Στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου, Σαντορίνης βρέθηκε κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), και είχε συναντήσεις με τους Δημάρχους, τους Προέδρους των Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους των άλλων Αρχών Λιμένων, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.
Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που τα επισκέπτονται.
Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
1. Σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων και η αποτύπωσή των στα masters plans, προκειμένου για την εκτέλεσή των, σε όλο το φάσμα που αφορά την κρουαζιέρα στους προορισμούς αυτούς. Για ορισμένους λιμένες υπεδείχθησαν σύγχρονοι, εύκολοι και οικονομικότεροι τρόποι κατασκευής κρηπιδωμάτων, όπως τα finger piers.
2. Σχεδιασμός και κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή από τον Μάιο του 2023 νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων, το γνωστό entry exit system.
3. Βελτιώσεις σε υπάρχουσες υποδομές, όσον αφορά τα κρηπιδώματα παραβολής των κρουαζιεροπλοίων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εξελίξεις και προοπτικές από πλευράς μεγέθους διαστάσεων, των τελούντων υπό ναυπήγηση νέων.
4. Εφαρμογή μέτρων, σχετικά με τα προβλεπόμενα από την οικεία Διεθνή Σύμβαση και τον Κώδικα ISPS για το Maritime Security, μέτρα, τόσο στην χερσαία λιμενική ζώνη, όσο και στον θαλάσσιο χώρο, εκεί που παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια στα αγκυροβόλια, πραγματοποιώντας αποεπιβίβαση των επιβατών – τουριστών με λέμβους.
5. Μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα του ατμοσφαιρικού, με τους σχεδιασμούς και την εγκατάσταση στους λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία.
6. Λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation).
7. Ευκολίες σε ότι αφορά τις πλοηγικές Υπηρεσίες που έχουν σχέση με την κατάλληλη και επαρκή στελέχωση, καθώς και τα αναγκαία υλικά μέσα εκτέλεσης του έργου (πλοηγίδες – εξοπλισμός).
8. Τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας, όπου οι λιμενικές εγκαταστάσεις παραβολής πλοίων δεν παρέχουν τις αναγκαίες ευκολίες και αναγκάζονται να παραμείνουν στους όρμους.
9. Λειτουργία λεωφορείων (shuttle buses) σε μεγάλους λιμένες, προκειμένου για τη μεταφορά επιβατών από τα σημεία αποβίβασης στα passenger terminals, όταν αυτά είναι σε μακρινές αποστάσεις.
10. Ανάπτυξη υποδομών σε μικρά νησιά, με ελεγχόμενο τρόπο, για τα οποία υπάρχουν τάσεις για να καταστούν νέοι προορισμοί, ένεκα του ήσυχου περιβάλλοντος, των φυσικών τοπίων και άλλων πλεονεκτημάτων που συμβαίνει να υπάρχουν σε αυτά τα μέρη.
11. Επέκταση της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation, ιδιαίτερα σε προορισμούς της Περιφέρειας αυτής, όπου συνδράμει και το στοιχείο των ηπιότερων καιρικών συνθηκών.
12.Διατήρηση της λιμενικής ζώνης κάθε λιμένος ελεύθερης από εμπόδια, ώστε να υπάρχει άνετη και ασφαλής κίνηση επιβατών και οχημάτων.
13.Καθορισμός αγκυροβολίων και αποτύπωσή των στους ναυτικούς χάρτες, για να μην υπάρχει άναρχη κατάσταση στις θέσεις παραμονής των πλοίων, όπου συμβαίνει οι λιμενικές εγκαταστάσεις να μην είναι επαρκείς για την εξυπηρέτηση των πλοίων.
14. Καλύτερη εξυπηρέτηση του χώρου αποεπιβίβασης των επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια με ενισχυμένη παρουσία προσωπικού για το security και πάντα με τη συνεργασία των Λιμενικών Αρχών.
15. Αναγνώριση του έργου των Λεμβούχων εκεί που υπάρχει δομή διαχείρισης από Οργανωμένα Σωματεία, εξασφαλίζοντας απολύτως κατάλληλη και ασφαλή λειτουργία του μηχανισμού, για την εκτέλεση του πολύ σοβαρού έργου της αποεπιβίβασης των επιβατών από τα αγκυροβόλια, όπως συμβαίνει με τη Σαντορίνη, την Μύκονο και την Πάτμο.
16. Για λιμένες με μεγάλη ιδιαιτερότητα, όπως στην περίπτωση της Σαντορίνης απασχολεί το θέμα κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ, καθώς και η συντήρηση των υπαρχόντων ναυδέτων, ικανών να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια μεσαίου και μικρού μεγέθους που τόσο είναι αναγκαίο, δεδομένου ότι, λόγω των μεγάλων βυθισμάτων θαλάσσης στον όρμο, δεν επιτρέπεται η χρήση αγκυρών.
Διαβάστε ακόμα:
«Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»: Ως τέλη Οκτωβρίου πήρε παράταση η εξαργύρωση για τα voucher των εκπαιδευτικών