Ένα τεράστιο έργο για τα δεδομένα του Πειραιά βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αφορά την μετασκευή ενός φορτηγού πλοίου RO-RO σε οχηματαγωγό (PCTC – Pure Car and Truck Carrier). Το πλοίο ιδιοκτησίας του Group MCCL αγοράστηκε από εταιρεία της Νέας Ζηλανδίας και έφτασε στο Πέραμα τέλος Φεβρουαρίου 2024 για την μετασκευή.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την πλήρη ανακατασκευή των καταστρωμάτων φόρτωσης (car– decks) που από τέσσερα θα γίνουν εννέα, ενώ ταυτόχρονα θα παραμείνει και ένα κατάστρωμα για φορτηγά και βαρέα αυτοκινούμενα μηχανήματα μέχρι και εκατό τόνους βάρος. Κατά την διάρκεια των εργασιών, το πλοίο δεξαμενίστηκε σε δεξαμενή του ΟΛΠ και έγινε πλήρης συντήρηση σε όλα τα μηχανήματα. Οι εργασίες υπολογίζεται να διαρκέσουν τέσσερις μήνες. Μετά το πέρας των εργασιών, το πλοίο θα μετονομαστεί σε SEA CARYATIS και θα φέρει τα χρώματα της MCCL.

«Αντιμετωπίσαμε τεράστιες καθυστερήσεις κατά την διάρκεια των εργασιών οι οποίες μας απογοήτευσαν» – σχολιάζει ο CEO της MCCL Γιώργος Καββάδας και προσέθεσε:

«Η έλλειψη κατάλληλων επισκευαστικών προβλητών, η έλλειψη προσωπικού και το τεράστιο κόστος σε σχέση με άλλα λιμάνια (Τουρκίας/ Ρουμανίας/ Κίνας κλπ.) διπλασίασαν τόσο το αρχικό προβλεπόμενο κόστος των εργασιών μας όσο και τον χρόνο της μετασκευής.

Παρόλα αυτά, αν και τέτοια θέματα ήταν αναμενόμενα έως έναν βαθμό, η MCCL, επιμένει να επισκευάζει/ δεξαμενίζει/ μετασκευάζει τα πλοία της στον Πειραιά». Σύμφωνα με τον Γ. Καββάδα «Είναι αδιανόητο να λέμε ότι είμαστε η μεγαλύτερη Ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο και να κάνουμε αυτές τις εργασίες οπουδήποτε εκτός Ελλάδας και να στερούμε από την οικονομία της Ελλάδας πολύτιμο συνάλλαγμα άλλα και θέσεις εργασίας.»

Τα θέματα του Πειραιά στον τομέα της επισκευής πλοίων είναι τεράστια, άλλα υπάρχουν και αρκετά θετικά.

Οι εργασίες που εκτελούνται στον Πειραιά είναι πολύ καλής ποιότητας. Δίνεται επίσης η ευκαιρία σε έμπειρους τεχνίτες να εργασθούν, κατά συνέπεια τονώνεται η οικονομία της περιοχής και μένει πολύτιμο συνάλλαγμα στην χώρα. Παράλληλα ο πλοιοκτήτης έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί από κοντά την πορεία των εργασιών και να επεμβαίνει όταν και όπου χρειάζεται.

Στο πλοίο SEA CARYATIS όπως και στα υπόλοιπα, προβλέπεται σε δεύτερο χρόνο η εγκατάσταση ενός μεγάλου φωτοβολταϊκού συστήματος, που θα αποδίδει καθαρή ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα καταναλώνεται για τις ανάγκες του πλοίου χωρίς καμία επιβάρυνση τόσο της ατμόσφαιρας όσο και της θάλασσας.

Η MCCL προωθεί ένα μεγάλο πρόγραμμα αύξησης του διαθέσιμου χώρου για τη μεταφορά αυτοκινήτων, με προτεραιότητα την χρήση καθαρής ενέργειας και μείωσης κάθε είδους ρύπανσης σε ατμόσφαιρα και θάλασσα.

Διαβάστε ακόμη

Πατέλης – Μεγάλου: Στο σωστό μονοπάτι τράπεζες και οικονομία – Η πρόοδος και οι προοπτικές

Γιατί η οικογένεια Μιχαλόπουλου απέκτησε σχεδόν 30.000 στρέμματα στην Ίο – Νέες επενδύσεις €220 εκατ. (pics)

Φυσικό αέριο: Ο ρόλος της Ρωσίας – Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