search icon

Ναυτιλία

Η αναζωογόνηση του real estate της Κίνας αυξάνει τα κέρδη για τα φορτηγά πλοία

Ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers για τα μέτρα τόνωσης της κινεζικής οικονομίας που έλαβε το Πεκίνο και οι θετικές επιπτώσεις για τη φορτηγό ναυτιλία

Η κεντρική τράπεζα της Κίνας εισήγαγε ένα εκτεταμένο πακέτο νομισματικών κινήτρων για να αναζωογονήσει την επιβραδυνόμενη οικονομία της και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Τα μέτρα, τα οποία παρουσίασε ο διοικητής της Λαϊκής Τράπεζας της Κίνας (PBOC) Pan Gongsheng, περιλαμβάνουν τη μείωση των βραχυπρόθεσμων επιτοκίων (στο 1,5% από 1,7%) και τη μείωση του συντελεστή υποχρεωτικών αποθεματικών (RRR) για τις τράπεζες (κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες, απελευθερώνοντας περίπου 1 τρισ. γιουάν σε ρευστότητα), σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που και οι δύο κινήσεις ανακοινώνονται την ίδια ημέρα από το 2015.

Τα βήματα αυτά, μαζί με την πρόθεση της PBOC να καλύψει το 100% (από 60%) των δανείων για τις τοπικές κυβερνήσεις που αγοράζουν απούλητες κατοικίες με φθηνή χρηματοδότηση, αποσκοπούν στην καταπολέμηση της υποτονικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση των αποπληθωριστικών κινδύνων. Η δέσμη μέτρων περιλαμβάνει τη μείωση του κόστους δανεισμού για τους αγοραστές κατοικιών και την παροχή 113 δισ. δολαρίων για τη στήριξη της ρευστότητας στην προβληματική χρηματιστηριακή αγορά της Κίνας.

Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 5%, υποδεικνύοντας ανθεκτικότητα. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν κατά 5,2% σε 815 εκατ. τόνους, ενώ οι εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν κατά 11,8% σε 342 εκατ. τόνους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αντίθετα, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου παρουσίασαν μικρή μείωση κατά 3,1%, φθάνοντας τους 366 εκατ. τόνους. Ωστόσο, οι εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου παρουσίασαν αύξηση 6,2% στους 33 εκατ. τόνους.

«Ένας από τους πρωταρχικούς ωφελημένους από την ενίσχυση της κινεζικής οικονομίας είναι ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shibrokers:

αναζωογόνηση του τομέα των ακινήτων θα οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, δύο βασικά εμπορεύματα που εισάγει η Κίνα, γεγονός που θα ωφελήσει άμεσα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Κίνα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα στον κόσμο, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άνθρακα για να καλύψει τις τεράστιες ενεργειακές της ανάγκες και τη βιομηχανική της ζήτηση, ιδίως για την παραγωγή χάλυβα.

-Ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο, η Κίνα εισάγει επίσης πάνω από το 60% της παγκόσμιας προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος για τη στήριξη της τεράστιας χαλυβουργίας της. Επιπλέον, μια πιο εύρωστη κινεζική οικονομία θα οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά, τονώνοντας περαιτέρω τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων.

– Η ανάπτυξη των υποδομών είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο το πακέτο κινήτρων της Κίνας θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο. Οι επενδύσεις σε λιμάνια, τερματικούς σταθμούς, δρόμους και σιδηροδρομικά έργα θα δημιουργούσαν πρόσθετη ζήτηση για πρώτες ύλες. Ο ενεργειακός τομέας θα επηρεαστεί επίσης από μια ισχυρότερη κινεζική οικονομία. Η αυξημένη οικονομική δραστηριότητα θα οδηγήσει πιθανότατα σε υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας, ενισχύοντας τη ζήτηση τόσο για άνθρακα όσο και για αργό πετρέλαιο. Αυτό θα ωφελούσε τόσο τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου όσο και τα δεξαμενόπλοια» και προσθέτουν:

«Η αλήθεια όμως είναι ότι, παρά τα κίνητρα, οι ανησυχίες παραμένουν σχετικά με το κατά πόσον τα μέτρα αυτά είναι επαρκή για την αντιμετώπιση των βαθύτερων οικονομικών προκλήσεων της Κίνας, ιδίως της συνεχιζόμενης κρίσης των ακινήτων και των αποπληθωριστικών πιέσεων. Οικονομολόγοι έχουν επισημάνει ότι, ενώ η νομισματική χαλάρωση είναι χρήσιμη, απαιτούνται περαιτέρω δημοσιονομικές πολιτικές για την πλήρη στήριξη της ανάπτυξης. Αυτό το πακέτο μέτρων τόνωσης έρχεται καθώς οι Κινέζοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής προσπαθούν να αναζωογονήσουν την οικονομία χωρίς να καταφύγουν σε μέτρα τόνωσης μεγάλης κλίμακας, όπως αυτά που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες υφέσεις. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης, η οποία έχει φθάσει στον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων πέντε τριμήνων, δοκιμάζει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να επιτύχει τον στόχο της για ανάπτυξη 5% για το 2024».

Διαβάστε ακόμη

Ασκήσεις ισορροπίας και ρίσκα στο placement της Εθνικής Τράπεζας

Νίκος Λαβίδας: Το σχέδιο ανάτασης της ΑΒ Βασιλόπουλος, η εξαγορά, το πρόστιμο και τα μηνύματα στους …«μνηστήρες»

«Πληρώστε και γλιτώστε» το μισό πρόστιμο στην εφορία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version