Του Μηνά Τσαμόπουλου
Εν αναμονή του πορίσματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Hellenic Seaways από τον Όμιλο Attica, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Ιανουάριο του 2018, η εταιρεία των ταχυπλόων ανοίγεται πλάνα για πωλήσεις και κρατήσεις εν όψει της επόμενης τουριστικής περιόδου, και ετοιμάζεται να κλείσει τα οικονομικό έτος του 2017 με κερδοφορία.
Πιο συγκεκριμένα, η HSW θα έχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά καθαρά κέρδη, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα μείωσε τον δανεισμό της και αύξησε τις επενδύσεις την από ίδια κεφάλαια, δικαιώνοντας τις επιχειρηματικές επιλογές της διοίκησής της αλλά και τους μετόχους που την στήριξαν.
Απομένουν σχεδόν δύο μήνες μέχρι το κλείσιμο της χρονιάς, δύο μήνες που δεν θα επηρεάσουν την μέχρι τώρα διαμορφωμένη εικόνα στα οικονομικά της εταιρείας και σύμφωνα με πληροφορίες τα κερδοφόρα μεγέθη της θα είναι κοντά στα περσινά, τόσο σε επίπεδο καθαρών κερδών όσο και σε επίπεδο EBITDA, παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων που έφθασε το 50%.
Για να έχετε μία εικόνα σύγκρισης, η Hellenic Seaways το 2016 παρουσίασε αύξηση καθαρών κερδών κατά 66,5%, στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι κερδών 3,9 εκατομμυρίων το 2015. Σημαντικός ήταν και ο τζίρος της. Από τα 104 εκ. το 2014 έφθασε τα 132 εκ. το 2015 και παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο και το 2016. Το EBITDA από 6,5 εκ. το 2014 έφθασε το 2015 στα 24,6 εκ. το 2015 ενώ το 2016 μειώθηκε στα 18 εκατομμύρια.
Σχεδιασμός δρομολογίων
Την ίδια ώρα, η διοίκηση της εταιρείας ασχολείται με τη χάραξη των δρομολογίων για τη νέα χρονιά. Πλάνα για πώληση εισιτηρίων έχουν ανοίξει για δύο από τα πλοία του στόλου της. Ειδικότερα για το «Ηighspeed 7» για το χρονικό διάστημα από 5 AΑπριλίου έως 15 Οκτωβρίου 2018. Το ταχύπλοο θα εκτελεί το δρομολόγιο Ηράκλειο-Σαντορίνη-Ίος-Πάρος-Μύκονος.
Τα πλάνα για το «Highspeed 4» αφορούν την χρονική περίοδο από 25 Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου για το δρομολόγιο Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Κουφονήσι –Αμοργός (Κατάπολα).
Όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας το ενδιαφέρον για κρατήσεις και αγορές εισιτηρίων από το εξωτερικό για τα δύο αυτά πλοία είναι έντονο πριν καν μπει ο χειμώνας και αυτό συμβαίνει κάθε χρονιά.
Τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει το πλάνο για εισιτήρια για το «Hellenic Highspeed» το οποίο αναμένεται να δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή με εκείνη του 2017 και πιο συγκεκριμένα, Πειραιάς-Σίφνος-Ίος-Σαντορίνη.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα πλοία της εταιρείας αναμένεται η απόφαση του Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αφού καλύπτουν επιδοτούμενα δρομολόγια τα λεγόμενα «άγονα».
Το «Νήσος Μύκονος» στο βορειοανατολικό Αιγαίο,
Το ε/γ-ο/γ «Πήγασος» στη γραμμή Λαύριο-Άι Στράτης-Λήμνος-Καβάλα.
Το ε/γ-ο/γ Άρτεμις κάνει ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Υπάρχουν άλλα τρία πλοία. Το Νήσος Ρόδος που την τουριστική περίοδο του 2017 έκανε το επιδοτούμενο δρομολόγιο της Καβάλας αντικαθιστώντας το «Νήσος Μύκονος» που έκανε ημερήσιο δρομολόγιο γα Σύρο-Μύκονο-Ικαρία-Σάμο.
– «Το Νήσος Σάμος» που έκανε το βραδινό δρομολόγιο από Πειραιά προς Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη. Δρομολόγιο που δεν αποκλείεται να συνεχίσει το 2018 και μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον Όμιλο Αttica.
– Το «Νήσος Χίος» ήταν ναυλωμένο στην Πορτογαλία και έχει επιστρέψει. Ίσως μπει στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη, όμως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά ακόμα.
Η επόμενη ημέρα της HSW
Εν αναμονή της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού κύκλοι της διοίκησης του Ομίλου Αttica έχουν επισημάνει προ εβδομάδων για την επόμενη ημέρα της HSW:
«- H HSW θα μείνει ως έχει.
– Όμως με την εξαγορά της εταιρείας θα έχεις μία βεντάλια πλοίων και άρα το καλύτερο πλοίο θα δρομολογείται στην κατάλληλη γραμμή.
– Με λίγα λόγια θα μπορείς να σχεδιάσεις πιο έξυπνα και πιο λογικά δρομολόγια. Δεν είναι δυνατόν να έχεις 2 δρομολόγια Παρασκευή βράδυ για Μυτιλήνη και να μην έχεις πρωινό την ίδια ημέρα. Αν πηγαίνουν δυο βαπόρια την ίδια ώρα σε ένα νησί είναι σαν να πηγαίνει …ένα βαπόρι».