Τάραξε τη ναυτιλιακή αγορά η Αγγελική Φράγκου. Η Χιώτισσα πλοιοκτήτρια μέσω της εισηγμένης στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης Navios Maritime Partners L.P. αγόρασε en bloc 36 φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 835 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης τραπεζικών υποχρεώσεων ύψους 441,6 εκατομμυρίων δολαρίων, υποχρεώσεων bareboat και υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, που υπόκεινται σε προσαρμογές χρέους και κεφαλαίου κίνησης.
Η Navios Μaritime Partners θα έχει τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων. Τα πλοία τα αγόρασε από την άλλη εισηγμένη εταιρεία, Navios Maritime Holdings. Είναι ξεκάθαρο ότι η Αγγελική Φράγκου, έχει δρομολογήσει έναν εταιρικό μετασχηματισμό και όπως επισήμαναν στο newmoney χρηματιστηριακοί κύκλοι, ίσως σε βάθος χρόνου η μία εταιρεία απορροφήσει την άλλη. Ο συνολικός στόλος της Navios Μaritime Partners αυξάνεται κατά 24% ενώ ο επιμέρους στόλος των φορτηγών κατά 67%.
Ο στόλος των 36 φορτηγών περιλαμβάνει 28 ιδιόκτητα πλοία και 10 υπό διαχείριση με option αγοράς και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,9 εκατομμυρίων τόνων dw και μέσω όρο ηλικίας τα 9,6 έτη.
Υπολογίζεται ότι το EBITDA θα ανέλθει στα 164 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα 81,5 εκατομμύρια το 2023.
Προσφάτως, η Αγγελική Φράγκου μιλώντας στο συνέδριο του Economist ανέφερε για τις ναυλαγορές: «Πρέπει να σκεφτούμε την ευρύτερη εικόνα. Το 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή, ενώ είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων. Έχουν αλλάξει πολλά. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος. Τα 40% του Φυσικού Αερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Ευρώπη από τη Ρωσία. Τώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό» και συνέχισε:
«Σήμερα μετά από δύο χρόνια, όλοι ταξιδεύουμε και καταναλώνουμε. Για δύο χρόνια εργαζόμασταν από το γραφείο, δεν βγαίναμε να φάμε, δεν ταξιδεύαμε. Αγοράζαμε ηλεκτρονικά. Τα λεφτά δεν τα δίναμε για τις υπηρεσίες και τα δίναμε για εμπορεύματα. Ήταν ο λόγος που έσπασε η παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας. Τώρα αλλάζει πάλι το σκηνικό».
Για το επισιτιστικό πρόβλημα η Αγγελική Φράγκου είπε: «Υπάρχει η χωρητικότητα, υπάρχουν τα πλοία να μεταφέρουν τα σιτηρά. Όμως το θέμα είναι πολιτικό. Η Ναυτιλία μπορεί να δώσει λύση στην αστάθεια και μάλιστα γρήγορα».
Στα μέσα του περασμένου Ιουνίου η Navios απέκτησε δύο υπό ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 7.700 κουτιών το καθένα με μηχανές διπλού καυσίμου-LNG. Το συνολικό κόστος αγοράς ανήλθε στα 241,2 εκατομμύρια δολάρια.
Θα ενταχθούν στον στόλο της Navios το δ’ τρίμηνο του 2024. Τα πλοία χρονοναυλώθηκαν άμεσα για 12 χρόνια προς καθαρό ημερήσιο έσοδο 42.288 δολάρια.
Διαβάστε ακόμα:
Αria Hotels: To πλάνο για… αεροταξί στα ελληνικά νησιά μέσω του Libra Group (pic)
Iωάννης Μαρτίνος στη Βουλή: Οι 6 προτάσεις για τις start up τεχνολογικές εταιρείες