© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ο ι αμερικανικών συμφερόντων όμιλοι και εταιρείες κρουαζιέρας επιλέγουν σταθερά την Ελλάδα για να δρομολογήσουν τα κρουαζιερόπλοιά τους. Ανάμεσά τους και η Norwegian Cruise Line (NCL), η οποία το 2021 θα κάνει home port από ελληνικά λιμάνια συνολικά με δύο κρουαζιερόπλοια, καταδεικνύοντας με τη σειρά της ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής τουριστικός προορισμός και ένας από τους πιο δημοφιλείς παγκοσμίως.
Η αρχή έγινε στα τέλη Ιουλίου με το «Norwegian Jade», ναυπηγήσεως 2007, με μεταφορική ικανότητα 2.400 επιβατών, το οποίο όμως ταξιδεύει με το 75% της πληρότητας λόγω πρωτοκόλλου, κάνοντας 7ήμερες κρουαζιέρες από τον Πειραιά. Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία κάνει home port από την Ελλάδα, δηλαδή ένα κρουαζιερόπλοιό της ξεκινάει από ελληνικό λιμάνι και καταλήγει σε αυτό. Το δεύτερο home port με βάση το Κατάκολο θα το ξεκινήσει στις 17 Σεπτεμβρίου με το πλοίο «Norwegian Getaway», ναυπηγήσεως 2015 και μεταφορικής ικανότητας 4.000 επιβατών.
Ο Managing Director της εταιρείας, υπεύθυνος για την Ευρώπη Κέβιν Μπούμπολτς δήλωσε στο «business stories»: «Πρόκειται για ένα τεστ, το δεύτερο home port, και να δούμε πώς θα πάει. Αναζητούμε νέους προορισμούς και συνδυασμούς δρομολογίων. Πάντα επισκεπτόμαστε το λιμάνι αυτό στις κρουαζιέρες που κάνουμε και είμαστε ικανοποιημένοι». Το πλοίο είχε ως αφετηρία το λιμάνι της Τσιβιταβέκια της Ιταλίας.
Από την πλευρά του, ο Χάρι Σόμερ, Brand President & CEO της NCL δήλωσε στο «b.s.» ότι «η εταιρεία σχεδιάζει έως το 2023 να φέρει στην Ελλάδα, τόσο με home port όσο και με transit, επτά από τα εννέα κρουαζιερόπλοιά της που θα δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο. Η Norwegian ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει».
Στην ερώτησή μας γιατί η εταιρεία επέλεξε την Ελλάδα για να κάνει home port αυτή τη χρονιά, είπε: «Οι λόγοι είναι δύο. Πριν από την πανδημία η Ελλάδα ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας. Το 2020, για παράδειγμα, πριν από το lockdown είχαμε σχεδιάσει τρία πλοία μας να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Το ένα με λιμάνι-αφετηρία τον Πειραιά και τα άλλα δύο από Βενετία και Τσιβιταβέκια. Η Ελλάδα είναι για εμάς ο υπ’ αριθμόν ένα ευρωπαϊκός προορισμός. Οπότε είναι λογικό να ξεκινάμε το 2021 από εδώ τις κρουαζιέρες στη Μεσόγειο.
Επίσης, η ελληνική κυβέρνηση συνεργάστηκε με εμάς παρά πολύ καλά. Είχε ήδη αρχίσει να σκέφτεται την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας από τον Φεβρουάριο του 2021. Εμείς ήρθαμε σε επαφή με την κυβέρνηση της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και εδώ στην Ελλάδα, αλλά και με την κυβέρνηση της Μάλτας και τις ρωτούσαμε τι σκέφτεστε για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας και τι θέλετε εμείς να κάνουμε. Ολες οι κυβερνήσεις ήταν θετικές, όμως η Ελλάδα ήταν η πρώτη που επέστρεψε στο τραπέζι των συζητήσεων και είπε ότι “εάν έχετε σχέδια για την επανέναρξη είμαστε έτοιμοι να τα συζητήσουμε».
Ο ίδιος προσθέτει ότι «είμαστε η πρώτη μεγάλη εταιρεία κρουαζιέρας που από τις αρχές Απριλίου είπε ότι θα εμβολιάσει 100% τα πληρώματά της και κάθε επιβάτη. Και αυτή η απόφασή μας δημιούργησε στην ελληνική κυβέρνηση κλίμα εμπιστοσύνης, ότι θα κάνουμε κρουαζιέρες με ασφάλεια και επιτυχία. Κάνουμε τεστ στους επιβάτες τόσο στην επιβίβαση όσο και μετά την ολοκλήρωση της κρουαζιέρας. Νιώθουμε πολύ άνετα με την ελληνική κυβέρνηση και ειδικά με τον υπουργό Χάρη Θεοχάρη.
