Καθώς πλησιάζουμε προς το τέλος του 2024, οι τιμές των φορτηγών πλοίων έχουν αυξηθεί σημαντικά φέτος, φθάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από το προηγούμενο έτος.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv Shipbrokers μέσα στις αρχές του 3ου τριμήνου του 2024, τα Capesize ηλικίας 5 και 10 ετών αποτιμήθηκαν σε περίπου 64 εκατ. δολάρια και 45 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, 17% και 27% υψηλότερα σε σύγκριση με τις τιμές των αρχών Ιανουαρίου 2024.
Ομοίως, τα 5 και 10 ετών Kamsarmaxes σκαρφάλωσαν στα 39,5 και 30 εκατ. δολάρια ΗΠΑ μέσα στο 3ο τρίμηνο του 2024, σχεδόν 18% και 23% υψηλότερα αντίστοιχα σε σχέση με τις τιμές του Ιανουαρίου 2024.
Οι τιμές των Ultramax 5 και 10 ετών αυξήθηκαν κατά 19% και 38% από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024 και κορυφώθηκαν στα 36,2 εκατ. και 28,2 εκατ.
Τέλος, οι τιμές των Handysize 5 και 10 ετών έφθασαν επίσης στο υψηλότερο επίπεδο του έτους μέσα στο 3ο τρίμηνο του 2024 και αποτιμήθηκαν σε περίπου 28,8 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και 21 εκατ. δολάρια ΗΠΑ αντίστοιχα, σχεδόν 7% και 17% υψηλότερα σε σύγκριση με τις τιμές των αρχών Ιανουαρίου 2024.
«Ωστόσο, οι προοπτικές για τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου έχουν αλλάξει, καθώς οι τιμές της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου – εξαιρουμένων των Capesizes – έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους τρεισήμισι μήνες» επισημαίνουν οι αναλυτές:
«Ο μέσος όρος του Kamsarmax 5 TC έκλεισε την εβδομάδα στα 9.951 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα, σχεδόν 35% χαμηλότερα σε σύγκριση με τις 2 Αυγούστου 2024.
Παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και στο Ultramax 11 TC μέσο όρο το οποίο σήμερα πληρώνει 12.470 USD/ημέρα, μειωμένο κατά 26% σε σύγκριση με τις αρχές Αυγούστου 2024, ενώ το Handysize 7 TC κατά μέσο όρο έχασε περίπου 12% κατά την ίδια περίοδο και έκλεισε την εβδομάδα στα 12.079 USD/ημέρα.
Το Capesize 5 TC μέσο όρο , που χαρακτηρίζεται από τον ευμετάβλητο χαρακτήρα του, πληρώνει σήμερα 21.778 USD/ημέρα, αυξημένο κατά 13% σε σχέση με τα επίπεδα των αρχών Αυγούστου 2024 (Αντιστρέφοντας την πτώση από τα 14.811 USD/ημέρα στα τέλη Οκτωβρίου 2024)» και προσθέτουν:
«Η αποδυνάμωση των ναύλων χρονοναύλωσης οδήγησε σε διόρθωση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, ιδίως για τα 5 και 10 ετών Kamsarmax, Ultramax και Handysize, τα οποία είδαν τις τιμές να μειώνονται κατά 5% έως 17%.
Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές των Kamsarmax έχουν πληγεί περισσότερο, με πτώση 13% για τα πλοία 5 ετών και 17% για τα πλοία 10 ετών από το μέγιστο επίπεδο του 3ου τριμήνου.
Οι τιμές των Handysize μειώθηκαν κατά 8% για τα πλοία 5 ετών και κατά 10% για τα πλοία 10 ετών.
Εν τω μεταξύ, οι τιμές των Ultramax έχουν υποχωρήσει κατά 5% για τα πλοία ηλικίας 5 ετών και κατά 13% για τα πλοία ηλικίας 10 ετών από την κορύφωσή τους στο 3ο τρίμηνο. Το τμήμα Capesize, αν και ευμετάβλητο, έχει επιδείξει ανθεκτικότητα σε σύγκριση με τα άλλα τμήματα, με τις τιμές των πλοίων 5 και 10 ετών να παραμένουν σταθερές από την κορύφωσή τους στο 3ο τρίμηνο.
Αυτή την εβδομάδα, είδαμε μια πληθώρα πλοίων να βγαίνουν στην αγορά πώλησης. Οι τομείς Capesize και Ultramax/Supramax ήταν αρκετά δραστήριοι, με 6 πλοία σε αυτές τις κατηγορίες να διατίθενται προς πώληση. Η εβδομάδα είδε επίσης πολλά πλοία να αλλάζουν χέρια, σε πολλούς τομείς, καθώς οι αγοραστές αναζητούν να επενδύσουν σε μειωμένα επίπεδα».
Διαβάστε ακόμη
Έρχεται η αυτόματη απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη σε κλειστά ακίνητα
ΥΠΕΝ: Έρχεται δωρεάν ρεύμα για 137.000 ευάλωτα νοικοκυριά από τη νέα χρονιά
Σταϊκούρας: Μεταβατική διοίκηση και ενιαίος φορέας Σιδηροδρόμου ως το τέλος του 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα