Είκοσι επτά ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, εισηγμένες στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ, τιμήθηκαν για την εξαιρετική ποιότητα, τη διαφάνεια και την ελκυστικότητά τους σε παγκόσμιους χρηματοοικονομικούς και επιχειρηματικούς φορείς, στη διάρκεια του πρώτου ετήσιου Hellenic-American Shipping Gala.
Οι 16 εισηγμένες εταιρείες στον NASDAQ και οι 11 εισηγμένες εταιρείες στο NYSE διαθέτουν πολυδιάστατο χαρτοφυλάκιο δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και πλοίων μεταφοράς LNG και υγραερίου, συνολικής αξίας 27,54 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ανέδειξε την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών στον ναυτιλιακό κλάδο και διοργανώθηκε από το Propeller Club Πειραιά σε συνεργασία με την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα.
Η εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμό από τον κ. Κωστή Φραγκούλη, πρόεδρο του Propeller Club Πειραιά και αντιπρόεδρο του International Propeller Club of the United States, ο οποίος τόνισε: «Απόψε τιμούμε τις 27 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που είναι εισηγμένες στα αμερικανικά χρηματιστήρια, καθώς είναι πρωταγωνιστές αυτής της πολύ σημαντικής συνέργειας, με πρωτοπόρο την TEN το 2002 στο New York Stock Exchange. Μια συνέργεια που συνεχίζεται με την ίδια δυναμική εδώ και 21 χρόνια. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ και σε δύο ακόμα ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, που προηγήθηκαν στον NASDAQ, την Anangel-American Shipholdings το 1989 και τη Royal Olympic Cruise Lines το 1998».
Ο κ. Φραγκούλης εξέφρασε εκ μέρους του Δ.Σ. «τα θερμότερα συλλυπητήρια και την αγάπη μας στην οικογένεια Τσάκου. Θα σας ζητήσω να σηκωθείτε για να κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη της Ειρήνης Σαρόγλου-Τσάκου».
Από την πλευρά του, ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα και επίτιμος πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά, Τζορτζ Τσούνης, τόνισε: «Τιμούμε τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα στις σχέσεις ΗΠΑ – Ελλάδας λειτουργώντας ως ουσιαστική γέφυρα φιλίας μεταξύ των δύο εθνών μας, υποστηρίζοντας παράλληλα το παγκόσμιο εμπόριο. Αυτή η αξιοσημείωτη συμμαχία, που βασίζεται σε κοινές δημοκρατικές αξίες και σε μια βαθιά εκτίμηση για το θαλάσσιο εμπόριο, έχει ανθήσει με τα χρόνια, φέρνοντας τεράστια οφέλη και ευημερία και στα δύο έθνη. Πιστεύουμε ότι οι δύο χώρες μας -και όλος ο κόσμος- είναι πιο ασφαλείς, πιο ανθεκτικές και πιο ευημερούσες λόγω των επενδύσεων των ΗΠΑ στο εξωτερικό και της δυνατότητας των εταιρειών απ’ όλο τον κόσμο να επενδύσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Γιορτάζουμε τους στενούς δεσμούς μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας και των ΗΠΑ και χαιρετίζουμε την τεράστια συμβολή και των δύο μερών στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη».
Εκπροσωπώντας την ελληνική κυβέρνηση, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Παππάς σημείωσε: «Η ενέργεια, η οικονομία, η άμυνα και η ναυτιλία είναι οι οδηγοί στη σχέση της Ελλάδας με τις ΗΠΑ. Η ναυτιλία ειδικότερα αποτελεί βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη και την ευημερία και ο αντίκτυπός της στην ελληνική οικονομία είναι τόσο σημαντικός όσο και πολύπλευρος. Στόχος αυτής της κυβέρνησης είναι να ενισχύσει ακόμη βαθύτερα το αποτύπωμα της ελληνικής ναυτιλίας για την ευημερία του έθνους μας».
Η Ιζαμπέλα Σίντριχ, ανώτερη διευθύνουσα σύμβουλος του NASDAQ Stock Exchange Listings για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, δήλωσε: «Η ναυτιλία εξαρτάται από την οικονομική ανάπτυξη και τις εμπορικές σχέσεις. Οι κύριες γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις που επηρεάζουν τη βιομηχανία περιλαμβάνουν την ώθηση προς την ψηφιοποίηση και την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα – και φυσικά η ελληνική ναυτιλία παίζει καθοριστικό ρόλο στον μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας παγκοσμίως. Η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να ηγείται της καινοτομίας, της τεχνολογίας, της ηγετικής θέσης και της επιχειρηματικής αριστείας στον κλάδο. Πάνω από τις μισές ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριό μας είναι ελληνικών συμφερόντων και αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα».