Η NCL θα ξεκινήσει άλλα δύο κρουαζιερόπλοιά της στην Ευρώπη. Νωρίς τον Σεπτέμβριο το “Norwegian Epic”, που θα αποπλέει από τη Βαρκελώνη και θα κάνει κρουαζιέρες σε Ισπανία και Ιταλία, και το “Norwegian Getaway”, που, ενώ ξεκινούσε από την Τσιβιταβέκια, τώρα θα ξεκινάει από το Κατάκολο».
Για τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην Ανατολική Μεσόγειο είπε: «Ακόμα και τώρα που κάνουν home port περισσότερες εταιρείες σε ελληνικά λιμάνια, οι κρουαζιέρες είναι λιγότερες απ’ ό,τι σε μια τυπική χρονιά. Σε κανονικές συνθήκες θα ταξίδευαν περισσότερα κρουαζιερόπλοια. Υπάρχει ανταγωνισμός γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής προορισμός. Είναι η πιο δημοφιλής μας κρουαζιέρα αυτή στα ελληνικά νησιά το 2021. Εχουμε τις περισσότερες πωλήσεις».
Για την επόμενη μέρα στη βιομηχανία της κρουαζιέρας δήλωσε αισιόδοξος: «Είμαστε αισιόδοξοι. Τα κλειδιά είναι δύο. Το πρώτο ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα με τη μέγιστη ασφάλεια. Οπως 100% εμβολιασμός και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων υγείας, τεστ για το πλήρωμα και τους επιβάτες. Τα κάνουμε όλα σιγά-σιγά. Είδαμε άλλες εταιρείες κρουαζιέρας που προσπάθησαν να δρομολογήσουν τα πλοία τους πολύ γρήγορα. Δεν νομίζω ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος για την επιτυχία. Γι’ αυτό εμείς δρομολογούμε ένα πλοίο ανά δύο-τρεις εβδομάδες και όχι δύο την εβδομάδα. Το “Norwegian Anchor” ξεκίνησε στην Αλάσκα αρχές Αυγούστου. Τo επόμενο ήταν το “Norwegian Gem” στα μέσα Αυγούστου. Μετά περιμένουμε τρεις εβδομάδες για να ξεκινήσει κρουαζιέρες το επόμενο. Τα περισσότερα δρομολόγιά μας είναι επτά ημερών».
Εξηγώντας γιατί η πλειοψηφία των επιβατών είναι Αμερικάνοι, μας λέει ότι «ήταν πιο εύκολο γι’ αυτούς να ταξιδέψουν στο εξωτερικό απ’ ό,τι για τους Ευρωπαίους. Πρόσφατα επισκέφθηκα τη Βενετία γιατί ναυπηγούμε κρουαζιερόπλοιο το οποίο θα παραλάβουμε τον επόμενο χρόνο. Ομως οι συνάδελφοί μου από τη Μεγάλη Βρετανία δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν στην Ιταλία σε αντίθεση με εμένα που ταξίδευα από τις ΗΠΑ. Σταδιακά αρχίσαμε να έχουμε και Ευρωπαίους επιβάτες. Είμαστε ενθουσιασμένοι!».
Και καταλήγει λέγοντας ότι «η Norwegian ήρθε στην Ελλάδα για να μείνει. Σχεδιάζουμε για το μέλλον να δρομολογήσουμε ένα πλοίο από τον Πειραιά κάθε εβδομάδα από τον Απρίλιο έως τον Νοέμβριο κάθε χρόνου».
Από την πλευρά του, ο Κέβιν Μπούμπολτς επεσήμανε: «Οταν άρχισα να δουλεύω στην εταιρεία πριν από 16 χρόνια, είχαμε ένα πλοίο στην Ευρώπη. Τώρα έχουμε οκτώ και σύντομα θα γίνουν εννέα. Και όσο μεγαλώνουμε κοιτάμε για νέα δρομολόγια και νέα λιμάνια για home port. Πάντοτε είχαμε το βλέμμα μας στραμμένο στην Ανατολική Μεσόγειο. Είμαστε προσηλωμένοι στη Δυτική Μεσόγειο, στη Βαρκελώνη, όμως σας λέω με σιγουριά ότι η πολυνησία που διακρίνει την Ελλάδα είναι το μυστικό μιας ενδιαφέρουσας και δημοφιλούς κρουαζιέρας.
Δεν υπάρχει κανένα άλλο μέρος στη Μεσόγειο που να μπορείς να κάνεις τέτοιες κρουαζιέρες παρά μόνο στην Ελλάδα. Από τα γραφεία της εταιρείας στη Γερμανία προσπαθούσαμε να πείσουμε τα κεντρικά να φέρουμε πλοίο στην Ελλάδα. Τελικά το καταφέραμε πέρυσι, αλλά λόγω πανδημίας δεν έγινε. Φέτος όμως ξεκινάνε οι κρουαζιέρες με ένα πλοίο από τον Πειραιά».
Δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου: «Είμαι πολύ αισιόδοξος. Ηρθε η πανδημία, αλλά τώρα είμαστε εδώ. Μπορούμε να τα καταφέρουμε. Οταν κοιτάμε τις κρατήσεις μας βλέπουμε ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει. Ο κόσμος είναι έτοιμος και κοιτάμε ήδη την επόμενη χρονιά, όπου έχουμε κρατήσεις. Είμαστε πολύ υψηλά σε επίπεδο κρατήσεων για το 2022 κυρίως για το δεύτερο τρίμηνο. Είναι η πρώτη φορά μετά από 500 ημέρες που έκανα επαγγελματικό ταξίδι και αυτό ήταν στην Ελλάδα».
Για το μέλλον είπε: «Πριν από την πανδημία είχαμε διαπιστώσει ότι η κρουαζιέρα ήταν σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με τους άλλους τρόπους τουρισμού, με μόλις 2% επί του συνόλου των τουριστών παγκοσμίως. Αυτός είναι ο λόγος που ναυπηγούμε πλοία: περιμένουμε άνοδο. Ναυπηγούμε τώρα ένα στην Ιταλία. Εχουμε παραγγείλει τη ναυπήγηση συνολικά έξι πλοίων στην Ιταλία. Κάθε χρόνο από το 2022 θα παραλαμβάνουμε και ένα».
Για το γεγονός ότι παρά τις ζημίες που υπέστη γενικά ο κλάδος η Norwegian συνεχίζει να επενδύει ανέφερε: «Είμαστε σε καλή κατάσταση. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στη χρηματαγορά, οπότε έχουμε πρόσβαση στη χρηματοδότηση. Ηταν και για εμάς δύσκολα. Ομως η εταιρεία τα κατάφερε να επιβιώσει λόγω της δομής που έχει και τώρα κοιτάμε στον μέλλον, Οι κρατήσεις για τα επόμενα χρόνια είναι πολύ καλές. Αν το 2022, το α’ τρίμηνο δεν πάει άσχημα, τότε θα εξελιχθεί σε μiα πολύ καλή χρονιά, παρόμοια με το 2019».
Για τον ανταγωνισμό δήλωσε: «Είμαστε μiα διεθνής εταιρεία κρουαζιέρας. Τα κεντρικά μας γραφεία είναι στο Μαϊάμι, οπότε έχουμε πολλούς Αμερικανούς πελάτες σε αντίθεση με τις ανταγωνίστριες ευρωπαϊκές εταιρείες. Για τους Αμερικaνούς είναι ταξίδι ζωής να έρθουν στην Ελλάδα και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα αφού μένουν περισσότερες ημέρες, ενώ για τους Ευρωπαίους είναι διαφορετικά, αφού μπορούν να επισκεφθούν την Ελλάδα πιο εύκολα, οπότε δεν ξοδεύουν πολλά χρήματα».
Η Norwegian Cruise Line, εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, πρωτοπορεί στα παγκόσμια ταξίδια κρουαζιέρας εδώ και 55 χρόνια, αλλάζοντας τα δεδομένα στον χώρο. Ιδρύθηκε στο Μαϊάμι το 1966. Ηταν η πρώτη εταιρεία που έδωσε τη δυνατότητα στους πελάτες της να σχεδιάσουν τις ιδανικές διακοπές τους με το πρόγραμμα που επιθυμούν, χωρίς καθορισμένους χρόνους για φαγητό και διασκέδαση και χωρίς κανονισμούς ένδυσης.
Πριν από την πανδημία, ο στόλος των 17 σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων της NCL ταξίδευε σε περισσότερους από 300 από τους πιο επιθυμητούς προορισμούς του κόσμου, όπως το Great Stirrup Cay, το ιδιωτικό νησί της εταιρείας στις Μπαχάμες, και το Harvest Caye στο Μπελίζ.
Η NCL προσφέρει και μεγάλη ποικιλία βραβευμένων επιλογών ψυχαγωγίας και φαγητού, καθώς και μια σειρά από ιδιαίτερα καταλύματα σε ολόκληρο τον στόλο της, όπως μονόκλινα, μίνι σουίτες, σουίτες spa και βέβαια το «The Haven by Norwegian», το concept της εταιρείας για ένα πλοίο εντός του πλοίου (ship-within-a-ship).
Διαβάστε ακόμα:
«Μετωπική» στη Βουλή για πυρκαγιές – καταλογισμό ευθυνών (vid)
Γερμανία: Η πλειοψηφία των κεντροδεξιών ψηφοφόρων δεν θέλει υποψήφιο καγκελάριο τον Λάσετ
MAVA – Renault: Το μεγάλο ξεπούλημα και ο «Γολγοθάς» των εργαζομένων