Του Μηνά Τσαμόπουλου
Τα μεγαλύτερα κέρδη ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες παρουσίασε το 9μηνο του 2017 η Hellenic Seaways παραμένοντας σταθερά για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σε κερδοφόρο ρότα. Αποτέλεσμα που επετεύχθη παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων και παρά το γεγονός ότι ο στόλος της δραστηριοποιήθηκε με ένα πλοίο λιγότερο σε σύγκριση με το 2016. Στην εξίσωση μπαίνουν και οι δυσκολίες που προέκυψαν από τις μετοχική διελκυστίνδα μεταξύ των μεγαλομετόχων.
Πιο συγκεκριμένα για το εννεάμηνο 2017, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 12,5 εκατ. έναντι 10,1 εκατ. της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ποσοστό αύξησης 20%. 1.
Ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 110,9 εκατ., έναντι 115,2 εκατ. του εννεαμήνου 2016. ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 20,2 εκατ. έναντι 22,7 εκατ., του αντιστοίχου εννεαμήνου 2016.
«Παρά την σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων που σημειώθηκε μέσα στο έτος 2017, η εταιρεία αναμένει τα τελικά αποτελέσματα της για το 12μηνο 2017 να κινηθούν σε ανάλογα επίπεδα» επισημαίνεται σε ανακοίνωση της HSW:
«Η εταιρεία επιβεβαιώνει την θετική πορεία των οικονομικών της επιδόσεων κατά την διάρκεια των τελευταίων 4 ετών».
Σημαντική είναι η μείωση δανεισμού κατά 45,5 εκ. μέσα σε δύο χρόνια ποσοστό 25%. Ήτοι από τον Ιούνιο του 2015 που έγινε αναδιάρθρωση δανείων ύψους 185 εκ. υπολογίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2017 θα έχουν μειωθεί στα 139,5 εκ.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα επισημαίνονται τα εξής:
1. Διατήρηση της κερδοφορίας της HSW στα ίδια περίπου επίπεδα με το περσινό εννεάμηνο παρά τη δραστηριοποίηση του στόλου με ένα πλοίο λιγότερο.
2. Υψηλότερη καθαρή κερδοφορία από όλες τις εταιρείες του κλάδου: Minoan 7,4 εκ. και Attica Group 4,7 εκ. Η ANEK δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα τα οικονομικά της αποτελέσματα.
Δύο ναυλώσεις
Για το τέλος της χρήσης του 2017 αναμένεται λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) στα περσινά επίπεδα λόγω και των πετυχημένων ναυλώσεων δύο πλοίων κατά την διάρκεια του δ’ τριμήνου. Πρόκειται για τα πλοία “Νήσος Ρόδος” στην εταιρεία Cartour και “Αριάδνη” στην GNV. Και τα δύο δραστηριοποιούνται πλέον στη δυτική Μεσόγειο. Η σημασία των δύο ναυλώσεων έγκειται στο γεγονός ότι σε ένα τρίμηνο όπως είναι το τέταρτο, στο οποίο δεν υπάρχουν ανάλογα έσοδα με του καλοκαιριού με αποτέλεσμα στο 12μηνο να εμφανίζεται μειωμένη η κερδοφορία σε σύγκριση με εκείνη 9μηνου, η HSW πέτυχε να έχει έσοδα.
Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς « η πετυχημένη πορεία της HSW επετεύχθη από τη διοίκηση που στήριξε η Τράπεζα Πειραιώς με επικεφαλής της ακτοπλοϊκής εταιρείας τον διευθύνοντα σύμβουλο, Αντώνη Αγαπητό.