κύριων αγορών των εμπορευμάτων, της ενέργειας και της ναυτιλίας, οι γεωπολιτικές και κανονιστικές εξελίξεις, τα ναυτιλιακά καύσιμα μικρής περιεκτικότητας σε θείo, η μείωση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον, οι εμπορικές κυρώσεις, ο μετασχηματιστικός αντίκτυπος της τεχνολογίας και η ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Ο Νίκος Μπορνόζης, πρόεδρος της Capital Link, Inc., τόνισε ότι «το συνέδριο προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για συζήτηση των πιο καίριων ζητημάτων που αφορούν τόσο την ελληνική όσο και την παγκόσμια ναυτιλία».  Η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, τόνισε: «Οι γεωπολιτικές κρίσεις, η οικονομική αβεβαιότητα, ο επενδυτικός κίνδυνος και το διαρκώς μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό περιβάλλον δημιουργούν έναν δισεπίλυτο γρίφο για δυνατούς παίκτες που μπορούν να δουν τη μεγάλη εικόνα και να σκεφτούν στρατηγικά. Η ναυτιλία, ωστόσο, είναι διασυνδεδεμένη με άλλους κλάδους: ναυπηγεία, διυλιστήρια, νομοθέτες, λιμάνια, όλοι μας βαδίζουμε χέρι-χέρι. Το διεθνές εμπόριο περνά μέσα από την υιοθέτηση εφαρμόσιμων λύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, μπορούμε να προσφέρουμε συμβουλές χάρη στην εμπειρία μας στη διαχείριση κινδύνων. Εχει έρθει η ώρα να εργαστούμε από κοινού για ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλία μας».

Ο Νίκος Μπορνόζης, η Μαρία Αγγελικούση, η Ολγα Μπορνόζη και ο Εμάνουελ Γκριμάλντι

Ο γ.γ. του ΙΜΟ

Ο γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, Αρσένιο Ντομίνγκες, επεσήμανε: «Ολοι να έχουν κατά νου την προτεραιοποίηση της ασφάλειας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Ενας παγκόσμιος κλάδος χρειάζεται παγκόσμιους κανόνες. Εχουμε σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουμε ώστε να αναδείξουμε τη σημασία του κλάδου μας σε όλα τα κράτη-μέλη, στις περιβαλλοντικές οργανώσεις, ακόμη και στα υπουργεία Εξωτερικών ανά τον πλανήτη. Στόχος μας στον IMO είναι να χτίσουμε γέφυρες αξιοποιώντας την εμπειρία και τη γνώση που όλα τα εμπλεκόμενα μέρη μπορούν να προσφέρουν. Πρέπει να κινούμαστε σαν μια μεγάλη οικογένεια». Και υπογράμμισε: «Η συνεργασία μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι αρμονική, καθώς τα δύο μέρη αντιλαμβάνονται την κατάσταση όλο και καλύτερα. Η απόφαση του περασμένου Ιουλίου ήταν ένα μεγάλο άλμα προς το μέλλον. Θα υπάρξουν συμβιβασμοί, αλλά οι ομάδες μας δουλεύουν από κοινού προκειμένου να καταλήξουμε σε έναν ενιαίο, καθολικά εφαρμόσιμο μηχανισμό».

Η Φωτεινή Ιωαννίδου, Acting Director του τμήματος της Κομισιόν για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, τόνισε: «Η Ε.Ε. προωθεί το πιο φιλόδοξο κανονιστικό πλαίσιο στον κόσμο. Η επιτυχία της εφαρμογής του αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα. Συνεργαζόμαστε στενά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να προσαρμοστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα. Είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε με τους εταίρους μας για να επιτύχουμε μια συμφωνία στα οικονομικά μέτρα και στην επιβολή τέλους επί των εκπομπών άνθρακα για όλους. Οι στόχοι που έχουν καθοριστεί από την Ε.Ε. για τον μετριασμό των συνεπειών της περιβαλλοντικής κρίσης είναι αδιαπραγμάτευτοι».

