search icon

Ναυτιλία

H ακτινογραφία του ελληνόκτητου στόλου για το 2023

Τρίτο στην προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών είναι το ελληνικό νηολόγιο - Τι δείχνει η επικαιροποιημένη έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee)

Νέα επικαιροποιημένη έρευνα για τον ελληνόκτητο στόλο έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee).

Ο στόλος έχει μειωθεί, κατ’ ελάχιστον, και με βάση τον αριθμό πλοίων αλλά και με βάση τη χωρητικότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στις 17.03.2023, τα ελληνικών συμφερόντων έλεγχαν 4.110 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 349.217.144 DWT και 204.347.362 συνολικά GT.

Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά 30 πλοία, 6.125.550 DWT και 5.729.911 GT.

Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν 199 πλοία  διαφόρων κατηγοριών που έχουν παραγγελθεί από τα ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 15.423.866 DWT και 12.611.238 GT.

Νηολόγια

Ο ελληνικά ελεγχόμενος στόλος είναι εγγεγραμμένος σε περίπου 32 νηολόγια-σημαίες. Τα Marshall Islands κέρδισαν 53 πλοία, η Λιβερία 66 πλοία, ο Παναμάς κέρδισε 23 πλοία η Κύπρος κέρδισε 6 πλοία οι Μπαχάμες 4 πλοία  και η Νήσος Μαν κέρδισε ένα πλοίο.

Από την άλλη πλευρά, καταγράφηκαν μειώσεις στον αριθμό των πλοίων στα νηολόγια της Μάλτας, των Βερμούδων και του Χονγκ Κονγκ. Τα εν λόγω νηολόγια κατέγραψαν απώλειες 99, 10 και 7 πλοίων, αντίστοιχα.

Επιπλέον, η ελληνική σημαία, κατέγραψε φέτος απώλειες:  74 πλοίων  6.845.794 σε DWT και 4.449.691 σε GT.

Μικρές μεταβολές σημειώθηκαν για όλες τις άλλες σημαίες. Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνικής ιδιοκτησίας με 1.080 και 1.062 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα. Από πλευράς DWT, η Λιβερία βρίσκεται στα 98.838.353 που αντιπροσωπεύουν το 28,30% και οι Νήσοι Μάρσαλ στα 83.764.231 αντιπροσωπεύοντας το 23,99% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου.

Η ελληνική σημαία ακολουθεί με 496 πλοία χωρητικότητας 52.768.867 DWT.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά το DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 15,11% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί, σε όρους DWT, η Μάλτα με 559 πλοία 50.769.982 DWT. που αντιπροσωπεύει το 14,54% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου,  ο Παναμάς με 329 πλοία 20.725.656 DWT, οι Μπαχάμες με 210 πλοία 18.348.494 DWT και ο η Κύπρος με 215 πλοία 15.234.246 DWT.

Παραγγελίες ναυπηγήσεων

Όσον αφορά το βιβλίο παραγγελιών, όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, επί του παρόντος υπάρχουν 47 δεξαμενόπλοια σε παραγγελία. για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, 3 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 63 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου, 30 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά πλοία σε παραγγελία.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 24,41% των παγκόσμιων δεξαμενόπλοιων στόλο, το 15,80% του στόλου των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,49% του στόλου υγροποιημένου αερίου.

Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 13,1% από πλευράς GT και 15,3% από πλευράς DWT.

Λόγω της ασταθούς κατάστασης στην Ουκρανία/Ρωσία και των σχετικών προκλήσεων και ευκαιριών, καθώς και των επερχόμενων κανονιστικών απαιτήσεων, ενώ οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν ασταθείς, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.

Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων και των φορτηγών πλοίων.

Με εξαίρεση τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και προϊόντων, τα πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων   και τα φορτηγά πλοία που αυξήθηκαν ελαφρώς σε όρους DWT, οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν μικρή μείωση ή παρέμειναν αμετάβλητες όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων ή DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο παγκόσμιο τύπο στόλου για το έτος 2022.

Ηλικία

Η μέση ηλικία του ελληνικά ελεγχόμενου στόλου αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να είναι 4,6 έτη κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του ελληνικά ελεγχόμενου στόλου σε όρους πλοίων ανέρχεται πλέον σε 13,2 έτη σε σύγκριση με 17,8 έτη για τον παγκόσμιο στόλο. Σε όρους GT και DWT, είναι 11,4 και 11,4 έτη αντίστοιχα, έναντι 12,7 και 12,4 ετών του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του υφιστάμενου στόλου υπό ελληνική σημαία κατέγραψε μικρή αύξηση σε όρους αριθμού πλοίων που ανέρχεται σε 15  σε σύγκριση με 14,2 το 2022. Σε όρους GT και DWT δεν έχει καταγραφεί καμία μεταβολή, με τιμές 10 και 9,7 αντίστοιχα έναντι 10 και 9,7 το 2022.

Οι νηογνώμονες

Οι ακόλουθοι έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν την πλειοψηφία των

ελληνικού ελεγχόμενου στόλου στα βιβλία τους:

1. ClassNK: 801 πλοία (780 πλοία το 2022),

2. ABS: 753 πλοία (808 πλοία το 2022),

3. Lloyd’s Register: 742 πλοία (773 πλοία το 2022),

4. BV: 717 πλοία (712 πλοία το 2022),

5. DNV: 593 πλοία (597 πλοία το 2022) και

6. RINA: 250 πλοία (237 πλοία το 2022).

Διαβάστε ακόμη:

Aποκαλυπτήρια σήμερα για το «καλάθι των νονών» – Σε μια εβδομάδα το «καλάθι του Πάσχα»

Fortnum & Mason: Μέσα στο θρυλικό ντελικατέσεν πολυτελείας του Λονδίνου με την ιστορία 300 ετών

Ωδή στο ελληνικό street food: Τα 5 κορυφαία στο είδος τους σουβλάκια της Αθήνας – Τα συστατικά, η γεύση και τα κρυφά τους ατού

Exit mobile version