Του Μηνά Τσαμόπουλου
Σε τροχιά κερδοφορίας με αυξητική τάση συνεχίζει να βρίσκεται η Hellenic Seaways. Το 2016 σημείωσε καθαρά κέρδη 6,5 εκατομμυρίων ευρώ έναντι κερδών 3,9 εκατομμυρίων το 2015 ποσοστό αύξησης 66,5%.
Σημαντικός ήταν και ο τζίρος της εταιρείας αφού παρέμεινε στα ίδια υψηλά επίπεδα με το 2015, στα 132 εκατ. ευρώ έναντι 104 εκατ. ευρώ το 2014. Τα οικονομικά στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Αγαπητός στη διάρκεια συνέντευξης τύπου με αφορμή τη δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» στη γραμμή Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.
Το EBITDA από 6,5 εκ. το 2014 έφθασε το 2015 στα 24,6 εκ. το 2015 ενώ το 2016 μειώθηκε στα 18 εκατομμύρια. Επίσης, η HSW που τον Ιούνιο του 2015 είχε ανακοινώσει αναδιάρθρωση δανείων μέσα σε 18 μήνες μείωσε τον δανεισμό της από τα 183 εκατομμύρια στα 143. Μέσα στο ίδιο χρονικό , από ίδια κεφάλαια, χωρίς δανεισμό η HSW αγόρασε το «Νήσος Σάμος».
«Τα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία πάει από το καλό στο καλύτερο» επεσήμανε ο Αντώνης Αγαπητός: «Είναι επίτευγμα της διοίκησης που το πέτυχε με τη στήριξη των μετόχων και της Τράπεζας Πειραιώς που έβαλε ένα στόχο. Να ξαναποκτήσει αξία η μετοχή της εταιρείας. Έχει επενδύσει σε αυτό η τράπεζα. Και δεν θα χαρίσει κανένας την επένδυσή του» και προσέθεσε: «Όλοι οι μέτοχοι της εταιρείας δεν ανησυχούν καθόλου μα καθόλου γι ατ η διαφάνεια. Γιατί ο άλλος μεγαλομέτοχος, η Τράπεζα Πειραιώς εκπροσωπείται στο ΔΣ και έχει τους κατάλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς να ελέγχουν τα οικονομικά. Η τράπεζα γνωρίζει πως θα ελέγξει τα οικονομικά».
Σε ερώτηση για τις κινήσεις του Ομίλου Γκριμάλντι που έχει το 48,5% της HSW και για τις καταγγελίες που κάνει σε βάρος της διοίκησης της εταιρείας ο Αντώνης Αγαπητός δήλωσε: «Ο καθένας όταν θέλει να αγοράσει κάτι θέλει να το αγοράσει φθηνά και για αυτό θέλει να το απαξιώσει» και λίγο αργότερα προσέθεσε: «Δεν διανοούμαι ότι κάποιος μέτοχος θέλει να απαξιώσει την εταιρεία γιατί έχει διαφορετική ατζέντα θεμάτων. Δεν υπάρχει καμία κόντρα με τον κο Γκριμάλντι. Ο καθένας προσπαθεί να κάνει αυτό που μπορεί καλύτερα. Θα χαιρόμουν όμως ιδιαίτερα να είχα ακούσει προτάσεις εποικοδομητικές για το μέλλον της εταιρείας.
Το «Νήσος Σάμος»
Από την Παρασκευή 31 Μαρτίου η Hellenic Seaways, εγκαινιάζει τη νέα της γραμμή στις Κυκλάδες, Πάρος-Νάξος και Σαντορίνη με το πλήρως ανακαινισμένο πλοίο της «Νήσος Σάμος». Θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο της γραμμής, έχει μήκος 192,91 μέτρα, πλάτος 29,40 μέτρα ενώ μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια 2.210 επιβάτες και 750 οχήματα.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της, η Hellenic Seaways στελέχωσε το «Νήσος Σάμος» με πλήρωμα 99 έμπειρων Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι θα εξασφαλίσουν την παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών εν πλω. Στόχος της εταιρείας είναι το 20% της κίνησης στην Παροναξία-Σαντορίνη όπου κάθε χρόνο ταξιδεύουν 1,8 εκατομμύρια τουρίστες από τα συνολικά πέντε εκατομμύρια που επισκέπτονται τις Κυκλάδες.
To «Νήσος Σάμος» θα αναχωρεί 4 φορές την εβδομάδα στις 16.30 από την Πύλη Ε3 στο λιμάνι του Πειραιά με τελικό προορισμό το λιμάνι Αθηνιός της Σαντορίνης στις 01.20 ξημερώματα της επόμενης ημέρας. Από 16 Ιουνίου το πλοίο θα αναχωρεί καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά στις 23.55 με άφιξη στην Σαντορίνη στις 08.55.
Ο Αντώνης Αγαπητός δήλωσε: «Με ιδιαίτερη συγκίνηση επιστρέφουμε σήμερα στη γραμμή Πειραιά -Πάρου-Νάξου-Σαντορίνης, μετά από τη μακροχρόνια απουσία μας. Πολλώ δε μάλλον με το «Νήσος Σάμος», ένα πλοίο στο οποίο επενδύσαμε πολλά εκατομμύρια ευρώ, από ίδια κεφάλαια, για την πλήρη μετασκευή του στα Ναυπηγεία Περάματος με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται μέχρι σήμερα στο Αιγαίο.
Στην Hellenic Seaways, είναι αδιαπραγμάτευτο καθήκον μας να βελτιωνόμαστε συνεχώς για να παρέχουμε υπηρεσίες ποιότητας στο επιβατικό κοινό που μας εμπιστεύεται για τη μεταφορά του, αλλά και να στηρίζουμε την εγχώρια οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες, με κάθε ευκαιρία.»