Και πρόσθεσε: «Η ναυτιλία θα επωφεληθεί σημαντικά από τα χρήματα που θα συλλέξει το EU ETS. Μάλιστα τα κράτη-μέλη είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιήσουν τους εν λόγω πόρους για τη χρηματοδότηση έργων που σχετίζονται με το περιβάλλον, στην έρευνα, ανάπτυξη και καινοτομία εντός της ναυτιλιακής βιομηχανίας». Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, είπε: «Η ασφάλεια εξελίσσεται σε πρόκληση μείζονος σημασίας. Η διέλευση σε μία από τις κρισιμότερες ναυτιλιακές διαδρομές απειλείται θέτοντας σε κίνδυνο αθώες ζωές ναυτικών. Η ελληνική κυβέρνηση έχει καταδικάσει σθεναρά τις επιθέσεις και έχει δράσει άμεσα. Για την Ελλάδα η διαφύλαξη της ελεύθερης ναυσιπλοΐας αποτελεί ύψιστη ευθύνη και αδιαπραγμάτευτο καθήκον».

Ο δρ Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της Διεθνούς Ενωσης Πλοιοκτητών Φορτηγών Πλοίων (INTERCARGO) και πρόεδρος της Fafalios Shipping,  τόνισε: «Δεν υπάρχει έλλειψη βούλησης από τους πλοιοκτήτες προκειμένου να εγκαταλείψουν τον άνθρακα, αλλά χρειάζονται συνεργασίες. Σήμερα η ναυτιλία είναι ο μόνος τομέας με τόσο αυστηρούς κανόνες, γεγονός που δύναται να δημιουργήσει στρεβλώσεις. Ευτυχώς ο IMO ως νομοθετικό σώμα κάνει καλή δουλειά και υπερασπίζεται τα συμφέροντα του κλάδου. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη διαθέσιμη τεχνολογία. Αν οι κανονισμοί που διέπουν τη ναυτιλία δεν είναι κατάλληλοι, τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά».

Ο Νίκος Μπορνόζης, ο Πάολο Ντ’ Αμίκο, ο δρ Νίκος Τσάκος και η Ολγα Μπορνόζη

Βραβείο στον Νίκο Τσάκο

Στο πλαίσιο του συνεδρίου απονεμήθηκε το 2024 Capital Link Greek Shipping Leadership Award στην TEN LTD. – Tsakos Energy Navigation LTD., του Tsakos Group, για την επέτειο των 30 ετών επιτυχούς λειτουργίας ως εισηγμένη εταιρεία και στον δρα Νίκο Π. Τσάκο, ιδρυτή και CEO, πρόεδρο της INTERTANKO (2014-2018), για την εξαιρετική συμβολή του στην ελληνική και την παγκόσμια ναυτιλία.

Ο δρ Νίκος Τσάκος απέδωσε την επιτυχία της εταιρείας «στο σταθερό αλλά ταυτόχρονα συνετό μοντέλο ανάπτυξης σε έναν κυκλικό κλάδο επί πολλά χρόνια, στο εκτεταμένο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, στη διατήρηση ενός ισχυρού ισολογισμού με συντηρητική μόχλευση και υγιή ταμειακά αποθέματα που ανταμείβει τους μετόχους με μερίσματα σε συνεχή και αδιάκοπη βάση».

Εκανε ειδική μνεία στην πελατοκεντρική φιλοσοφία της TEN, με την εταιρεία να αναπτύσσεται αφού πρώτα μελετά εις βάθος τις ανάγκες των πελατών της. Ανέφερε επίσης ότι η καινοτομία ήταν ένας ακόμη λόγος για την επιτυχία της ΤΕΝ, καθώς ήταν η πρώτη εταιρεία που διαχειρίστηκε στόλο δεξαμενόπλοιων με διπλά τοιχώματα (double-double) πολύ πριν από την προθεσμία του OPA90. Ακόμη, το 2023 η TEN παρέλαβε την πρώτη σειρά LNG aframaxes με ελληνική σημαία και βρίσκεται στη διαδικασία διεύρυνσης του αποτυπώματός της στην πράσινη ναυτιλία. Επίσης τόνισε ότι η προσοχή στον ανθρώπινο παράγοντα είναι ακόμη ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη 

Κρίση στην Ερυθρά: Αύξηση ναύλων 1.400% και επιπτώσεις σε αγορά και οικονομία (χάρτης) 

Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα μεγάλων ανατροπών και… αναστολών (pics)

Μπιλ Γκέιτς: Σε μόλις 4 μετοχές έχει το 82% του επενδυτικού χαρτοφυλακίου του ύψους $42 δισ. – Ποιες είναι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version