Στο ίδιο πνεύμα, ο Ερικ Ντίας, επικεφαλής των Αγορών Κεφαλαίων Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής στο NYSE, τόνισε: «Σήμερα η Ελλάδα παραμένει η Νο 1 ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο. Μόνο στις ΗΠΑ το 2021 η ναυτιλιακή οικονομία συνεισέφερε 6 τρισ. δολάρια, από τα οποία 1 τρισ. προήλθε άμεσα ή έμμεσα από την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία διαδραματίζει ζωτικό ρόλο για την αμερικανική οικονομία. Εχουμε πάνω από 12 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στο χρηματιστήριό μας, συνολικής κεφαλαιοποίησης 5 δισ. δολαρίων. Το κοινό στοιχείο Αμερικής και Ελλάδας είναι η δέσμευσή μας στις δημοκρατικές αρχές της δικαιοσύνης, της ισότητας, της ελευθερίας και του δικαίου, τέσσερις αξίες που μας έχουν ενώσει τους τελευταίους δύο αιώνες».
Ο ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Capital Link Inc. Νίκος Μπορνόζης δήλωσε: «Η ναυτιλία έχει κατοχυρώσει μια ισχυρή θέση στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ένα σχετικά μικρό ποσοστό της συνολικής χρηματιστηριακής κεφαλαιοποίησης. Η εισαγωγή περισσότερων εταιρειών στα αμερικανικά χρηματιστήρια θα βοηθήσει τον κλάδο να ενισχύσει το προφίλ του προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες και εναλλακτικές λύσεις στους επενδυτές». Ο ίδιος πρόσθεσε σε πιο προσωπικό τόνο: «Η ανάδειξη της εικόνας της Ελλάδας και της ελληνικής ναυτιλίας δεν είναι μόνο επαγγελματική δραστηριότητα για την αδερφή μου Ολγα κι εμένα. Είναι ένα πάθος στο οποίο έχουμε αφιερώσει με χαρά σχεδόν όλη τη ζωή μας».
1) Η Tsakos Energy Navigation Ltd. (ΤΕΝ) ιδρύθηκε το 1993 και γιορτάζει τα 30 χρόνια λειτουργίας της. Η TEN ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά της τον Μάρτιο του 2002 και οι κοινές μετοχές της έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο στόλος της αποτελείται σήμερα από 58 πλοία και έχει παραγγείλει άλλα 8 πλοία τα οποία τελούν υπό ναυπήγηση.
2) Η Top Ships εισήχθη στον NASDAQ τον Ιούλιο του 2004. Σήμερα ελέγχει στόλο 10 πλοίων.
3) Οι κοινές μετοχές της Diana Shipping Inc. τελούν υπό διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από τον Μάρτιο του 2005. Η Diana Shipping Inc. ελέγχει επί του παρόντος στόλο 42 πλοίων.
4) Η StealthGas Inc. πραγματοποίησε τη δημόσια προσφορά των κοινών της μετοχών τον Οκτώβριο του 2005, οι οποίες άρχισαν να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον NASDAQ. Η StealthGas Inc. ελέγχει σήμερα στόλο 33 πλοίων.
5) Η Navios Maritime Holdings έχει εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από τον Νοέμβριο του 2005. Ελέγχει σήμερα στόλο 7 πλοίων, τις μετοχές της Navios South American Logistics Inc. και ένα ποσοστό της Navios Maritime Partners L.P.
6) Η Danaos Corporation ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά της τον Οκτώβριο του 2006 και οι κοινές μετοχές της έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η Danaos Corporation έχει υπό τον έλεγχο της σήμερα στόλο 68 πλοίων.
7) Οι κοινές μετοχές της Euroseas Ltd. εισήχθησαν στον NASDAQ τον Ιανουάριο του 2007. Η Euroseas Ltd. ελέγχει επί του παρόντος στόλο 19 πλοίων και έχει παραγγείλει άλλα 7 πλοία τα οποία τελούν υπό ναυπήγηση.
8) Τα κοινά μερίδια της Capital Product Partners L.P. άρχισαν να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον NASDAQ τον Μάρτιο του 2007. Η Capital Product Partners L.P. ελέγχει επί του παρόντος 22 πλοία.
9) Οι κοινές μετοχές της Navios Maritime Partners εισήχθησαν στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Νοέμβριο του 2007. Η Navios Maritime Partners διαθέτει σήμερα στόλο 173 πλοίων.
10) Οι μετοχές της Star Bulk Carriers Corp. αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον NASDAQ από τον Δεκέμβριο του 2007. Η Star Bulk Carriers Corp. διαθέτει σήμερα στόλο 126 πλοίων.
11) Η αρχική δημόσια προσφορά της Safe Bulkers Inc. έλαβε χώρα τον Μάιο του 2008 και οι κοινές μετοχές της έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η Safe Bulkers Inc. ελέγχει σήμερα στόλο 44 πλοίων και έχει ακόμα παραγγείλει 8 πλοία υπό ναυπήγηση.
12) Η Global Ship Lease Inc. εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Αύγουστο του 2008. Ελέγχει στόλο 64 πλοίων και έχει συμβληθεί για την απόκτηση ακόμα 4 πλοίων.
13) Η Seanergy Maritime Corp. εισήχθη στον NASDAQ τον Οκτώβριο του 2008. Διαθέτει σήμερα στόλο 16 πλοίων.
14) Η Costamare Inc. ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά των κοινών μετοχών της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Νοέμβριο του 2010. Η Costamare Inc. ελέγχει σήμερα στόλο 114 πλοίων.
15) Η Globus Maritime Ltd. είχε εισαχθεί αρχικά στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου (ΑΙΜ) από το 2007, ωστόσο μετοίκησε στον NASDAQ τον Νοέμβριο του 2010. Διαθέτει σήμερα στόλο 8 πλοίων.
16) Οι κοινές μετοχές της Performance Shipping Inc. άρχισαν να τελούν υπό διαπραγμάτευση στον NASDAQ τον Ιανουάριο του 2011 (αρχικά υπό την επωνυμία Diana Containerships Inc.). Η Performance Shipping Inc. ελέγχει επί του παρόντος στόλο 8 πλοίων.
17) Τα κοινά μερίδια της Dynagas LNG Partners L.P. εισήχθησαν στον NASDAQ τον Νοέμβριο του 2013. Ο σημερινός στόλος της Dynagas LNG Partners L.P. αποτελείται από 6 πλοία.
18) Οι μετοχές της GasLog Partners L.P. άρχισαν να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Μάιο του 2014. Η εταιρεία ελέγχει επί του παρόντος στόλο 14 πλοίων.
19) Οι κοινές μετοχές της Dorian LPG Ltd. άρχισαν να τελούν υπό διαπραγμάτευση αρχικά στο NOTC της Νορβηγίας και στη συνέχεια στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από τον Μάιο του 2014. Η Dorian LPG ελέγχει επί του παρόντος στόλο 21 πλοίων.
20) Η Pyxis Tankers Inc. εισήχθη στον NASDAQ τον Οκτώβριο του 2015. Ελέγχει επί του παρόντος στόλο 4 πλοίων.
21) Οι της EuroDry Ltd. άρχισαν να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης από τον Μάιο του 2018 στον NASDAQ. Η εταιρεία διαθέτει στόλο 10 πλοίων.
22) Οι μετοχές της Castor Maritime Inc. άρχισαν να διαπραγματεύονται στον NASDAQ τον Φεβρουάριο του 2019. Η Castor Maritime Inc. ελέγχει επί του παρόντος στόλο 21 πλοίων.
23) Οι κοινές μετοχές της OceanPal Inc. εισήχθησαν στον NASDAQ τον Νοέμβριο του 2021. Η OceanPal Inc. ελέγχει επί του παρόντος στόλο 5 πλοίων.
24) Η Imperial Petroleum Inc. εισήχθη στον NASDAQ τον Δεκέμβριο του 2021. Ο στόλος της αποτελείται από 8 πλοία.
25) Οι μετοχές της United Maritime Corporation ανέβηκαν στο ταμπλό του NASDAQ τον Ιούλιο του 2022. Η United Maritime Corporation ελέγχει επί του παρόντος στόλο 7 πλοίων.
26) Οι κοινές μετοχές της Toro Corp. άρχισαν να αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον NASDAQ τον Μάρτιο του 2023. Η Toro Corp. ελέγχει σήμερα 7 πλοία.
27) Η C3is Inc. είναι νεοσεισερχόμενη στον NASDAQ. Η διαπραγμάτευση των μετοχών της άρχισε τον Ιούνιο του 2023. Η C3is Inc. ελέγχει επί του παρόντος στόλο 2 πλοίων.
Διαβάστε ακόμη
Νομοσχέδιο το φθινόπωρο και καινούργια μέτωπα κατά της φοροδιαφυγής
Οικογένεια Λιβάνη: Βγαίνει στο σφυρί η «Ελληνική Ρίζα» (pics)
Πού πάει για διακοπές η πλούσια ελίτ του 1% – Και η Ελλάδα στους top προορισμούς (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